Wolfsburg/Poznań, 14. sierpnia 2019 – Wszystkie działania służące ochronie środowiska koncern Volkswagen będzie odtąd realizował w ramach nowej misji dotyczącej środowiska „goTOzero”. Oliver Blume, odpowiedzialny w zarządzie koncernu za ochronę środowiska, powiedział: „Nowa polityka środowiskowa Volkswagena to czytelny znak dla samego koncernu i dla jego udziałowców. Nasze wysiłki służące ochronie środowiska dotyczą całego cyklu życia produktu – od projektu, przez produkcję i użytkowanie, po recykling samochodów. W te działania włączamy również dostawców. Tylko wspólnie możemy zrealizować nasze cele”.
29 lipca 2019 r. – Koncern Volkswagen potwierdza cele finansowe (przed zdarzeniami specjalnymi) wyznaczone na cały 2019 rok. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku rozrachunkowego przychody ze sprzedaży koncernu Volkswagen w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku zwiększyły się o 4,9 procent do 125,2 (w 2018 roku: 119,4) miliardów euro. Mimo zmniejszenia wolumenu uzyskano wzrost przychodu ze sprzedaży – przede wszystkim dzięki polepszeniu miksu i polityce cenowej w dziale samochodów osobowych oraz dzięki dobrej sytuacji w dziale usług finansowych oraz w firmie TRATON. Wynik operacyjny przed zdarzeniami nadzwyczajnymi wzrósł o 1,9 procent do 10,0 (w 2018 roku: 9,8) miliardów euro, a operacyjny zwrot ze sprzedaży przed zdarzeniami nadzwyczajnymi wyniosł 8,0 (w 2018 roku: 8,2) procent. Polepszenie miksu sprzedażowego i polityki cenowej oraz mniejsze – w porównaniu z poprzednim rokiem – obciążenia z powodu zdarzeń nadzwyczajnych zrekompensowały z nawiązką obciążenia spowodowane przez wyższe koszty stałe, niekorzystną sytuację walutową i mniejszą sprzedaż samochodów. Zwrot operacyjny ze sprzedaży wzrósł do 7,2 procent (w 2018 roku: 6,8). Wyniki chińskich spółek na kurczącym się rynku uległy tylko nieznacznemu zmniejszeniu. Wynik brutto zwiększył się o 6,5 procent do 9,6 miliardów euro (w 2018 roku: 9,0). Płynność finansowa netto w dziale samochodów wyniosła 15,9 miliardów euro. Frank Witter, Członek Zarządu Volkswagen AG ds. Finansów, powiedział: „W pierwszym półroczu koncern Volkswagen dawał sobie doskonale radę na słabnącym światowym rynku. Przychód ze sprzedaży i zysk w ciągu pierwszych sześciu miesięcy są zadowalające. Podtrzymujemy nasze całoroczne prognozy dla koncernu Volkswagen”.
Poznań, 17 lipca 2019 - W czerwcu Grupa Volkswagen odnotowała wzrost dostaw samochodów o 1,6 procent, do 974.400 aut, w porównaniu z dostawami w czerwcu 2018 r. Wzrost wynikał głównie ze zwiększonych dostaw w Chinach, gdzie przekazano klientom o 15 procent więcej samochodów niż w czerwcu ubiegłego roku. Od 1 lipca obowiązuje tam nowa norma emisji (C6). Jej wejście w życie zachęciło klientów do zwiększonych zakupów w czerwcu. Podobne skutki obserwowaliśmy dokładnie przed rokiem w Europie. Dostawy aut w tym regionie osiągnęły wówczas wysoki poziom w wyniku przejścia na homologację według normy WLTP. Zgodnie z oczekiwaniami w czerwcu tego roku nastąpił spadek dostaw w porównaniu z minionym rokiem (-4,8 procent). W Ameryce Północnej dostawy były nieco niższe niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku (o 0,5 procent), natomiast w Ameryce Południowej utrzymały się na niemal identycznym poziomie (-0,1 procent). Dr Christian Dahlheim, dyrektor działu sprzedaży Grupy Volkswagen, powiedział: „W czerwcu marki koncernu Volkswagen osiągnęły dobre wyniki. Grupa zwiększyła dostawy nowych aut na świecie, mimo że światowy rynek wciąż się kurczy. W Chinach szczególnie mocno skorzystaliśmy na wejściu w życie nowej normy emisji. Dopiero przyszłe miesiące pokażą, czy pozytywna zmiana okaże się trwała. Ogólnie rzecz biorąc, pierwsza połowa 2019 roku była dla nas udana – Grupa utrzymała swoją pozycję na trudnym rynku i zwiększyła udział w światowym rynku”.
Poznań, 16 lipca 2019 r. - Firmy Ford Motor Company i Volkswagen AG ogłosiły 12 lipca rozszerzenie globalnej współpracy. Będzie ona dotyczyć także elektromobilności oraz – wspólnie z Argo AI – jazdy autonomicznej. Rozwiązania z tego zakresu mają być wprowadzane w USA i w Europie. Obydwa przedsiębiorstwa chcą zwiększyć w ten sposób konkurencyjność, jeszcze lepiej dopasować swoje produkty do wymagań klientów, a jednocześnie wykorzystać efekt synergii w dziedzinie kosztów i inwestycji.
Mieszkańcy miast nie są skazani na poruszanie się samochodem. Mogą korzystać z coraz większej liczby innych rozwiązań. Koncern Volkswagen opracował wiele alternatywnych środków transportu.
Poznań, 2 lipca 2019 r. - Do 2025 roku w nowym dziale „Car.Software” zajmującym się tworzeniem samochodowego oprogramowania Volkswagen AG zamierza skupić ponad 5.000 ekspertów z branży komputerowej. Koncern chce opracowywać samodzielnie znacznie więcej oprogramowania do samochodów i związanych z nimi usług – własny udział koncernu w tej dziedzinie wynosi dzisiaj mniej niż 10 procent i ma zostać zwiększony do co najmniej 60 procent w roku 2025. W przyszłości ma powstać jednolita platforma zapewniająca podstawowe funkcje w zakresie oprogramowania do wszystkich samochodów koncernu – będzie się ona składała z systemu operacyjnego „vw.os” oraz z Volkswagen Automotive Cloud. Do 2025 roku będą z niej korzystać wszystkie nowe samochody produkowane przez koncern. Pierwszym modelem bazującym na nowej platformie będzie ID.31), którego premiera odbędzie się jeszcze w tym roku podczas IAA we Frankfurcie. Z oferty wstępnej rezerwacji tego samochodu skorzystało już ponad 20.000 potencjalnych nabywców.
Od 1. lipca 2019 roku koncern Volkswagen wprowadza ocenę zrównoważonego rozwoju dla dostawców na całym świecie. Audyt dotyczy partnerów uczestniczących w łańcuchu dostaw i ma na celu zbadanie zagrożeń w dziedzinie praw człowieka i ochrony środowiska oraz zagrożenia korupcją.
19 czerwca 2019 r. – Volkswagen AG zainwestuje 900 milionów euro we wspólną z firmą Northvolt AB działalność w zakresie akumulatorów. Część tej kwoty zostanie przeznaczona na utworzenie spółki joint venture ze szwedzkim producentem, część zostanie zainwestowana bezpośrednio w Northvolt. Volkswagen otrzyma 20 procent udziałów w Northvolt AB oraz uzyska miejsce w radzie nadzorczej – po zatwierdzeniu transakcji przez urząd antymonopolowy. Spółka, w której każda ze stron obejmie po 50 procent udziałów, ma zostać założona w ciągu roku i zajmie się budową fabryki akumulatorów w Europie, wytwarzającej „baterie” o łącznej pojemności 16 gigawatogodzin. Przewiduje się, że rozpoczęcie budowy nastąpi najwcześniej w 2020 roku w Dolnej Saksonii (Salzgitter), o ile zostaną spełnione niezbędne warunki. Na przełomie lat 2023/2024 ma się rozpocząć produkcja akumulatorów na potrzeby Volkswagena.
Wolfsburg/Poznań, 17 czerwca 2019 r. - W maju nastąpił spadek dostaw do klientów samochodów Grupy Volkswagen w porównaniu z majem 2018 r. Spadek był jednak niższy niż w poprzednich miesiącach i wyniósł 3,6 procent. Na świecie samochody marek należących do Grupy odebrało w sumie 918.900 klientów. Wzrost dostaw odnotowano na głównych rynkach europejskich (Niemcy +4,6%, Francja +2,7%, Włochy +2,7%) oraz w regionach Ameryki Północnej (+4,3%) i Południowej (+5,8%). Wzrosty te były jednak niewystarczające, aby zrekompensować spadki w innych rejonach świata, zwłaszcza w regionie Azji i Pacyfiku (-9,4%). Dr Christian Dahlheim, Dyrektor Sprzedaży Grupy Volkswagen, powiedział – „W maju nasze marki umocniły pozycję na kurczących się rynkach i nieznacznie zwiększyły udział w rynku światowym. Dostawy kształtowały się odmiennie na różnych rynkach. W Europie niemal osiągnęliśmy wysoki poziom z ubiegłego roku i odnotowaliśmy wzrost na głównych rynkach, w tym w Niemczech. Wzrost dostaw miał miejsce również w Ameryce Północnej i Południowej, ale był on niewystarczający do zrekompensowania kolejnego spadku na największym pojedynczym rynku, czyli w Chinach. Tym bardziej cenny jest fakt, że po raz kolejny Grupa Volkswagen znacząco zwiększyła udział w chińskim rynku.”
W wielu krajach istnieje system zachęt promujących zakup samochodów z elektrycznym napędem: bezpośrednie dopłaty, ulgi podatkowe czy przywileje dla osób korzystających z takich aut. Oto przegląd korzyści obowiązujących w różnych krajach.