Modele z rodziny R, topowej specyfikacji samochodów Volkswagena, są nie tylko najmocniejsze i najszybsze w gamie T-Roca i Golfa, ale również najlepiej wyposażone. Z zewnątrz wyróżniają się, między innymi, 18- lub nawet 19-calowymi obręczami kół z lekkich stopów, czterema końcówkami układu wydechowego i osłonami lusterek zewnętrznych w kolorze „Chrom matowy” lub „Błyszcząca Czerń” albo „Carbon”. Modele z serii R mogą być wyposażane w urządzenie multimedialne Discover Pro z ekranem dotykowym o przekątnej 9,2 cala i w cyfrowy Active Info Display, który ma grafikę dopasowaną do charakteru modeli R. W trybie Sport na ekranie systemu multimedialnego mogą być wyświetlane parametry silnika, jak ciśnienie doładowania czy aktualnie wykorzystywana moc. Zarówno T-Roc R jak i Golf R są wyposażone w system kontroli startu Launch control.
Zbliża się debiut Golfa ósmej generacji. Stylistyka i cyfrowe innowacje wprowadzają bestsellerowy model Volkswagena, który znalazł na świecie ponad 35 milionów nabywców, w nową epokę – zelektryfikowanych układów napędowych, cyfrowego wnętrza, łączności z Internetem, systemów asystujących oraz licznych funkcji i usług online. Nowa generacja Golfa znowu będzie punktem odniesienia wśród kompaktów.
Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie marka Volkswagen będzie świętować dwie światowe premiery. Pod hasłem „Nowy Volkswagen” po raz pierwszy zostaną zaprezentowane publicznie nowe logo i nowa identyfikacja wizualna marki oraz nowy elektryczny model – ID.3. Po Garbusie i Golfie elektryczny ID.3 zapoczątkowuje nową erę w historii Volkswagena – erę samochodów elektrycznych i w pełni połączonych ze światem zewnętrznym oraz neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. Strategiczna transformacja marki w kierunku samochodów elektrycznych i zrównoważonych pod względem emisji dwutlenku węgla została zapoczątkowana prawie 4 lata temu.
Od lat litera „R” zdobi najbardziej sportowe wersje modeli Volkswagena. Topowa wersja – R – T-Roca uzupełnia ofertę bardzo popularnego SUV-a . Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik 2.0 TSI generuje maksymalną moc 221 kW/300 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm, które przekładają się na znakomite osiągi T-Roca R. Już można zamawiać najmocniejszą wersję kompaktowego SUV-a Volkswagena.
Volkswagen ID. BUGGY po raz pierwszy pojawia się na drogach i plażach Kalifornii. Model został zaprezentowany w Pebble Beach Concours d’Elegance podczas kultowego Monterey Car Week. Od chwili światowego debiutu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu tego roku, ID. BUGGY wywołało ogromne zainteresowanie możliwościami, które daje elektromobilność.
W lipcu marka Volkswagen dostarczyła klientom na świecie 489.000 samochodów, czyli o 3,3 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Od stycznia do lipca Volkswagen przekazał klientom niemal 3,49 miliona aut, to jest o 3,8 procent mniej niż rok wcześniej. Volkswagen utrzymał udział w ogólnie malejącym globalnym rynku zarówno w lipcu, jak i po 7 miesiącach 2019 roku. Jak oczekiwano, po rekordowych dostawach w Europie w lipcu 2018 r., Volkswagen po raz kolejny dostarczył w tym regionie mniej aut (-8,8 proc.) W lipcu 2019 r. na kurczącym się rynku w Chinach marka dostarczyła 2,0 procent więcej samochodów i jeszcze bardziej zwiększyła w nim swój udział. W Brazylii Volkswagen odnotował wyraźny wzrost dostaw, wynoszący aż 13,5%.
Oferta nowego Passata uległa poszerzeniu. Początkowo dostępne były dwie droższe odmiany modelu – Business i Elegance, teraz ofertę uzupełnia podstawowa, która nosi nazwę Essence. Passat Essence może być napędzany jednym z dwóch 150-konnych silników do wyboru – benzynowym 1.5 TSI EVO lub turbodieslem 2.0 TDI EVO. Obydwie jednostki napędowe mogą współpracować z 7-stopniową automatyczną o dwóch sprzęgłach. Obok wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa wersja Essence oferuje również, między innymi, bezkluczykowy system uruchamiania silnika, klimatyzację oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka.
Wraz z wprowadzeniem nowego Passata, wszystkie zaawansowane systemy asystujące Volkswagena są skupione pod jedną nazwą – IQ.DRIVE. Technologiczne rozwiązania IQ.DRIVE zapewniają kierowcom najwyższy stopień komfortu i bezpieczeństwa podczas jazdy. Należą do nich, między innymi, Travel Assist, Emergency Assist, Traffic Jam Assist, Rear Traffic Alert oraz Side Assist Plus z Lane Assist, a także Blind Spot, Park Assist i Light Assist.
Marka Volkswagen Samochody Osobowe w pierwszych sześciu miesiącach roku uzyskała nieco wyższy przychód ze sprzedaży i zysk operacyjny. Dzięki lepszej ofercie, przychód ze sprzedaży marki Volkswagen wzrósł o 3,4 procent do 44,1 miliardów euro. Zysk operacyjny przed zdarzeniami nadzwyczajnymi po sześciu miesiącach osiągnął wartość 2,3 miliarda euro i był o 7,4 procent wyższy niż rok wcześniej. Operacyjna stopa zwrotu zwiększyła się do 5,2 procent. „W trudnej sytuacji rynkowej marka Volkswagen w pierwszym kwartale bardzo dobrze się rozwijała. W porównaniu z dobrymi wynikami ubiegłego roku, jeszcze bardziej zwiększyliśmy zysk i stopę zwrotu. Do zysku przyczyniły się między innymi trwająca ofensywa produktowa, optymalizacja kosztów stałych i wyższe obroty w poszczególnych regionach. Chcemy wykorzystać tę pozytywną sytuację do zabezpieczenia oczekiwanego zysku. Będziemy nadal wzmacniać naszą konkurencyjność poprzez inwestycje w elektromobilność i cyfryzację” – powiedział dr Arno Antlitz, Członek Zarządu ds. Finansów.
W ślad za planami marki Volkswagen dotyczącymi ofensywy na płaszczyźnie elektromobilności, zakład produkcyjny w Zwickau zamienia się właśnie w największą, najbardziej wydajną i najbardziej ekologiczną fabrykę elektrycznych aut w Europie.