66% ankietowanych Polaków chętnie korzystałoby z przywilejów, jakie daje posiadanie samochodu elektrycznego – wynika z badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen. Niespełna co trzecia osoba (31%) byłaby nawet gotowa za nie płacić.
W ramach kampanii „Race to Zero” prowadzonej przez Organizację Narodów Zjednoczonych, grający w Bundeslidze VfL Wolfsburg występujący na co dzień na stadionie Volkswagen Arena, zamierza stać się do 2025 roku pierwszym zawodowym klubem piłkarskim na świecie działającym w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla.
W każdym samochodzie elektrycznym rekuperacja, czyli odzyskiwanie energii podczas hamowania, mocno przyczynia się do zwiększenia zasięgu* auta. W wypadku nowego Volkswagena ID.4 odbywa się ona w sposób zapewniający maksymalną efektywność.
Benzynowy silnik TSI evo o pojemności 1,0 i 1,5 litra jest stosowany niemal we wszystkich modelach Volkswagena – od Up! GTI po Passata i od T-Crossa po Tiguana. Zarówno w wersji trzy-, jak i czterocylindrowej jest wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, dzięki którym okazuje się równie dynamiczny, co oszczędny.
Volkswagen wprowadza do oferty najmocniejszego Tiguana w historii – Tiguana R. 320-konny SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Tiguan R jest wyposażony w nowo opracowany układ napędu na cztery koła 4MOTION z systemem R-Performance Torque Vectoring, który sprawia, że sportowy SUV jest jednocześnie wyjątkowo zwinny i prowadzi się bardzo pewnie. Nowy Tiguan R znakomicie łączy dynamikę auta sportowego z wszechstronnością typową dla SUV-ów. Volkswagen Tiguan R jest już oferowany od 237.190 zł.
Mocniejszy, jeszcze bardziej dynamiczny, oszczędniejszy, lepiej skomunikowany z otoczeniem, cyfrowy – to najważniejsze cechy nowego Golfa R, najmocniejszej odmiany Golfa ósmej generacji. Na szczególną uwagę w Golfie R zasługuje innowacyjny napęd na cztery koła 4MOTION z systemem sterowania dopływem momentu obrotowego osobno do każdego z kół tylnej osi. Służy do tego tzw. menedżer dynamiki jazdy, który współpracuje z m.in. elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego przedniej osi i zawieszeniem o regulowanej charakterystyce tłumienia. 320-konny Golf R standardowo jest wyposażony w system wyboru profilu jazdy.
Zwrotny w mieście, zwinny na pozamiejskich drogach, szybki na autostradzie – nowy Volkswagen ID.4 to samochód wszechstronny i łatwy w prowadzeniu. Przy konstrukcji zawieszenia tego elektrycznego SUV-a Volkswagen zastosował najnowszą wiedzę techniczną – w wypadku elementów mechanicznych, jak i systemów elektronicznej regulacji.
Najnowsze badanie InsightOut Lab i Volkswagena zostało podzielone na dwie części. W pierwszej ankietowani wyrażali swoje odczucia względem posiadaczy samochodów elektrycznych. W drugiej zostali poproszeni o ocenę umiejętności prowadzenia samochodu przez właścicieli aut zasilanych energią elektryczną. W drugim przypadku byli zdecydowanie bardziej ostrożni w wyrażaniu opinii. Chyba że znali kogoś, kto posiada samochód elektryczny.
Arteon to model typu Gran Turismo – awangardowy, funkcjonalny na co dzień, dynamiczny i oszczędny. Volkswagen prezentuje teraz drugą wersję tego auta – sportowego, nowoczesnego Arteona Shooting Brake wyróżniającego się stylistyką. Sprzedaż nowego modelu w Europie już się rozpoczęła. Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen Samochody Osobowe, stwierdził: „Arteon Shooting Brake zapewnia pasażerom jeszcze więcej przestrzeni we wnętrzu. Stworzono go dla tych kierowców, którzy indywidualny styl i najnowocześniejsze rozwiązania techniczne cenią tak samo wysoko, jak maksymalną funkcjonalność”. Nigdy wcześniej Volkswagen nie miał w ofercie takiego samochodu. Klaus Zyciora, szef działu designu w koncernie Volkswagen: „W Arteonie Shooting Brake dynamika charakterystyczna dla auta typu Gran Turismo łączy się z funkcjonalnością samochodu kombi – w nowej interpretacji i w wyjątkowo ekspresyjny sposób”.
W siedemnastym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają o jak najbardziej efektywnym stylu jazdy samochodem elektrycznym z punktu widzenia zasięgu oraz o tym, jaki wpływ na zużycie energii mają poszczególne decyzje podejmowane przez nas za kierownicą. Gościem specjalnym tego odcinka jest Tomasz Niechaj – dziennikarz motoryzacyjno-technologiczny, który testuje samochody dla serwisu Antyweb i prowadzi własny kanał na YouTube.