W lipcu marka Volkswagen zwiększa dostawy w USA, Ameryce Południowej oraz w regionie Azji i Pacyfiku
- w lipcu dostawy nowych samochodów marki Volkswagen w USA wzrosły o 2,2 procent, w Ameryce Południowej o 2,6 procent, a w regionie Azji i Pacyfiku o 0,9 procent
- w ubiegłym miesiącu Volkswagen dostarczył na świecie 489.000 aut, o 3,3 procent mniej niż w lipcu 2018 roku
- zarówno w lipcu, jak i w 2019 roku udział Volkswagena w kurczącym się światowym rynku utrzymuje się stałym poziomie
- Członek Zarządu ds. Sprzedaży Jürgen Stackmann: „Silna pozycja Volkswagena na kurczącym się globalnym rynku to w szczególności zasługa bardzo dobrych SUV-ów”.
W lipcu marka Volkswagen dostarczyła klientom na świecie 489.000 samochodów, czyli o 3,3 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Od stycznia do lipca Volkswagen przekazał klientom niemal 3,49 miliona aut, to jest o 3,8 procent mniej niż rok wcześniej. Volkswagen utrzymał udział w ogólnie malejącym globalnym rynku zarówno w lipcu, jak i po 7 miesiącach 2019 roku. Jak oczekiwano, po rekordowych dostawach w Europie w lipcu 2018 r., Volkswagen po raz kolejny dostarczył w tym regionie mniej aut (-8,8 proc.) W lipcu 2019 r. na kurczącym się rynku w Chinach marka dostarczyła 2,0 procent więcej samochodów i jeszcze bardziej zwiększyła w nim swój udział. W Brazylii Volkswagen odnotował wyraźny wzrost dostaw, wynoszący aż 13,5%.
Członek Zarządu Volkswagena ds. Sprzedaży, Jürgen Stackmann, stwierdził: „Sytuacja na globalnym rynku motoryzacyjnym z różnorodnymi regionalnymi wyzwaniami pozostaje niezmieniona. Miło jest zauważyć, że Volkswagen utrzymuje stabilną pozycję na świecie na ogólnie kurczącym się globalnym rynku. Duża w tym zasługa zwłaszcza naszych bardzo udanych SUV-ów, które są popularne we wszystkich regionach”.
27,5 procent wszystkich samochodów dostarczonych przez Volkswagena od stycznia do lipca to SUV-y. W analogicznym okresie poprzedniego roku udział ten wynosił 18,7 procent. Do końca lipca najlepiej sprzedającym się SUV-em marki Volkswagen na całym świecie był Tiguan.
Dostawy w lipcu w poszczególnych regionach i rynkach:
Zgodnie z oczekiwaniami, po rekordowych dostawach w lipcu 2018 roku związanych z wejściem w życie homologacji według normy WLTP, klientom w Europie Volkswagen po raz kolejny przekazał mniej samochodów. Na ogólnie kurczącym się rynku dostawy wyniosły 148.100 aut, czyli o 8,8 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. W Europie Zachodniej marka zanotowała spadek dostaw o 7,7 procent, do 125.600 samochodów.
W Europie Środkowej i Wschodniej marka Volkswagen dostarczyła w lipcu 22.500 aut, to jest o 14,6 procent mniej niż w lipcu 2018 roku. W ubiegłym miesiącu rynek w Niemczech nie należał do wyjątku. W lipcu przekazano tam klientom 47.100 aut, czyli o 11,9 procent mniej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Taki rozwój wydarzeń nie był zaskoczeniem ze względu na dużą liczbę dostaw w 2018 roku, która wynikała z dopłaty ekologicznej przed przejściem z homologacji według normy NEDC na normę WLTP. Ponadto w lipcu zmniejszyły się dostawy Passata, co wynika z oczekiwania klientów na model po liftingu. Duży wzrost dostaw odnotowano w modelach typu SUV – w wypadku Touarega o 26 procent, Tiguana o 16,9 procent i T-Roca o 9,6 procent.
W Ameryce Północnej Volkswagen zakończył ostatni miesiąc spadkiem dostaw o 4,1 procent do 48.200 aut. Duże sukcesy marka nadal odnosi w USA. Na największym rynku w tym regionie Volkswagen dostarczył 31.200 samochodów, czyli o 2,2 procent więcej niż w lipcu 2018 r. W USA dostawy Volkswagena wzrosły piąty miesiąc z rzędu. Najbardziej popularnym modelem pozostał Tiguan, ale sprzedaż SUV-a Atlas również wzrosła. Po raz kolejny SUV-y stanowiły ponad połowę dostaw. Rynek w Meksyku nadal się kurczy. Lipiec marka zamknęła ze spadkiem dostaw o 11,7 procent, do 10.700 aut.
W Ameryce Południowej marka Volkswagen przekazała klientom 42.900 pojazdów, czyli o 2,6 procent więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Po raz kolejny najsilniejszym rynkiem w regionie była Brazylia. Przekazano tam klientom 34.000 samochodów, co oznacza wzrost o 13,5 procent. Argentyna nadal boryka się z trudną sytuacją gospodarczą i silnym kurczeniem się rynku. W Argentynie Volkswagen przekazał klientom 5.500 samochodów, odnotowując spadek o 33,3% w porównaniu z dostawami w lipcu ubiegłego roku.
W regionie Azji i Pacyfiku Volkswagen zakończył ostatni miesiąc nieznacznym wzrostem dostaw. W lipcu przekazano klientom 239.200 samochodów, czyli o 0,9 procent więcej niż w lipcu 2018 r. W Chinach marka Volkswagen odnotowała wzrost o 2 procent, do 228.000 aut. Chiński rynek ponownie się skurczył, dzięki czemu Volkswagen jeszcze bardziej zwiększył w nim swój udział. Sukces ten wynika z ofensywy SUV-ów, która wciąż nabiera tempa. W Chinach udział modeli typu SUV w dostawach Volkswagena wzrósł z 13,9 procent w lipcu 2018 r. do 28,8 procent w lipcu 2019 r. Jeśli chodzi o sedany, Lavida i nowa wersja Passata – opracowana wyłącznie dla Chin – odnoszą tam bardzo duży sukces.
Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf