Volkswagen mocno rozbudował modułowy system multimedialny trzeciej generacji (MIB3) i zastosował w nim Online Connectivity Unit z wbudowaną kartą SIM. Dzięki niej na pokładzie nowego Passata jest dostępny Internet, o ile tylko kierowca zarejestruje samochód w systemie. Online Connectivity Unit ma wiele zalet. Dzięki niemu można m.in. korzystać ze streamingu muzyki (bez potrzeby podłączania smartfona do samochodowych multimediów albo korzystania z dodatkowej karty SIM) oraz z internetowych usług We Connect, We Connect Plus i We Connect Fleet.
Volkswagen skonstruował nową, mechaniczną skrzynię biegów. Przekładnia oznaczona kodem MQ281 odznacza się wysokim stopniem sprawności i zależnie od silnika, z którym współpracuje może przyczynić się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla przez samochód nawet o 5 gram na kilometr. Nowa skrzynia biegów zostanie najpierw zastosowana w Passacie, a potem w modelach niemal wszystkich klas produkowanych przez koncern Volkswagen.
Volkswagen We, którego elementem jest We Connect, to cyfrowa platforma skupiająca usługi mobilne i umożliwiająca łatwe korzystanie z nich. To otwarty i stale wzbogacany o nowe możliwości system – swego rodzaju ekosystem, który łączy różne sfery. Volkswagen We działa w samym aucie i wokół niego, tworzy połączenie między samochodem a smartfonem, a także pomiędzy użytkownikiem i samochodem a zewnętrznym światem informacji i usług. Po jednokrotnym zalogowaniu się do Volkswagen We użytkownik nowego Passata otrzymuje własny Volkswagen ID., dzięki któremu może np. korzystać z usług mobilnych takich, jak We Connect, We Connect Plus czy We Connect Fleet (zależnie od wyposażenia samochodu).
W zakładach Volkswagena w Zwickau rozpoczęła się przedseryjna produkcja modelu ID.3. W fabrykach należących do Volkswagen Group Components projektuje się i wytwarza najważniejsze podzespoły do nowych pojazdów elektrycznych: układ napędowy pochodzi z zakładu w Kassel, z Salzgitter są dostarczane stojany i wirniki, w fabryce w Brunszwiku projektuje się i produkuje akumulatory, inne zakłady dostarczają natomiast odlewy żeliwne i pozostałe elementy.
Marka Volkswagen dostarczyła w czerwcu więcej aut niż w analogicznym miesiącu przed rokiem. Na świecie przekazano klientom 542.300 samochodów, czyli o 1,6 procent więcej niż w czerwcu 2018 roku. W malejącym we wszystkich regionach rynku, Volkswagen zdołał utrzymać swój udział lub nawet go zwiększyć. Zgodnie z oczekiwaniami, w czerwcu tego roku po raz kolejny zmalały dostawy w Europie, w porównaniu do rekordowo wysokich wyników ubiegłego roku. Silny wzrost o aż 14,2 procent w Chinach jest jednorazowy i wynika ze zmian w przepisach. Przy wzroście o 9,6 i 13 procent odpowiednio w USA i Brazylii, w krajach tych Volkswagen odnotował w czerwcu najwyższy wzrost dostaw. Nieznacznie (o 1 procent) dostawy wzrosły również na rynku niemieckim.
Dzięki zastosowaniu charakterystycznych dla klasy premium rozwiązań technologicznych zrzeszonych pod nazwą IQ Drive (takich jak: odpowiadający za częściowo autonomiczną jazdę system Travel Assist, adaptacyjny tempomat z wyprzedzającą regulacją prędkości jazdy czy funkcja Emergency Steering Assist zapewniająca większe bezpieczeństwo manewru omijania), Nowy Passat umacniania się na pozycji niedoścignionego lidera w swoim segmencie. Na szczególną uwagę zasługuje także technologia zastosowana w LED-owych reflektorach matrycowych IQ. LIGHT.
ID. BUGGY zostało pokazane publicznie w trakcie „Chantilly Arts & Elegance, Richard Mille” po raz pierwszy od czasu światowej premiery podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Wraz z kreacją w stylu haute couture belgijskiej projektantki mody – Ann Demeulemeester – ID. BUGGY wyruszyło na wybieg i zdobyło nagrodę publiczności podczas Concours d'Elegance. Główny stylista Volkswagena – Klaus Bischoff, który wziął udział w pokazie, nie krył zachwytu: „To dla nas niezwykłe osiągnięcie. Miłośnicy motoryzacji wybrali ID. BUGGY za najładniejsze auto podczas imprezy najwyższej rangi w świecie samochodowego designu. To najlepiej pokazuje, że nasza wizja e-mobilności oddziałuje na zmysły”.
Volkswagen wchodzi na dynamicznie rosnący rynek carsharingu. W Berlinie uruchomiono program WeShare, w ramach którego samochody są oferowane do wynajmu na minuty. W jego ramach marka Volkswagen udostępnia tylko elektryczne samochody – 1.500 e-Golfów, zasilanych wyłącznie energią ze źródeł odnawialnych. Na początku przyszłego roku dołączy do nich 500 Volkswagenów e-up!, a w połowie 2020 roku – po wprowadzeniu do sprzedaży – także pierwsze w pełni elektryczne modele ID.3. WeShare działa według zasady „Free-Floating”, a więc nie tworzy stałych punktów wynajmu samochodów lecz działa poprzez aplikację. W 2020 roku Volkswagen zamierza uruchomić tę usługę w Pradze, a później także w Hamburgu.
Wolfsburg/Frankfurt, czerwiec 2019 r. Volkswagen wprowadził do sprzedaży nowego Passata – model jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie. Zmiany wprowadzone w aucie –sprzedanym dotąd na świecie w liczbie ponad 30 milionów egzemplarzy, co sprawiło, że jest ono najpopularniejszym przedstawicielem klasy średniej – są głębokie: dzięki systemom multimedialnym nowej generacji (MIB3) Passat może być stale połączony z Internetem zapewniając kierowcy dostęp do nowych funkcji i usług...
Nowy Passat, najpopularniejszy na świecie samochód klasy średniej, stanowi wzorzec innowacyjności w swoim segmencie, już dziś oferując technologię jutra. Zastosowano w nim najbardziej zaawansowane rozwiązania, takie jak matrycowe reflektory, pojemnościowa kierownica czy system Travel Assist, umożliwiający częściowo automatyczną jazdę z prędkością autostradową. Można już składać zamówienia na nowego Passata z wybranymi silnikami i w wyższych wersjach wyposażenia.