Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
15.01.2020
W 2019 roku koncernu Volkswagen zwiększył liczbę samochodów dostarczonych klientom

W 2019 roku koncernu Volkswagen zwiększył liczbę samochodów dostarczonych klientom

  • mimo niekorzystnej sytuacji na globalnym rynku dostawy wzrosły o 1,3 procent i wyniosły 10,97 miliona samochodów
  • udział w rynku zwiększył się we wszystkich regionach, w niektórych zdecydowanie
  • duży wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych: o 80 procent do 140.000 egzemplarzy

Wolfsburg/Poznań, 15. stycznia 2020 – Mimo trudnej sytuacji na światowych rynkach koncern Volkswagen zwiększył w 2019 roku dostawy aut dla klientów o 1,3 procent – wyniosły one 10.974.600 samochodów. Dzięki temu koncern zwiększył swój udział w rynku we wszystkich regionach, w wielu wypadkach znacznie. Większą sprzedaż odnotowano w Europie (+3,9 procent) i w Ameryce Południowej (+3,2 procent), z kolei w Ameryce Północnej (-0,5 procent) oraz w regionie Azji i Pacyfiku (-0,4 procent) dostawy były nieco mniejsze niż w poprzednim roku. Duży wzrost zanotowano w przypadku samochodów elektrycznych. Wiele nowych modeli wprowadzanych w ramach ofensywy w dziedzinie aut z napędem elektrycznym, a także coraz większe zainteresowanie nimi klientów spowodowały wzrost dostaw w tym segmencie aż o 80 procent, do 140.000 pojazdów.

Dostawy aut w poszczególnych regionach w 2019 roku:

Do klientów w Europie trafiło 4.552.800 samochodów, co oznacza wzrost o 3,9 procent w porównaniu z z poprzednim roku. W Europie Zachodniej samochody koncernu Volkswagen dostarczono do 3.747.000 nabywców (+4,6 procent). Wzrost zanotowano  także na rynku niemieckim – tam do klientów trafiło 1.364.000 aut koncernu (+6,2 procent). Więcej samochodów dostarczono klientom również w Europie Środkowej i Wschodniej (+ 1,1 procent), odebrali oni 805.800 nowych samochodów. W Rosji marki skupione w koncernie Volkswagen dostarczyły 233.600 aut, czyli o 1,6 procent więcej niż w poprzednim roku. 

W regionie Ameryki Północnej koncern odnotował nieduży spadek dostaw, jednak mimo kurczącego się rynku zdołał nieco zwiększyć swój rynkowy udział. Auta marek koncernu Volkswagen wybrało tam 951.500 nabywców, co oznacza spadek o 0,5 procent. W USA dostarczono 654.200 samochodów, czyli o 2,5 procent więcej niż w poprzednim roku. W Kanadzie dostawy wyniosły 112.200 aut (spadek o 5,3 procent). Niekorzystna sytuacja w Meksyku spowodowała zmniejszenie dostaw o 7,4 procent do 185.100 samochodów. Mimo to koncern nieznacznie zwiększył swój udział w tamtejszym rynku.

W regionie Ameryki Południowej, mimo trudnej sytuacji na rynku, koncernowi udało się zwiększyć dostawy aut i udział w rynku. Łącznie do tamtejszych klientów trafiło 608.600 samochodów, czyli o 3,2 procent więcej niż w 2018 roku. W Brazyliidostawy wzrosły o 17,1 procent i wyniosły 470.400 egzemplarzy. W Argentynie, w której panuje trudna sytuacja gospodarcza, nastąpił spadek dostaw o 39,5 procent do poziomu 71.800 samochodów; mimo to koncern zwiększył udział w tamtejszym rynku.

W regionie Azji i Pacyfiku koncern Volkswagen zanotował lekki spadek dostaw – o 0,4 procent do 4.530.100 samochodów. Chociaż rynek mocno się kurczył koncern znacznie zwiększył w nim swój udział. W Chinach, na największym pojedynczym rynku koncernu, dostawy dla klientów wzrosły o 0,6 procent do 4.233.600 aut. Spowodowało to znaczne zwiększenie udziału koncernu w chińskim rynku.

Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.