ID.3, elektryczny Volkswagen nowej generacji skonstruowany na modułowej platformie MEB, w drugiej edycji konkursu „Best of moto.pl” zdobył tytuł najlepszego auta w kategorii „Napęd Alternatywny”. Produkcja ID.3, który jest pierwszym modelem z rodziny ID., rozpoczęła się na początku listopada w zakładach w Zwickau. Już w przyszłym roku powstanie tam około 100.000 samochodów elektrycznych, a od 2021 r. z linii produkcyjnej co roku będzie zjeżdżać ich nawet 330.000. Cena ID.3 w Polsce będzie wynosić mniej niż 130.000 złotych.Samochód będzie można zamówić z jednym z trzech akumulatorów do wyboru – zależnie od pojemności akumulatora zasięg Volkswagena ID.3 wynosi od około 330 do 550 km (według WLTP). Prądem o mocy 100 kW akumulator ID.3 można naładować w ciągu zaledwie 30 minut do poziomu, który zapewnia zasięg 290 km.
Już w najbliższą sobotę oczy piłkarskiego świata będą skierowane na Bukareszt – w stolicy Rumunii odbędzie się losowanie grup drużyn, które zakwalifikowały się do Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2020 roku. Volkswagen, jako oficjalny dostawca rozwiązań z dziedziny mobilności, z niecierpliwością czeka na turniej, który po raz pierwszy będzieorganizowany na całym kontynencie.
W Szklanej Manufakturze w Dreźnie przekazano klientowi 100-tysięcznego e-Golfa. Model wprowadzono do sprzedaży w 2014 roku jako drugi – po VW e-up! (2013 r.) – elektryczny samochód koncernu wyposażony w akumulator (tzw. BEV). e-Golf jako jedno z najpopularniejszych aut elektrycznych w Europie zdobył uznanie wielu klientów, również w USA. W Dreźnie od 2020 roku będzie montowany VW ID.3. Szklana Manufaktura zostanie rozbudowana stając się ponadto atrakcyjnym miejscem odwiedzin dla wszystkich miłośników motoryzacji i klientów Volkswagena.
Volkswagen rozwój elektromobilności traktuje kompleksowo, nie skupiając się wyłącznie na rozbudowie portfolio nowych modeli aut. Marka wprowadza na rynek ładowarkę, dzięki której klienci będą mogli wygodnie i szybko zasilić w domu akumulator swojego auta. ID. Charger (tak nazywa się to urządzenie) umożliwia ładowanie akumulatorów prądem o mocy do 11 kW, co oznacza, że proces ten odbywa się prawie pięć razy szybciej niż w wypadku ładowania z domowego gniazda prądu. Volkswagena ID.3 z akumulatorem o pojemności 58 kWh można dzięki temu urządzeniu zasilić do pełna energią w ciągu sześciu godzin. ID.Charger wyróżnia się bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości – w chwili rozpoczęcia sprzedaży jego podstawowa cena wyniesie 1729 złotych.
Strategia Volkswagen Motorsport zakłada wykorzystanie wyłącznie napędu elektrycznego – marka całkowicie odchodzi od stosowania silników spalinowych w swoich samochodach. Rolę pioniera nowych technologii również w przyszłości będzie odgrywał elektryczny sportowy ID.R, który ustanawiał już rekordy na Pikes Peak (USA), Nürburgringu (D), w Goodwood (GB) oraz na Górze Tianmen (CN). Na bazie platformy MEB, która posłuży do produkcji wielu seryjnych modeli z napędem elektrycznym, Volkswagen stworzy także nowe sportowe auta z rodziny ID.
W przeddzień Los Angeles Auto Show Volkswagen przedstawił kolejny model studyjny z rodziny ID. ID. SPACE VIZZION jest wyposażony w napęd wyłącznie elektryczny. Stylistykę i kształty tego modelu zaprojektowano w zupełnie nowy sposób. Bardzo charakterystyczna jest przednia część nadwozia z otworami umożliwiającymi przepływ powietrza, dzięki niej auto wyróżnia się współczynnikiem oporu powietrza o wartości 0,24. ID. SPACE VIZZION ma cechy aerodynamiczne aut typu Gran Turismo, a jednocześnie wnętrze przestronne jak w SUV-ie – dzięki temu Volkswagen definiuje zupełnie nowy segment pojazdów.
Volkswagen postanowił, że model ID.3 będzie produkowany nie tylko w Zwickau, lecz również w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. ID.3 jest pierwszym modelem najnowszej generacji, który wyjedzie na ulice w ramach prowadzonej przez Volkswagena globalnej ofensywy w dziedzinie elektrycznych aut. Szklana Manufaktura stanie się Center of Future Mobility, w którym wraz z partnerami z przemysłu oraz start-upami będą rozwijane i testowane innowacyjne technologie. Zostaną wprowadzone nowe obszary działań, powstanie np. stacja testów w warunkach praktycznych. Znacznie wzrosnąć ma liczba aut wydawanych klientom, wzmocniona będzie także funkcja Szklanej Manufaktury jako miejsca atrakcyjnego dla zwiedzających i klientów.
ID.3 jest dla Volkswagena początkiem nowej epoki, epoki samochodów elektrycznych. Silnik tego modelu, będący jednym z komponentów modułowej platformy MEB, jest produkowany przez Volkswagen Group Components. Elektryczna jednostka napędowa jest – w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi i Diesla – mniej skomplikowana, a przez to na tyle mała, że mieści się w sportowej torbie. Jak działa elektryczny układ napędowy produkowany w fabryce w Kassel?
Volkswagen rozpoczął budowę linii produkcyjnej samochodów elektrycznych skonstruowanych w oparciu o modułową platformę MEB. Istniejąca fabryka w Chattanooga w 2022 roku stanie się miejscem produkcji aut elektrycznych Volkswagena przeznaczonych do sprzedaży na rynkach Ameryki Północnej. Poza tym w Chattanooga ma powstać linia montażu akumulatorów.
Realizacja nowych pomysłów stylistycznych wymaga odwagi i swobody twórczej. O tym, dlaczego kabina nowego ID.3 nie jest typowym wnętrzem samochodowym, lecz przypomina nowoczesny, zdolny do przemieszczania się pokój mówi Alex Gebel – projektant wnętrz, który brał udział w projektowaniu kabiny Volkswagena ID.3.