Do 9 wersji silnikowych Golfa ósmej generacji, które były dostępne do tej pory, dołączają dwie kolejne, najmocniejsze z dotychczasowych – 245-konna kultowa GTI oraz GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o identycznej mocy. Dynamiczny silnik, znakomite zawieszenie, wyróżniająca się stylistyka, doskonała ergonomia i czysta radość z jazdy to typowe cechy Golfa GTI. W najnowszym wydaniu jest on jeszcze bardziej cyfrowy, jeszcze lepiej skomunikowany z otoczeniem, jeszcze bardziej wyrazisty stylistycznie i wyróżnia się jeszcze lepszymi właściwościami jezdnymi. Zaopatrzony w turbosprężarkę silnik osiąga moc 180 kW (245 KM), a nowy system regulacji dynamiki jazdy inteligentnie zarządza układem napędowym i amortyzatorami o regulowanej charakterystyce tłumienia. Hybrydowy zespół napędowy Golfa GTE składa się z 1,4-litrowego benzynowego silnika z turbosprężarką osiągającego moc 110 kW (150 KM), z hybrydowego modułu z silnikiem elektrycznym (o mocy 85 kW),6-biegowej przekładni DSG oraz z nowego akumulatora litowo-jonowego.
Poznań, 27. sierpnia 2020 – Jednym z najważniejszych globalnych wyzwań jest walka z ocieplaniem się klimatu. Volkswagen zobowiązał się do realizacji celów zawartych w Paryskim Porozumieniu Klimatycznym i konsekwentnie je realizuje. Koncern pracuje nad rozwojem układów napędowych oraz produkcją przyjazną środowisku. Inwestuje miliardy Euro w elektromobilność, która jest kluczem do neutralności pod względem emisji CO2 i do bezemisyjnej motoryzacji.
Modelem ID.3 Volkswagen otwiera nowy rozdział w historii elektrycznej motoryzacji, zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju. Pod nadwoziem ID.3 kryją się nowoczesne rozwiązania techniczne modułowej platformy podłogowej MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych. Elektryczny silnik o mocy aż 204 KM napędza tylne koła i gwarantuje autu doskonałe osiągi. ID.3 jest już dostępny do zamawiania od 155 890 zł. W późniejszym etapie do oferty dołączy ID.3 Pure, którego akumulator pozwoli na przejechanie do 330 kilometrów na jednym ładowaniu. Dostępny on będzie w cenie wynoszącej mniej niż 130.000 złotych.
Poznań, 24. sierpnia 2020 – Volkswagen Group Polska zawarła umowę z największą polską prywatną grupą energetyczną Polenergia, w myśl, której użytkownicy elektrycznych samochodów marek Grupy Volkswagen będą mogli skorzystać z oferty zakupu energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Dostawca zielonej energii przygotował trzy propozycje – z gwarancją ceny, z gwarancją rabatu w wysokości 5 procent i z gwarancją rabatu w wysokości 10 procent.
Powiększa się rodzina modeli ID. – właśnie rozpoczęła się seryjna produkcja ID.4, pierwszego SUV-a Volkswagena wyposażonego wyłącznie w elektryczny napęd. Z powodu pandemii uroczystość inauguracji odbyła się wirtualnie w Internecie, niemniej prominentnych gości nie brakowało – oprócz szefa marki Ralfa Brandstättera oraz członka zarządu ds. elektromobilności Thomasa Ulbricha był wśród nich również premier rządu Saksonii Michael Kretschmer (CDU). ID.4, podobnie jak ID.3, jest produkowany i dostarczany klientom jako auto neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.
Najnowszy raport opublikowany przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen ukazuje podejście Polaków do najpopularniejszych tez na temat samochodów elektrycznych. Zdaniem respondentów, auta na prąd są drogie, ale rzadziej trafiają do serwisu, a jazda nimi jest tańsza niż samochodami z silnikiem spalinowym.
W dziesiątym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni” prowadzący rozmawiają o różnicach w konstrukcji samochodów elektrycznych w porównaniu z budową aut napędzanych silnikiem spalinowym. W wypadku nie tylko ID.3, którego pierwsze egzemplarze pojawią się na polskich drogach już we wrześniu, ale również kolejnych elektrycznych modeli Volkswagena, zasadniczym elementem konstrukcyjnym pozwalającym wykorzystać wszystkie możliwości techniczne, jakie stwarza elektryczny układ napędowy jest platforma MEB.
Przełomowy ID.3 rozpoczyna trzeci, wielki rozdział w historii marki Volkswagen. Tak jak Garbus czy Golf, ten wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny kompaktowy samochód wyznacza początek nowej epoki. Osoby, które jako pierwsze chcą zostać posiadaczami Volkswagena ID.3, od początku lipca mogą zapoznać się z ofertą modelu w limitowanej wersji 1ST, dostępnego za pośrednictwem strony internetowej www.volkswagen.pl. Już 26 sierpnia marka przedstawi polską ofertę seryjnej wersji modelu ID.3.
Można już zamawiać nowego Arteona oraz Arteona Shooting Brake. Cennik modelu otwiera Arteon z silnikiem 2.0 TSI 190 KM w wersji Essence dostępy od 158 390 zł. Aktualnie dostępne w sprzedaży są trzy jednostki napędowe (2 benzynowe i 1 turbodiesel) o mocy od 150 do 272 KM. Arteon i Arteon Shooting Brake w późniejszym okresie będą oferowane także z silnikami TSI o mocy 110 kW (150 KM) oraz TDI o mocy 147 kW (200 KM). Bogate wyposażenie seryjne wersji podstawowej obejmuje m.in. system monitorowania przestrzeni przed autem z funkcjami wykrywania pieszych na jezdni i awaryjnego hamowania w mieście; aktywny tempomat do prędkości 210 km/h, który uwzględnia dane z systemu nawigacji; system monitorujący zmęczenie kierowcy; trzystrefową automatyczną klimatyzację; cyfrowe zegary; światła z przodu i z tyłu wykonane w technologii LED czy asystenta świateł drogowych.
Światowa pandemia Covid-19 miała wyraźny negatywny wpływ na działalność marki Volkswagen Samochody Osobowe w pierwszym półroczu 2020 roku. Dzięki skutecznym działaniom udało się jednak zmniejszyć skutki kryzysu. Restrykcyjna polityka w zakresie kosztów pozwoliła na znaczne – w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku – zmniejszenie kosztów rzeczowych, nakładów na badania i rozwój oraz na inwestycje. Produkcję ściśle dopasowano do popytu w znacznym stopniu zmniejszając zapasy. Dostawy aut marki Volkswagen dla klientów zmniejszyły się w pierwszym półroczu 2020 roku o 26,7 procent do 2,2 milionów egzemplarzy. Przychody ze sprzedaży zmalały o 16 miliardów euro (-35,3 procent) do 29 miliardów euro. Z tego powodu zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi zmniejszył się do -1,5 (rok wcześniej: 2,3) miliarda euro.