Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
10.05.2021
Kolejny stopień ewolucji: nowe Polo jako jeden z pierwszych modeli w swojej klasie może jeździć częściowo automatycznie

Kolejny stopień ewolucji: nowe Polo jako jeden z pierwszych modeli w swojej klasie może jeździć częściowo automatycznie

  • Bestseller od 1975 roku: ponad 18 milionów wyprodukowanych egzemplarzy czyni Volkswagena Polo jednym z najpopularniejszych samochodów miejskich
  • Wyrazista stylistyka: nowe Polo jest wyposażane seryjnie w przednie reflektory i tylne lampy w technologii LED oraz w zderzaki o zmienionym kształcie
  • Wyposażenie high-tech: po raz pierwszy model ten może mieć system IQ.Drive Travel Assist, który umożliwia częściowo autonomiczną jazdę, dostępne są też reflektory IQ.Light LED-Matrix
  • Cyfrowy i zawsze skomunikowany z otoczeniem: seryjne Digital Cockpit, systemy multimedialne działające online oraz opcjonalnie dotykowy system sterowania klimatyzacją
  • Nowa struktura wyposażenia: Polo, Life, Style, R-Line i GTI teraz ze znacznie bogatszym wyposażeniem seryjnym
  • Oszczędne silniki: w ofercie benzynowe jednostki napędowe 1.0

Sprzedawany na niezliczonych rynkach świata Volkswagen Polo jest produkowany w Pampelunie w Hiszpanii oraz w Uitenhage w Republice Południowej Afryki. Powstało już ponad 18 milionów egzemplarzy tego modelu, co sprawia, że należy on do najpopularniejszych samochodów miejskich na świecie. Teraz na rynku pojawia się Polo w nowej wersji ze zmianami stylistycznymi, z najnowocześniejszymi urządzeniami technicznymi oraz bogatszym wyposażeniem. Nowe Polo można natychmiast rozpoznać dzięki zmianom w przedniej i tylnej części nadwozia. Dotyczą one przede wszystkim zderzaków, pokrywy bagażnika oraz oferowanych seryjnie reflektorów i tylnych lamp w technologii LED. Te ostatnie sprawiają, że zarówno w dzień, jak i w nocy nowy model wyróżnia się formą emitowanego światła. Po raz pierwszy Polo może być wyposażone w matrycowe diodowe reflektory IQ.Light (opcjonalnie lub zależnie od wersji wyposażenia) oraz w pas diod na osłonie chłodnicy. Dzięki nowym rozwiązaniom w dziedzinie oświetlenia nowe Polo nawiązuje stylistycznie do modeli z rodziny ID. oraz do nowego Golfa i Arteona – były one pierwszymi Volkswagenami, w których zastosowano pas diod w osłonie chłodnicy. We wnętrzu nowego modelu montuje się seryjnie Digital Cockpit (czyli zestaw cyfrowych wskaźników), również seryjną wielofunkcyjną kierownicę w nowym kształcie, systemy multimedialne najnowszej generacji łącznie z Online Control Unit (eSIM), a także bezprzewodowym App-Connect (każde z tych urządzeń odpowiednio do wersji wyposażenia). Jeśli samochód ma opcjonalną automatyczną klimatyzację Climatronic można go doposażyć (po raz pierwszy) w system jej obsługi przy pomocy dotykowych pól w formie podobnej do stosowanej w większych modelach Volkswagena – Tiguanie, Passacie i Arteonie.


Po raz pierwszy Polo może się poruszać częściowo automatycznie

IQ.Drive Travel Assist – opcjonalnie, Lane Assist – seryjnie.
Pod względem technicznym kompaktowe Polo również zdradza bliskie podobieństwo z modelami Volkswagena należącymi do wyższych klas. Nowością wśród samochodów segmentu Polo jest na przykład możliwość wyposażenia auta w system IQ.Drive Travel Assist. Łączy on w sobie funkcje m.in. nowego, działającego z wyprzedzeniem aktywnego tempomatu ACC (automatyczna regulacja prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu) i systemu Lane Assist, który utrzymuje samochód na wybranym pasie ruchu. Połączenie tych urządzeń w jeden system umożliwia nowemu Polo częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 210 km/h. W takiej wersji samochód jest wyposażany seryjnie w wielofunkcyjną kierownicę z dotykowymi polami, które rejestrują czy kierowca podczas jazdy z aktywnym systemem IQ.Drive Travel Assist trzyma na niej ręce. W Unii Europejskiej jest to obowiązkowe w wypadku drugiego poziomu autonomicznej jazdy. Każdy Volkswagen Polo jest wyposażany standardowo w takie systemy asystujące, jak Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego, który monitoruje przestrzeń przed autem, a teraz także w system Lane Assist. Niewiele modeli klasy Polo może się pochwalić równie innowacyjnymi urządzeniami, jak nowy Volkswagen.

Nowe wersje z bogatszym wyposażeniem seryjnym

Polo, Life, Style, R-Line i GTI.
Polo jest teraz dostępne w nowych wersjach wyposażeniowych o zmienionej konfiguracji. Dotychczas model ten oferowano w odmianach Trendline (podstawowa), Comfortline (średni poziom) i Highline (najbogatsza wersja). W wypadku nowego modelu wyposażenie skonfigurowano w nowy, przejrzysty sposób, oferując seryjnie to wszystko, co klienci zamawiali dotychczas najchętniej. Podstawowa wersja nosi teraz nazwę Polo, ponad nią znajdują się Life, Style i R-Line. Odmiany te pojawią się na rynku jeszcze tej jesieni. Volkswagena Polo będzie można zamówić również w wersji GTI, jego premiera planowana jest pod koniec roku.

Polo – więcej niż wersja podstawowa. W wyposażeniu o nazwie Polo znajdują się teraz dodatkowo reflektory LED, tylne lampy LED, nowa wielofunkcyjna kierownica oraz system Lane Assist. Nowością jest również centralna poduszka powietrzna znajdująca się w bocznej części oparcia fotela kierowcy. Otwiera się ona w kierunku wnętrza kabiny, by w razie wypadku zapobiec wzajemnemu uderzeniu o siebie kierowcy i pasażera. Inną nowością z dziedziny bezpieczeństwa jest napinacz pasa, naciągający go dodatkowo wokół bioder. W skład standardowego wyposażenia Polo wchodzi teraz również Digital Cockpit (zestaw cyfrowych wskaźników z 8-calowym ekranem). Seryjne są ponadto klimatyzacja, system audio Composition z ekranem o przekątnej 6,5 cala, łącze bluetooth do telefonu, a także elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach, klamki i obudowy lusterek w kolorze nadwozia, jak również tablica rozdzielcza z miękkiego w dotyku tworzywa. Fotele pokryto tapicerką Polo z nowym wzorem, zastosowano też ciemny panel dekoracyjny Licorice Black.

Life, czyli nowy średni poziom. Nad wersją wyposażenia Polo plasuje się odmiana Life. W jej skład wchodzą dodatkowo 15-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich (zamiast 14-calowych stalowych), App-Connect, centralny podłokietnik z tyłu z dodatkowym wejściem USB-C, a także pokryte skórą kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów. Fotele w Polo Life pokryto wysokogatunkową tapicerką Life, pasujący do niej dekoracyjny panel nosi nazwę Lava stone black.

Style i R-Line, czyli wersje najbogatsze. Podobnie jak Life, również dwie nowe, najwyższe wersje wyposażenia – Style i R-Line – noszą nazwy wprowadzone po raz pierwszy w nowym Golfie. Style i R-Line mają różny charakter, jednak ze względu na bogactwo wyposażenia obydwie należy zaliczyć równorzędnie do najwyższych wersji. Style kładzie nacisk na elegancję, R-Line z kolei ma akcenty sportowe.

Style z matrycowymi LED-owymi reflektorami IQ.Light. Do rozszerzonego wyposażenia Polo Style należą m.in. nowo opracowane i oferowane po raz pierwszy w modelu tej klasy, diodowe matrycowe reflektory IQ.Light. Po raz pierwszy zastosowano je w SUV-ie klasy wyższej – VW Touaregu. Te interaktywne reflektory są przykładem upowszechniania przez Volkswagena rozwiązań najwyższej klasy w samochodach z różnych segmentów, co służy zwiększeniu bezpieczeństwa i poprawie komfortu. Innym elementem nowego Polo, który widać z zewnątrz jest charakterystyczna dla tego auta przednia część nadwozia ze szczeblinkami o wyglądzie chromu, reflektorami przeciwmgłowymi w technologii LED i 15-calowymi obręczami kół typu Ronda wykonanymi z lekkich stopów. We wnętrzu natomiast znajdują się dodatkowe elementy, jak 10,25-calowy ekran Digital Cockpit Pro dostępny jako opcja (m.in. z wizerunkiem osoby telefonującej, przeglądem okładek płyt, mapami nawigacji oraz z funkcją slide show), stylowe oświetlenie kabiny oraz system multimedialny Ready2Discover z ekranem o przekątnej 8 cali i z bezprzewodowym App-Connect. Ready2Discover umożliwia ustawienie nawigacji jako funkcji „na żądanie”. Stylowy charakter nadaje wnętrzu m.in. tapicerka Tracks 2 oraz lakierowany na wysoki połysk dekoracyjny panel Deep Iron. Jako opcję można zamówić ekskluzywną tapicerkę ArtVelours.

R-Line ze zderzakami w stylistyce modeli R. Sportowy styl Polo w wersji
R-Line widać już na pierwszy rzut oka. Jego zderzaki różnią się wyglądem od tych stosowanych we wszystkich innych wersjach tego auta – utrzymano je w charakterystycznej stylistyce modeli spod znaku R. W przednim zderzaku znajdują się czarne błyszczące obramowania i kratki we wlotach powietrza chłodzącego, nadające autu niepowtarzalny wygląd i dynamikę. Tył auta różni się od wersji Polo, Life i Style dzięki dyfuzorowi lakierowanemu w kolorze błyszczącej czerni i chromowanym atrapom końcówek układu wydechowego. Seryjnie Polo R-Line ma 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów typu Valencia. Tak jak Polo Style, równieżR-Line zostało wyposażone w system multimedialny Ready2Discover. Fotele w tej wersji pokryto sportową, a przy tym bardzo elegancką tapicerką Karoso z materiału ArtVelours; pod względem kolorystycznym harmonizuje z nią ozdobny panel w kolorze Dark Grey.

Cztery nowe kolory. W chwili rozpoczęcia sprzedaży nowe Polo będzie dostępne w ośmiu kolorach. Są to szary Ascot (nowy) i biały Pure oraz metalizowane: srebrny Reflex, szary Smoky (nowy), niebieski Reef, czerwony Kings (nowy), rzucający się w oczy Vibrant Violet (nowy) oraz czarny Deep perłowy.

Od systemu audio po sportowe zawieszenie. Tak jak poprzednik, również nowe Polo jest wyposażane w opcjonalne dodatki, dzięki którym każdy będzie mógł dopasować charakter auta do swoich upodobań. Znajdują się wśród nich duży panoramiczny otwierany dach, obręcze kół z lekkich stopów w rozmiarze do 17 cali, hak holowniczy z osprzętem, system dźwiękowy beatsAudio o mocy 300 watów, bezkluczykowy system dostępu do auta i uruchamiania silnika Keyless Access, , przyciemniane szyby z tyłu oraz Pakiet Sport (do modeli Style i R-Line) zawierający sportowe zawieszenie (nadwozie obniżone o 15 mm) z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego (XDS) i systemem wyboru profilu jazdy.

Cztery oszczędne silniki trzycylindrowe na rozpoczęcie sprzedaży
Cztery benzynowe jednostki napędowe
Volkswagen oferuje przednionapędowego Polo z bardzo oszczędnymi benzynowymi silnikami do wyboru. Jednostki napędowe dostępne w chwili rozpoczęcia sprzedaży rozwijają moc 59 kW (80 KM), 70 kW (95 KM) i 81 kW (110 KM). Silnik o mocy 70 kW może współpracować z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DSG), ten o mocy 81 kW jest z nią łączony seryjnie. Wszystkie silniki dostępne w chwili rozpoczęcia sprzedaży są trzycylindrowe w najnowocześniejszej odmianie o pojemności skokowej 999 cm3; te o mocy od 70 kW wzwyż są wyposażane w turbosprężarkę.

Dalsza część tekstu znajduje się w pliku pdf

Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.