Poznań – dzień po premierze jeszcze bardziej zaawansowanej technicznie wersji elektrycznego wyścigowego Volkswagena ID. R Romain Dumas przejechał pierwsze testowe okrążenia po 20,832-kilometrowej Północnej Pętli Nürburgringu. ID. R jest sportową wizytówką przyszłej rodziny samochodów Volkswagena napędzanych energią elektryczną i ma podjąć próbę bicia rekordu przejazdu w kategorii aut elektrycznych na najbardziej wymagającym torze świata. Żeby Romain Dumas, który zasiądzie za kierownicą sportowego ID. R, mógł pobić rekord wynoszący dziś 6:45,90 minut, Volkswagen Motorsport stale doskonali wyczynowe auto. Od teraz każdy może odbyć wirtualny przejazd na słynnym torze – po raz pierwszy samochód wyścigowy został w tym samym czasie co oryginał zaprezentowany w postaci realistycznej symulacji komputerowej, którą można pobrać bezpłatnie.
Poznań – Volkswagen zakończył 2018 rok dobrym wynikiem i teraz zamierza przyspieszyć proces transformacji marki. W tym roku zostaną podjęte ważne kroki mające na trwałe zwiększyć konkurencyjność Volkswagena. Należą do nich rozpoczęcie ofensywy w dziedzinie aut elektrycznych, podjęcie działań zmierzających do zwiększenia efektywności produkcji, a także dodatkowe środki poprawiające wydajność i zapewniające wzrost marży. Jednocześnie marka wdroży program poprawy wyników finansowych, który od 2023 roku ma przynieść 5,9 miliarda euro. Chodzi m.in. o optymalizację kosztów materiałowych i zmniejszenie różnorodności wersji produkowanych aut. Program będzie przynosił efekty już w latach 2019-2022. Ponadto za sprawą większej cyfryzacji procesów administracyjnych wzrośnie wydajność.
Poznań – podczas trwającego Salonu Samochodowego w Genewie Volkswagen Group Components prezentuje bliski produkcji seryjnej prototyp „powerbanku” do szybkiego ładowania aut elektrycznych. Dzięki kompaktowym wymiarom może on być stosowany wszędzie tam, gdzie jest zapotrzebowanie na energię lub gdzie wciąż brakuje infrastruktury do ładowania. „Powerbank” – podłączony do sieci lub nawet bez zasilania zewnętrznego – umożliwia jednoczesne ładowanie do czterech samochodów elektrycznych lub dwóch wyposażonych w instalację szybkiego ładowania prądem stałym. „Powerbank” może być również wykorzystywany do przechowywania energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, zapewniając neutralność pod względem emisji CO2. Po podłączeniu do sieci staje się typowym punktem ładowania. Produkcja seryjna rozpocznie się w 2020 roku w zakładzie w Hanowerze.
Poznań – Volkswagen ożywia legendę! Na początku marca koncern z Wolfsburga przedstawi pierwszą w pełni elektryczną wersję nowego Buggy – modelu nawiązującego do popularnych amerykańskich pojazdów plażowych. Studyjne auto skonstruowano w oparciu o modułową platformę MEB służącą do budowy pojazdów z napędem elektrycznym; pokazuje to jak bardzo uniwersalna jest ta platforma.
Poznań – Volkswagen rozwija elektromobilność w bardzo szybkim tempie zarówno wśród pojazdów produkcyjnych, jak i tych, które opracowano na tor wyścigowy. Po rekordowym przejeździe w słynnym wyścigu Pikes Peak International Hill Climb, ID. R – w pełni elektryczny samochód sportowy Volkswagena – ma teraz na celowniku kolejny wyczyn. Latem tego roku producent z Wolfsburga zamierza tym modelem pobić rekord okrążenia północnej pętli toru Nürburgring dla samochodów elektrycznych. Tor ten jest uważany za jeden z najtrudniejszych na świecie.
Poznań – W połowie stycznia z taśm fabryki w Wolfsburgu zjechał pięciomilionowy Tiguan. Od rozpoczęcia sprzedaży w 2007 roku ten kompaktowy model odnosi wielkie sukcesy na świecie wspierając strategię wzrostu Volkswagena i stanowiąc ważny element prowadzonej przez markę ofensywy w dziedzinie SUV-ów.
Poznań – wczoraj rozpoczął się nowy rozdział w historii Golfa GTI: światową premierę miał koncepcyjny Golf GTI TCR z silnikiem o mocy 213 kW/290 KM. Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagena ds. Sprzedaży, drogową wersję samochodu wyścigowego z międzynarodowej serii TCR o tej samej nazwie zaprezentował podczas legendarnego spotkania miłośników GTI w Reifnitz nad Wörthersee w Austrii...
Poznań – dzisiaj jest dzień, na który dwie grupy praktykantów czekały od dawna. Ich prototypowe Golfy zadebiutowały podczas 37. zlotu miłośników GTI. Każdego roku dziesiątki tysięcy fanów samochodów przyjeżdża nad Wörthersee, aby wziąć udział w legendarnej imprezie. Początkujący specjaliści Volkswagena prezentują swoje modele koncepcyjne szerokiej publiczności – Golfa GTI Next Level (zespół z Wolfsburga) i Golfa Varianta TGI GMOTION (praktykanci z Zwickau)...
Poznań – Volkswagen wzbogaci swoją ofertę o zupełnie nowe innowacyjne układy napędowe. Znajdą się wśród nich niedrogie „łagodne hybrydy” w technologii 48V, nowe diesle high-tech (wykorzystywane także jako element hybrydowego zespołu napędowego) oraz silnik zasilany gazem ziemnym – w tej chwili najnowocześniejszy na świecie. Pierwsze informacje na ten temat Volkswagen podał podczas sympozjum poświęconego nowym rozwiązaniom w dziedzinie silników, które odbyło się w Wiedniu w dniach 26-27 kwietnia...
Poznań – Volkswagen planuje wprowadzić elektryczne układy napędowe do najpopularniejszej klasy aut – kompaktów. Wyposażając Golfa ósmej generacji w oszczędne i innowacyjne hybrydowe zespoły napędowe marka z Wolfsburga wkracza w epokę zupełnie nowych układów napędowych. W kolejnych etapach krok po kroku zostanie zelektryfikowana niemal cała paleta modeli...