eRajd: Volkswagenem ID.4 na południowy kraniec Europy
- Punta Marroqui nad Cieśniną Gibraltarską to cel załogi WysokieNapiecie.pl, która w swoją podróż wybrała się w pełni elektrycznym Volkswagenem ID.4 – udało się do niego dotrzeć po trzech dniach wyprawy
- Cała trasa liczy niemal 8 tys. km i prowadzi przez kilkanaście państw Europy, aż na najbardziej na południe wysunięty przylądek kontynentu
- wyprawa na trzeci z krańców Europy, podobnie jak na poprzednie wyprawy realizowane przez WysokieNapiecie.pl, stanowi jedynie pretekst do pokazania, jak z roku na rok rosną zasięgi samochodów i szybkość ich ładowania, zagęszcza się (lub nie) sieć ładowarek oraz wzrastają ich moce
- w pełni elektryczny SUV, Volkswagen ID.4 jest oferowany z dwoma akumulatorami do wyboru – 52 kWh i 77 kWh, mniejszy pozwala na pokonanie odległości do 346 km, większy – do 523 km (wg WLTP)
W tegoroczną podróż po Europie załoga WysokieNapiecie.pl postanowiła wybrać się Volkswagenem ID.4, który kwalifikuje się do uruchomionego właśnie programu dopłat „Mój elektryk”, prowadzonego przez NFOŚiGW. Po ID.3, kompaktowy SUV ID.4 jest drugim modelem Volkswagena, w którego konstrukcji wykorzystano nową platformę podłogową MEB. Dzięki ID.4 Volkswagen poszerzył ofertę samochodów elektrycznych o model, który należy do największego i najszybciej rozwijającego się segmentu na świecie. Nowy SUV Volkswagena podczas wyprawy na kraniec Europy będzie miał okazję udowodnić swoje kompetencje, pozwalające zapewnić komfortową podróż także na długich dystansach.
Po raz kolejny dziennikarze WysokieNapiecie.pl zamierzają pokazać zmiany, które zachodzą w europejskiej energetyce, infrastrukturze ładowania samochodów elektrycznych oraz w ich zasięgach w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Trasa tegorocznego eRajdu liczy niemal 8 tys. km i prowadzi przez kilkanaście państw Europy. Patronat medialny nad eRajdem objęły CleanTechnica – największy w Stanach Zjednoczonych serwis na temat elektromobilności i czystych technologii – oraz Interia Motoryzacja. Wyprawę będzie można śledzić w relacjach na żywo w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube oraz Instagram) pod hasztagiem #eRajd, na stronie WysokieNapiecie.pl, a także u partnerów medialnych i w innych mediach. Relację z pierwszych dni wyjazdu można znaleźć tutaj https://wysokienapiecie.pl/39460-erajd-2021-elektrykiem-na-poludniowy-kraniec-europy-relacja-na-zywo/ .
Wraz z pojawieniem się w gamie Volkswagena modelu ID.4, elektryczna ofensywa marki nabrała rozpędu. Do 2023 roku marka zainwestuje w elektromobilność ponad 11 miliardów euro. Do 2025 roku Volkswagen zamierza produkować 1,5 miliona samochodów elektrycznych rocznie.
Już w 2018 roku, jako pierwszy producent samochodów, Volkswagen zobowiązał się do realizacji celów klimatycznych zawartych w Porozumieniu Paryskim. Do 2050 roku firma zamierza stać się neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Kluczem do realizacji tego celu są samochody elektryczne, ale nie tylko. Ważnym elementem elektrycznej ofensywy Volkswagena jest również energia pochodząca ze źródeł odnawialnych, którą wykorzystuje się zarówno podczas produkcji, jak i eksploatacji samochodów, a także do zasilania wszystkich zakładów Grupy Volkswagen w Polsce.
ID.4 jest oferowany do wyboru z dwoma akumulatorami, które różnią się pojemnością energetyczną. W ID.4 Pure i ID.4 Pure Performance akumulator ma pojemność 52 kWh, co pozwala na pokonanie odległości do 346 km (wg WLTP). W pozostałych odmianach ID.4 zastosowano akumulator o pojemności 77 kWh, dzięki któremu może on przejechać do 523 km (wg WLTP). Umieszczony pod kabiną akumulator sprawia, że środek ciężkości ID.4 znajduje się nisko, a jego masa jest optymalnie rozłożona. Duże koła w rozmiarze do 21 cali podkreślają sportowy charakter elektrycznego SUV-a, który dzięki dużemu prześwitowi sprawdza się także poza utwardzonymi drogami.