Zelektryfikowany, zautomatyzowany, działający online: nowy Passat może poruszać się dzięki energii elektrycznej, jechać częściowo autonomicznie i na życzenie łączyć się z Internetem
- Nowości w punktach:
- Model odnoszący sukcesy: najnowocześniejszy Passat w historii kontynuuje sukces swoich poprzedników sprzedanych dotąd w liczbie ponad 30 milionów egzemplarzy
- bezemisyjny w mieście: elektryczny zasięg nowego Passata GTE w cyklu WLTP1) rośnie do 57 km (około 70 km w cyklu NEDC)
- nowy „Travel Assist”: jako pierwszy model Volkswagena nowy Passat może poruszać się częściowo automatycznie do prędkości 210 km/h
- MIB3 czyli zawsze online: w Passacie ma swoją premierę nowy modułowy zestaw urządzeń multimedialnych z wbudowaną kartą SIM
- IQ.LIGHT: Passat, jako pierwszy model po Touaregu, będzie oferowany z diodowymi reflektorami matrycowymi IQ.LIGHT
- pojemnościowa kierownica: pierwsza tego rodzaju kierownica Volkswagena reaguje na dotyk
- „Digital Cockpit”: cyfrowe wskaźniki nowej generacji można konfigurować korzystając tylko z jednego przycisku na kierownicy
- We Connect: system multimedialny umożliwia streaming muzyki, zapewnia dostęp do nowych aplikacji i może być sterowany głosem
Wolfsburg/Frankfurt, czerwiec 2019 r. Volkswagen wprowadził do sprzedaży nowego Passata – model jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie. Zmiany wprowadzone w aucie –sprzedanym dotąd na świecie w liczbie ponad 30 milionów egzemplarzy, co sprawiło, że jest ono najpopularniejszym przedstawicielem klasy średniej – są głębokie: dzięki systemom multimedialnym nowej generacji (MIB3) Passat może być stale połączony z Internetem zapewniając kierowcy dostęp do nowych funkcji i usług. Nowe systemy asystujące, jak „Travel Assist” podnoszą bezpieczeństwo i komfort na jeszcze wyższy poziom i sprawiają, że nowy Passat może się poruszać częściowo autonomicznie do prędkości 210 km/h. Bestseller Volkswagena nadal będzie dostępny jako limuzyna i kombi (Variant).
GTE1) – częściowo bezemisyjny. Szczególną odmianą Passata jest nowy GTE. To pierwszy z nowej generacji hybrydowych modeli Volkswagena o znacznie większym zasięgu. Wyposażono je w akumulatory o zwiększonej pojemności; w wypadku Passata GTE wzrost wyniósł 31 procent. Dzięki pojemności 13 kWh elektryczny zasięg mierzony w cyklu WLTP zwiększył się teraz do 55 km w wypadku Varianta i 57 km w wypadku limuzyny. W cyklu NEDC oznacza to zasięg 70 km, czyli o 20 km większy niż w poprzednim Passacie GTE. Pozwala to korzystać z auta w zupełnie nowy sposób – nawet w wielomilionowych metropoliach, jak Berlin czy Paryż, akumulator o większej pojemności umożliwia pokonanie większości tras przy wykorzystaniu jedynie energii elektrycznej, czyli w sposób nie powodujący emisji szkodliwych substancji. Ponadto, dzięki nowej konfiguracji hybrydowego trybu pracy znacznie uproszczono gospodarowanie energią elektryczną podczas dalekich podróży tak, żeby wystarczyło jej na bezemisyjny dojazd do celu wyznaczonego w mieście.
GTE1) – doskonały także na dalekie podróże. Na dalekich trasach i podczas jazdy z prędkością większą niż 140 km/h oszczędny benzynowy silnik TSI jest wspomagany przez jednostkę elektryczną o dużej mocy. Dodatkowy zastrzyk energii elektrycznej działa jak „booster”, którego szczególny sposób działania widać przede wszystkim w trybie „GTE” – jego wyjątkowość wynika z faktu, że silniki elektryczne uzyskują swój maksymalny moment obrotowy dosłownie w ciągu sekundy. Nie ulega wątpliwości, że najnowszy hybrydowy zespół napędowy Passata GTE jest kluczowym elementem technologicznym w nowej epoce elektrycznych środków transportu. Passat GTE łączy zalety elektrycznego układu napędowego z możliwościami pojazdu wykorzystywanego do jazdy na dalekich dystansach. Powstał jeden z najbardziej ekonomicznych współczesnych modeli średniej klasy – bezemisyjny w mieście i oszczędny, a przez to przyjazny środowisku podczas dalekich podróży. Passat GTE z zespołem napędowym o mocy 160 kW/218 KM1) jako jeden z pierwszych modeli swojej klasy już dzisiaj spełnia normę emisji spalin Euro 6d, która w odniesieniu do nowych samochodów zacznie obowiązywać dopiero w 2021 roku.
2.0 TDI Evo2) – prekursor silników Diesla nowej generacji. W Passacie ma swoją premierę nowy turbodiesel 2.0 TDI Evo osiągający moc 110 kW/150 KM2). Ta innowacyjna czterocylindrowa jednostka napędowa emituje znacznie mniej dwutlenku węgla niż porównywalny silnik w poprzednim modelu i jest prekursorem diesli nowej generacji. Trzy kolejne wysokoprężne silniki Passata mają moc 88 kW/120 KM1), 140 kW/190 KM1) oraz 176 kW/240 KM1). Trzy benzynowe jednostki napędowe TSI osiągają z kolei moc 110 kW/15 KM1), 140 kW/ 190 KM1) oraz 200 kW/272 KM1). Wszystkie silniki TSI i TDI spełniają normę emisji spalin Euro 6d-TEMP. Silnik każdego Passata, zarówno benzynowy, jak i Diesla lub hybrydowy zespół napędowy, jest wyposażony w filtr cząstek stałych.
„Essence”, „Business” i „Elegance” – nowe wersje wyposażenia. Passat z rocznika 2019 pojawia się na rynku w nowych wersjach wyposażenia. Podstawowa nosi nazwę „Essence”; ponad nią plasuje się średnia odmiana „Business”, najwyższą zaś jest „Elegance”. „Business” i „Elegance” można zamówić z pakietem „R-Line”. Ponadto, jak dotychczas, nowy Passat Variant będzie dostępny jako „Alltrack”, czyli osobny model z napędem na cztery koła i z zestawem rozwiązań umożliwiających swobodną jazdę poza utwardzonymi drogami. Samodzielną odmianą nowego Passata jest również auto z oznaczeniem GTE. Poza nimi Volkswagen opracował limitowaną do 2.000 egzemplarzy wersję specjalną – Passata R-Line Edition w kolorze specjalnym „Mondsteingrau”. Wersja ta ma w seryjnym wyposażeniu silnik TDI (176 kW/240 KM) lub TSI (200 kW/272 KM) do wyboru, napęd na cztery koła (4MOTION) i nowy system asystujący „Travel Assist”.
„Travel Assist” – najnowsza technologia IQ.DRIVE. IQ.DRIVE to marka Volkswagena skupiająca najnowsze systemy asystujące. Kryją się pod nią technologie prowadzące do stworzenia auta poruszającego się autonomicznie. Wśród nich znajduje się nowy system „Travel Assist”, dzięki któremu Passat – jako pierwszy model Volkswagena – może poruszać się częściowo autonomicznie z prędkością do 210 km/h. Wyposażony w bogaty zestaw systemów asystujących nowy Passat prezentuje najwyższy stopień zaawansowania w dziedzinie IQ.DRIVE.
Pojemnościowa kierownica. Volkswagen stawia na intuicyjną obsługę urządzeń oraz na jak największy automatyzm ich działania. Właśnie dlatego nowy Passat jako pierwszy Volkswagen w ogóle wejdzie do sprzedaży z tzw. pojemnościową kierownicą. Rejestruje ona dotyk zapewniając kierowcy dostęp do takich systemów jak „Travel Assist”.
„Lane Assist” oraz „IQ.LIGHT” – widzieć i być widzianym. System „Lane Assist” utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu, w nowym Passacie działa sprawniej dzięki wielofunkcyjnej kamerze. Większe bezpieczeństwo i wygodę zapewniają również matrycowe reflektory „IQ.LIGHT”. Po Touaregu, SUV-ie wyższej klasy, Passat jest kolejnym modelem marki, który można wyposażyć w interaktywne reflektory matrycowe.
MIB3 – na życzenie stale połączony z Internetem. W nowym Passacie ma swoją premierę modułowa platforma multimedialna (MIB3) trzeciej generacji. Dzięki niej nowy model może być zawsze połączony z Internetem – to dlatego, że multimedia generacji MIB3 są seryjnie wyposażane w tzw. online connectivity unit (OCU). Oprócz rozbudowanych funkcji nawigacyjnych wykorzystujących informacje uzyskiwane w czasie rzeczywistym, można teraz korzystać z nowych technologii i usług dostępnych za pośrednictwem „Volkswagen We” 3) i zawartych w nim internetowych usług „We Connect” i „We Connect Plus” (obydwie seryjne w Niemczech, w Polsce oferowane dla wersji Business i Elegance), a także „We Connect Fleet”. Są to m.in. usługi streamingowe „Apple Music” i „TILDA”, integracja aplikacji, które można na bieżąco aktualizować, system sterowania głosem – naturalnego oraz poszerzonego o treści internetowe, a także – w przyszłości – możliwość pobierania z chmury informacji dotyczących pojazdu (personalizacja). Po raz pierwszy do otwarcia i uruchomienia Passata można używać smartfonów (kompatybilne modele Samsunga). „App-Connect Wireless” – interfejs umożliwiający korzystanie z aplikacji na smarfona, dzięki MIB3 po raz pierwszy w Volkswagenie pozwala połączyć iPhona bezprzewodowo, poprzez „Apple CarPlay”.
„Volkswagen We”3) – otwarty na nowe pomysły. „Volkswagen We” w nowym Passacie został jeszcze bardziej rozwinięty. „Volkswagen We” to cyfrowa platforma skupiająca łatwo dostępne mobilne usługi internetowe, która działa na zasadzie otwartego systemu stale wzbogacanego o nowe możliwości. Volkswagen podejmuje tu współpracę z partnerami zewnętrznymi specjalizującymi się w różnych dziedzinach, by tworzyć z nimi nowe usługi. Współpraca z lokalnymi start-upami, firmami i instytucjami pozwala oferować nowe usługi, jak np. „We Park” (bezgotówkowa opłata za parkowanie) czy „We Deliver” (tzw. car access based services, prosty i bezpieczny dostęp usługodawców do pojazdu). Indywidualny „Volkswagen ID” umożliwia klientom marki dostęp do wszystkich usług Volkswagena, a przez to do bardzo szerokiego zakresu nowych informacji i serwisów bazujących na Internecie. Część z wyżej wymienionych usług będzie dostępna w późniejszym terminie.
„Digital Cockpit” – połączony z MIB3. Komputer i oprogramowanie MIB3 tworzą cyfrową całość z nowym zestawem cyfrowych wskaźników Passata. W porównaniu z poprzednim systemem („Active Info Display”) nowe cyfrowe wskaźniki są bardziej zaawansowane. Grafika jest prosta i odznacza się elegancją. Zwiększyła się również liczba funkcji. Za pomocą tylko jednego przycisku („View”) na nowej wielofunkcyjnej kierownicy można teraz łatwo i szybko wybrać żądany zestaw wskaźników spośród trzech dostępnych do wyboru.
Stylistyka nadwozia – LED-y jako źródło światła. Volkswagen rozwinął i wzbogacił stylistykę Passata. Zmieniono kształt zderzaków z przodu i z tyłu, wygląd osłony chłodnicy, a także napis „Passat” znajdujący się teraz pośrodku tylnej części nadwozia. Nowe diodowe reflektory, LED-owe światła do jazdy dziennej i przeciwmgłowe, a także LED-owe lampy z tyłu nadają autu nowy wygląd. Nowością są lakiery Lapiz Blue, Bottlegreen i Sandgold. Wśród obręczy kół dostępnych do Passata znalazły się cztery nowe wzory – są to obręcze wykonane z lekkich stopów, w rozmiarze 17, 18 i 19 cali.
Stylistyka wnętrza – estetyka cyfrowego świata. Nowego Passata można rozpoznać we wnętrzu po nowych elementach dekoracyjnych i wzorach tapicerki, nowym wykończeniu drzwi, nowym kolorze oświetlenia oraz po zmienionych wskaźnikach i nowej wielofunkcyjnej kierownicy znajdującej się w wyposażeniu seryjnym. W miejscu analogowego zegarka na tablicy rozdzielczej znajduje się teraz elegancko podświetlany napis „Passat”. Na środkowej konsoli umieszczono duży otwarty schowek, który może służyć jako indukcyjna ładowarka do smartfonów (opcja), obok niego znajduje się wejście USB typu C. Ekrany „Digital Cockpit” i systemu multimedialnego tworzą w ciemności całość z podświetlanymi przyciskami na pojemnościowej kierownicy oraz z obiegającym wnętrze auta stylowym podświetleniem dostępnym w 30 kolorach.
System dźwiękowy Dynaudio o mocy 700 wat . Duńska firma Dynaudio starannie dopasowała sprzęt muzyczny o mocy 700 wat do kabiny nowego Passata. Dzięki temu niezależnie z którego miejsca dochodzi dźwięk, ma on zawsze najwyższą jakość.
Pełna informacja znajduje się w pliku pdf do pobrania