Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

ID.3, elektryczny Volkswagen nowej generacji skonstruowany na modułowej platformie MEB, w drugiej edycji konkursu „Best of moto.pl” zdobył tytuł najlepszego auta w kategorii „Napęd Alternatywny”. Produkcja ID.3, który jest pierwszym modelem z rodziny ID., rozpoczęła się na początku listopada w zakładach w Zwickau. Już w przyszłym roku powstanie tam około 100.000 samochodów elektrycznych, a od 2021 r. z linii produkcyjnej co roku będzie zjeżdżać ich nawet 330.000. Cena ID.3 w Polsce będzie wynosić mniej niż 130.000 złotych.Samochód będzie można zamówić z jednym z trzech akumulatorów do wyboru – zależnie od pojemności akumulatora zasięg Volkswagena ID.3 wynosi od około 330 do 550 km (według WLTP). Prądem o mocy 100 kW akumulator ID.3 można naładować w ciągu zaledwie 30 minut do poziomu, który zapewnia zasięg 290 km.

Więcej Pobierz PDF

Już w najbliższą sobotę oczy piłkarskiego świata będą skierowane na Bukareszt – w stolicy Rumunii odbędzie się losowanie grup drużyn, które zakwalifikowały się do Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2020 roku. Volkswagen, jako oficjalny dostawca rozwiązań z dziedziny mobilności, z niecierpliwością czeka na turniej, który po raz pierwszy będzieorganizowany na całym kontynencie.

Więcej Pobierz PDF

W Szklanej Manufakturze w Dreźnie przekazano klientowi 100-tysięcznego e-Golfa. Model wprowadzono do sprzedaży w 2014 roku jako drugi – po VW e-up! (2013 r.) – elektryczny samochód koncernu wyposażony w akumulator (tzw. BEV). e-Golf jako jedno z najpopularniejszych aut elektrycznych w Europie zdobył uznanie wielu klientów, również w USA. W Dreźnie od 2020 roku będzie montowany VW ID.3. Szklana Manufaktura zostanie rozbudowana stając się ponadto atrakcyjnym miejscem odwiedzin dla wszystkich miłośników motoryzacji i klientów Volkswagena.

Więcej Pobierz PDF

Volkswagen rozwój elektromobilności traktuje kompleksowo, nie skupiając się wyłącznie na rozbudowie portfolio nowych modeli aut. Marka wprowadza na rynek ładowarkę, dzięki której klienci będą mogli wygodnie i szybko zasilić w domu akumulator swojego auta. ID. Charger (tak nazywa się to urządzenie) umożliwia ładowanie akumulatorów prądem o mocy do 11 kW, co oznacza, że proces ten odbywa się prawie pięć razy szybciej niż w wypadku ładowania z domowego gniazda prądu. Volkswagena ID.3 z akumulatorem o pojemności 58 kWh można dzięki temu urządzeniu zasilić do pełna energią w ciągu sześciu godzin. ID.Charger wyróżnia się bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości – w chwili rozpoczęcia sprzedaży jego podstawowa cena wyniesie 1729 złotych.

Więcej Pobierz PDF

Strategia Volkswagen Motorsport zakłada wykorzystanie wyłącznie napędu elektrycznego – marka całkowicie odchodzi od stosowania silników spalinowych w swoich samochodach. Rolę pioniera nowych technologii również w przyszłości będzie odgrywał elektryczny sportowy ID.R, który ustanawiał już rekordy na Pikes Peak (USA), Nürburgringu (D), w Goodwood (GB) oraz na Górze Tianmen (CN). Na bazie platformy MEB, która posłuży do produkcji wielu seryjnych modeli z napędem elektrycznym, Volkswagen stworzy także nowe sportowe auta z rodziny ID.

Więcej Pobierz PDF

W przeddzień Los Angeles Auto Show Volkswagen przedstawił kolejny model studyjny z rodziny ID. ID. SPACE VIZZION jest wyposażony w napęd wyłącznie elektryczny. Stylistykę i kształty tego modelu zaprojektowano w zupełnie nowy sposób. Bardzo charakterystyczna jest przednia część nadwozia z otworami umożliwiającymi przepływ powietrza, dzięki niej auto wyróżnia się współczynnikiem oporu powietrza o wartości 0,24. ID. SPACE VIZZION ma cechy aerodynamiczne aut typu Gran Turismo, a jednocześnie wnętrze przestronne jak w SUV-ie – dzięki temu Volkswagen definiuje zupełnie nowy segment pojazdów.

Więcej Pobierz PDF

Volkswagen postanowił, że model ID.3 będzie produkowany nie tylko w Zwickau, lecz również w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. ID.3 jest pierwszym modelem najnowszej generacji, który wyjedzie na ulice w ramach prowadzonej przez Volkswagena globalnej ofensywy w dziedzinie elektrycznych aut. Szklana Manufaktura stanie się Center of Future Mobility, w którym wraz z partnerami z przemysłu oraz start-upami będą rozwijane i testowane innowacyjne technologie. Zostaną wprowadzone nowe obszary działań, powstanie np. stacja testów w warunkach praktycznych. Znacznie wzrosnąć ma liczba aut wydawanych klientom, wzmocniona będzie także funkcja Szklanej Manufaktury jako miejsca atrakcyjnego dla zwiedzających i klientów.

Więcej Pobierz PDF

ID.3 jest dla Volkswagena początkiem nowej epoki, epoki samochodów elektrycznych. Silnik tego modelu, będący jednym z komponentów modułowej platformy MEB, jest produkowany przez Volkswagen Group Components. Elektryczna jednostka napędowa jest – w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi i Diesla – mniej skomplikowana, a przez to na tyle mała, że mieści się w sportowej torbie. Jak działa elektryczny układ napędowy produkowany w fabryce w Kassel?

Więcej Pobierz PDF

Volkswagen rozpoczął budowę linii produkcyjnej samochodów elektrycznych skonstruowanych w oparciu o modułową platformę MEB. Istniejąca fabryka w Chattanooga w 2022 roku stanie się miejscem produkcji aut elektrycznych Volkswagena przeznaczonych do sprzedaży na rynkach Ameryki Północnej. Poza tym w Chattanooga ma powstać linia montażu akumulatorów.

Więcej Pobierz PDF

Realizacja nowych pomysłów stylistycznych wymaga odwagi i swobody twórczej. O tym, dlaczego kabina nowego ID.3 nie jest typowym wnętrzem samochodowym, lecz przypomina nowoczesny, zdolny do przemieszczania się pokój mówi Alex Gebel – projektant wnętrz, który brał udział w projektowaniu kabiny Volkswagena ID.3.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.