Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć na popularność samochodów elektrycznych w Polsce
„We wrześniu przełomowy Volkswagen ID.3 będzie dostępny do jazd testowych dla klientów w salonach dealerskich Volkswagena w Polsce. Zainteresowanie tym modelem jest ogromne” – mówi Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagena w Polsce. I dodaje – „Komfort jazdy, a przede wszystkim dynamika 204-konnego samochodu z napędem na tylna koła na każdym zrobią ogromne wrażenie. Tego trzeba doświadczyć osobiście”.
Światowa premiera nowego Golfa Varianta: kompaktowy model jest teraz jeszcze bardziej przestronny, dynamiczny i cyfrowy niż kiedykolwiek wcześniej. Cechują go bogate wyposażenie seryjne i nowe zespoły napędowe, włącznie z hybrydowym (mHEV) i wyposażonym w system twin dosing. Wraz z Golfem Variantem debiutuje również nowy Golf Alltrack z napędem na cztery koła i genami SUV-a.
Aplikacja We Charge jest łącznikiem między kierowcą a Volkswagenem ID.3. Przy jej pomocy można nie tylko sprawdzić zasięg auta, zaprogramować optymalną temperaturę we wnętrzu samochodu, czy znaleźć najbliższą stację ładowania. Za pośrednictwem aplikacji Volkswagena „We Charge”, klienci będą mogli w przyszłości korzystać z ponad 100.000 punktów ładowania w Europie – w dalszej perspektywie ma ich powstać 150.000. W ramach aplikacji „We Charge” swoje stacje ładowania udostępni nie tylko Greenaway, ale także sieć EV+, która już teraz ma na terenie Polski 60 stacji ładowania, a kolejne są w trakcie instalacji i uruchamiania.
Przestronna kabina, oszczędność formy, efektowne oświetlenie i ekologiczne materiały – wnętrze modelu ID.4 jest nowocześnie zaaranżowane i znakomicie oddaje charakter pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a marki Volkswagen.
Moc zamknięta w organicznej formie – tak można opisać wygląd modelu ID.4, pierwszego SUV-a Volkswagena wyposażonego wyłącznie w elektryczny napęd. Jego wygląd świadczy o tym, że to samochód nowej ery – solidny SUV z aerodynamicznym nadwoziem o opływowych kształtach inspirowanych światem przyrody.
Do 9 wersji silnikowych Golfa ósmej generacji, które były dostępne do tej pory, dołączają dwie kolejne, najmocniejsze z dotychczasowych – 245-konna kultowa GTI oraz GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o identycznej mocy. Dynamiczny silnik, znakomite zawieszenie, wyróżniająca się stylistyka, doskonała ergonomia i czysta radość z jazdy to typowe cechy Golfa GTI. W najnowszym wydaniu jest on jeszcze bardziej cyfrowy, jeszcze lepiej skomunikowany z otoczeniem, jeszcze bardziej wyrazisty stylistycznie i wyróżnia się jeszcze lepszymi właściwościami jezdnymi. Zaopatrzony w turbosprężarkę silnik osiąga moc 180 kW (245 KM), a nowy system regulacji dynamiki jazdy inteligentnie zarządza układem napędowym i amortyzatorami o regulowanej charakterystyce tłumienia. Hybrydowy zespół napędowy Golfa GTE składa się z 1,4-litrowego benzynowego silnika z turbosprężarką osiągającego moc 110 kW (150 KM), z hybrydowego modułu z silnikiem elektrycznym (o mocy 85 kW),6-biegowej przekładni DSG oraz z nowego akumulatora litowo-jonowego.
Poznań, 27. sierpnia 2020 – Jednym z najważniejszych globalnych wyzwań jest walka z ocieplaniem się klimatu. Volkswagen zobowiązał się do realizacji celów zawartych w Paryskim Porozumieniu Klimatycznym i konsekwentnie je realizuje. Koncern pracuje nad rozwojem układów napędowych oraz produkcją przyjazną środowisku. Inwestuje miliardy Euro w elektromobilność, która jest kluczem do neutralności pod względem emisji CO2 i do bezemisyjnej motoryzacji.
Modelem ID.3 Volkswagen otwiera nowy rozdział w historii elektrycznej motoryzacji, zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju. Pod nadwoziem ID.3 kryją się nowoczesne rozwiązania techniczne modułowej platformy podłogowej MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych. Elektryczny silnik o mocy aż 204 KM napędza tylne koła i gwarantuje autu doskonałe osiągi. ID.3 jest już dostępny do zamawiania od 155 890 zł. W późniejszym etapie do oferty dołączy ID.3 Pure, którego akumulator pozwoli na przejechanie do 330 kilometrów na jednym ładowaniu. Dostępny on będzie w cenie wynoszącej mniej niż 130.000 złotych.
Poznań, 24. sierpnia 2020 – Volkswagen Group Polska zawarła umowę z największą polską prywatną grupą energetyczną Polenergia, w myśl, której użytkownicy elektrycznych samochodów marek Grupy Volkswagen będą mogli skorzystać z oferty zakupu energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Dostawca zielonej energii przygotował trzy propozycje – z gwarancją ceny, z gwarancją rabatu w wysokości 5 procent i z gwarancją rabatu w wysokości 10 procent.