Nowy Passat GTE, wyposażony w hybrydowy zespół napędowy najnowszej generacji łączy zalety auta o bezemisyjnym napędzie elektrycznym z możliwościami samochodu skonstruowanego z myślą o podróżowaniu na dalekich dystansach. Passat GTE z zespołem napędowym o mocy 160 kW/218 KM jako jeden z pierwszych modeli swojej klasy już dzisiaj spełnia normę emisji spalin Euro 6d, która w odniesieniu do nowych samochodów zacznie obowiązywać dopiero w 2021 roku. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 1,3 l/100 km (WLTP), co przekłada się na emisję CO2 wynoszącą od 29 g/km. Ceny Passata GTE zaczynają się od 169.990 zł.
Miesiąc po światowej premierze rewolucyjnego modelu ID.3 podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, najnowszy w pełni elektryczny samochód Volkswagena zostanie zaprezentowany w Polsce. ID.3 jest pierwszym autem marki stworzonym w oparciu o modułową platformę MEB. Będzie go można zobaczyć już 9 października podczas Impact mobility rEVolution'2019 w Katowicach. „ID.3 to coś więcej niż tylko nowy model. Volkswagen sprawia, że samochód elektryczny nie będzie już niszowy” – powiedział Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen.
W sierpniu Volkswagen dostarczył klientom na świecie 493.800 aut, o 3,8 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Na kurczącym się światowym rynku Volkswagen zanotował niewielki wzrost udziału w porównaniu z udziałem w sierpniu 2018 roku. W Europie, zgodnie z oczekiwaniami – po szczególnie dobrych wynikach w sierpniu 2018 roku – dostawy w ubiegłym miesiącu po raz kolejny spadły (-9,9 procent). W Chinach Volkswagen nieznacznie zwiększył swój udział, a w Brazylii i USA marka odnotowała wyraźny wzrost o – odpowiednio – 15,4 i 9,8 procent.
2. Rajd Polski Nowych Energii rozpoczął się ceremonią startu na krakowskim rynku i po dwóch dniach zmagań na wymagających odcinkach specjalnych zakończył się pod Wawelem. Zawodnicy mieli do pokonania 16 oesów o łącznej długości 300 km. Mocny i niemal bezgłośny silnik elektryczny e-Golfa ma moc 100 kW/136 KM i sprawia, że jazda nim jest jednocześnie dynamiczna i wolna od emisji szkodliwych substancji.
Auta elektryczne, które są głównym elementem ekspozycji Volkswagena podczas tegorocznej wystawy IAA we Frankfurcie oraz nowa identyfikacja wizualna marki i nowe logo pokazują, jak bardzo zmienia się Volkswagen. W ciągu najbliższych pięciu lat, oferta marki poszerzy się o ponad 20 samochodów elektrycznych.
Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie Volkswagen po raz pierwszy zaprezentował nowe logo oraz identyfikację wizualną marki. Zmiany w Volkswagenie odzwierciedla wprowadzenie do oferty aut elektrycznych nowej generacji – modeli z rodziny ID. Do 2025 roku marka z siedzibą w Wolfsburgu będzie miała w ofercie ponad 20 nowych modeli elektrycznych.
ID.3 jak żaden inny model odzwierciedla zmiany, jakim podlega marka Volkswagen. Ten przełomowy samochód jest pierwszym modelem z wyłącznie elektrycznym napędem i skonstruowanym na nowej płycie podłogowej MEB. Premierowo w pełnej krasie Volkswagen ID.3 został właśnie zaprezentowany na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie.
Dzięki nowemu Volkswagenowi e-Up! elektryczne samochody stają się coraz bardziej dostępne cenowo. Ponadto zwiększył się zasięg auta – dzięki nowemu akumulatorowi wynosi on 260 km (według WLTP). Mimo niewielkich rozmiarów e-Up! zapewnia miejsce dla czterech pasażerów. Doskonale sprawdzi się jako samochód firmowy, a także jako pojazd użytkowany prywatnie. Model zostanie zaprezentowany podczas rozpoczynającego się 10 września Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie.
Krótko przed rozpoczęciem Międzynarodowego Salonu Samochodowego (IAA) we Frankfurcie, do Volkswagena wpłynęło ponad 30.000 rezerwacji na model ID.3. Większość zgłoszeń pochodzi od mieszkańców Niemiec, Norwegii, Holandii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Ponad 100.000 fanów tego modelu zamówiło newsletter, w którym Volkswagen regularnie informuje o nowych pojazdach elektrycznych z rodziny ID. oraz o zagadnieniach związanych z elektryczną mobilnością.
„Ze 100 procent energii, która jest zawarta w paliwie do kół samochodu z silnikiem spalinowym trafia tylko 20 procent. 70 procent jest tracona w samym silniku. To wystarczający powód, aby szukać nowych, bardziej wydajnych i – przede wszystkim – bezemisyjnych układów napędowych. Na chwilę obecną najlepszym rozwiązaniem są pojazdy z napędem elektrycznym” – mówi Anna Skarbek-Żabkin, współzałożycielka Forum Elektromobilności. „Użytkowanie samochodu elektrycznego jest tańsze, oferuje większy komfort – nie tylko akustyczny – i niesamowitą dynamikę” – dodaje Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen.