ID.3 to coś więcej niż tylko nowy model. Między innymi dzięki niemu Volkswagen sprawi, że samochody elektryczne przestaną być niszowe – powiedział Łukasz Zadworny, Dyrektor marki Volkswagen, podczas „Impact mobility rEVolution 2019” w Katowicach, ID.3 to pierwszy z rodziny modeli ID. skonstruowanych na nowej platformie podłogowej MEB, która pozwala na produkcję samochodów zarówno różnej wielkości, jak i różnych typów – od hatchbacka, przez limuzynę, po SUV-a, a nawet vana. Dzięki zastosowaniu platformy MEB, Volkswagen ID.3 ma bardzo krótkie zwisy nadwozia i duży rozstaw osi, co sprawia, że oferuje bardzo przestronne wnętrze. Na zewnątrz ID.3 ma wymiary Golfa, ale jego kabina jest porównywalna pod względem przestronności z kabiną Passata.
W 1983 roku Volkswagen wprowadził na rynek Golfa drugiej generacji. Podobnie jak poprzednia, także ta generacja kompaktowego modelu Volkswagena okazała się światowym sukcesem: w ciągu 8 lat wyprodukowano 6,3 miliona egzemplarzy Golfa II. Golfa III Volkswagen produkował o aż 3 lata krócej niż poprzednika, ale z taśm produkcyjnych zjechało o niecałe 1,5 milina egzemplarzy mniej. Trzecia generacja popularnego hatchbacka zapisała się na kartach historii jako pierwszy Golf, który był wyposażony w m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne, tempomat, jednostkę napędową Diesla z bezpośrednim wtryskiem (TDI) i który pod pokrywą silnika mógł zmieścić benzynowego 6-cylindrowca VR6. Golf III był produkowany w latach 1991-1996. W 1997 roku z taśm zaczął zjeżdżać Golf IV – pierwszy, który mógł być wyposażony w nawigację z dużym ekranem i w dwusprzęgłową przekładnię DSG. Od początku produkcji do 2003 roku wyprodukowano łącznie ponad 23 miliony Golfów.
Produkcja Golfa pierwszej generacji ruszyła w Wolfsburgu w marcu 1974 roku. Samochód był dostępny w salonach sprzedaży od maja tego samego roku. Przez wiele dziesięcioleci na motoryzacyjnej scenie dominował Garbus – z silnikiem montowanym z tyłu i z napędem na tylne koła. Teraz rozpoczynała się era samochodu z silnikiem montowanym z przodu, poprzecznie do osi auta, napędzającym przednie koła. Scirocco i Passat, które debiutowały w 1973 roku, rozpoczęły ją nawet nieco wcześniej. Po Golfie, inne samochody należące do segmentu o największym potencjale produkcyjnym, zaczęły wykorzystać nowy rodzaj konstrukcji napędu.
Mocny jak prawdziwy samochód sportowy, wszechstronny jak typowy SUV – od teraz topową odmianą T-Roca jest wersja R. Dzięki silnikowi o maksymalnej mocy 221 kW/300 KM, kompaktowy crossover przygotowany przez dział Volkswagen R przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekundy. T-Roc R bez problemu osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną, wynoszącą 250 km/h.
ID.3 – pierwszy model z całkowicie nowej rodziny elektrycznych samochodów z ID. w nazwie – wyznacza przyszłość marki Volkswagen. Do rodziny ID. będą należały modele różnych segmentów, ale wszystkie będą imponować dynamiką, nowoczesnym designem i innowacyjnymi reflektorami ID. Light. Nowatorska koncepcja oświetlenia wnętrza wizualnie wspomaga obsługę auta i sprawia, że komunikacja z ID.3 jest bardziej emocjonalna.
Jeśli istnieje samochód, który zasłużył na miano bestsellera przez dziesięciolecia, jest nim właśnie Golf. Doskonalony z generacji na generację, ugruntował swoją pozycję na świecie. Volkswagen zaprezentuje Golfa ósmej generacji 24. października podczas światowej premiery w Wolfsburgu – auto będzie jeszcze bardziej cyfrowe i połączone ze światem zewnętrznym niż kiedykolwiek wcześniej oraz wyposażone w innowacyjne systemy i przykuwające uwagę atrakcyjnym wyglądem.
Zaledwie miesiąc po światowej premierze ID.3 podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Volkswagen zaprezentował w Polsce swój najnowszy, w pełni elektryczny samochód, pierwszy z rodziny modeli ID. skonstruowanych na nowej platformie podłogowej MEB. Volkswagena ID.3 można podziwiać podczas „Impact mobility rEVolution 2019” w Katowicach – największym wydarzeniu w kraju poświęconym pojazdom zeroemisyjnym, samochodom połączonym w sieć oraz nowym modelom biznesowym i finansowym w dziedzinie zakupu aut. Dzień później, 10 października, ID.3 zostanie zaprezentowany szerokiej publiczności podczas Międzynarodowych Targów Floty Ekologicznej „Ekoflota” w Poznaniu.
Marka Volkswagen we wrześniu zaprezentowała swoją nową identyfikację wizualną, teraz nadszedł czas na wprowadzenie nowej strony internetowej. Na jednej platformie znajdą się treści i oferty odnoszące się do nowych modeli, usług, jazd próbnych, finansowania, a także konfigurator. Struktura zawartych na niej treści jest bardziej przejrzysta niż dotąd, a mocno uproszczona nawigacja jest znacznie bardziej intuicyjna. Strona działa już na 24 rynkach, a na w sumie 120 rynkach zostanie wprowadzona do połowy 2020 roku.
Modele oznaczone symbolem R zaliczają się do najbardziej sportowych w gamie Volkswagena. Od 2002 r. modele z rodziny R goszczą na torach wyścigowych na całym świecie. Oprócz znakomitych osiągów i silników o wysokiej mocy oferują właścicielom doskonałe połączenie funkcjonalności na co dzień oraz sportowych i stylowych detali. Obok Golfa R oferowanego od czterech generacji, w przeszłości gama obejmowała również Passata R36, Touarega R50, Scirocco R i Golfa R Cabrio. Obecnie, oprócz Golfa R* i Golfa R Variant**, w ofercie pojawia się także nowy T-Roc R***.
Już można zamawiać nowego elektrycznego Volkswagena e-up!, którego światowy debiut miał miejsce zaledwie 3 tygodnie temu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie. Cena samochodu wynosi 96.290 zł, czyli jest o aż 20.900 zł niższa od ceny miejskiego elektrycznego Volkswagena, gdy debiutował na rynku w 2016 roku. Jak każdy model Volkswagena również e-up! oferuje bardzo wiele możliwości indywidualizacji wyglądu – do wyboru jest 7 kolorów nadwozia, 2 kolory dachu (czarny lub biały), 3 rodzaje obręczy kół w rozmiarze od 14 do 16 cali, elementy wykończenia tablicy rozdzielczej w dwóch kolorach i 2 wzory tapicerki siedzeń.