Volkswagen w nowej odsłonie podczas wrześniowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie
- podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie Volkswagen zaprezentuje nową identyfikację wizualną marki i nowe logo
- Ralf Brandstätter, Volkswagen COO: „Efekty ogromnych przeobrażeń, które od kilku lat zachodzą w marce Volkswagen ujrzą światło dzienne podczas IAA nie tylko za sprawą ID.3, ale również dzięki nowej identyfikacji wizualnej marki”.
- Jürgen Stackmann, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu marki Volkswagen: „Kompleksowa zmiana wizerunku jest logiczną konsekwencją strategicznych zmian, które zachodzą w marce”.
Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie marka Volkswagen będzie świętować dwie światowe premiery. Pod hasłem „Nowy Volkswagen” po raz pierwszy zostaną zaprezentowane publicznie nowe logo i nowa identyfikacja wizualna marki oraz nowy elektryczny model – ID.3. Po Garbusie i Golfie elektryczny ID.3 zapoczątkowuje nową erę w historii Volkswagena – erę samochodów elektrycznych i w pełni połączonych ze światem zewnętrznym oraz neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. Strategiczna transformacja marki w kierunku samochodów elektrycznych i zrównoważonych pod względem emisji dwutlenku węgla została zapoczątkowana prawie 4 lata temu.
„IAA we Frankfurcie będzie kluczowym momentem dla przeobrażeń w marce Volkswagen. Wyniki naszej pracy staną się widoczne dzięki ID.3 i nowej identyfikacji wizualnej” — mówi Ralf Brandstätter, COO marki Volkswagen Samochody Osobowe. „Czekamy na publiczną prezentację Nowego Volkswagena”.
„Volkswagen podjął i wdrożył bardzo odważne decyzje w prawie wszystkich obszarach swojej działalności. Kompleksowa zmiana wizerunku jest logiczną konsekwencją strategicznych zmian, które zachodzą w naszej marce” – powiedział Jürgen Stackmann, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu marki Volkswagen. „Jestem bardzo dumny z tego, co osiągnęliśmy – Nowy Volkswagen prezentuje się świeżo i atrakcyjnie”.
Klaus Bischoff, który odegrał kluczową rolę w tworzeniu nowej identyfikacji wizualnej, mówi: „Nowa identyfikacja wizualna marki odzwierciedla mobilność, która stanowi naturalną część życia ludzi. Volkswagen zawsze był jej kluczowym elementem. W nowej erze mobilności nasze motto brzmi cyfrowy przede wszystkim, bez żadnego ALE”. W przeciwieństwie do typowej praktyki w tej dziedzinie, nowa identyfikacja wizualna nie została opracowana przez agencje zewnętrzne, ale przez zespół, którzy stworzyli styliści i marketingowcy Volkswagena.
Przekaz wizualny marki bardzo będzie różnił się od tego, jaki do tej pory stosował Volkswagen. Jochen Sengpiehl, Dyrektor ds. Marketingu marki Volkswagen, mówi: „W przyszłości w reklamach nie będziemy pokazywać idealnego świata. Będziemy bliżej ludzi i bardziej żywiołowi. W większym stopniu będziemy przyjmować perspektywę naszych klientów i opowiadać autentyczne historie. Mniej będziemy koncentrować się na samochodzie, a bardziej na życiu i doświadczeniach ludzi, które są związane z mobilnością”.
Symbolem nowej identyfikacji wizualnej marek Volkswagen i Volkswagen Samochody Użytkowe będzie nowe logo – nowocześniejsze, jaśniejsze i prostsze. Zredukowano je do niezbędnych elementów. Nowe logo jest płaskie i dwuwymiarowe. Umożliwi to bardziej elastyczne korzystanie z niego i będzie łatwo rozpoznawalne w mediach cyfrowych. Dotyczy to również nowych dokumentów marki, w których pojawią się nowe piktogramy, typografia i kolory.
Międzynarodowa prezentacja nowej identyfikacji wizualnej marki będzie miała miejsce podczas Salonu Samochodowego IAA we wrześniu. Zmiana zostanie przeprowadzona w kilku etapach i będzie zoptymalizowana pod względem kosztów. Początkowo zmiany zostaną wdrożone u dealerów w Europie, a następnie – w październiku – w Chinach. Następnie, od początku 2020 roku, zmiany będą przeprowadzane w Ameryce Północnej i Południowej, a także w pozostałej części świata. W sumie obejmą 171 rynków. W ponad 10.000 placówek dealerów i partnerów serwisowych na świecie zastąpionych zostanie około 70.000 logotypów. Zmiana identyfikacji wizualnej marki Volkswagen będzie jedną z największych operacji tego typu w branży na świecie.
Nowa identyfikacja wizualna marki wynika ze strategii „Transform 2025+” przyjętej przez Volkswagena jesienią 2015 r. Marka przygotowuje się teraz do wdrożenia drugiego etapu tej strategii, który obejmuje elektromobilność, cyfryzację i dostosowanie komunikacji firmy z klientami do nowych założeń.