Wolfsburg/Poznań, 25. listopada 2019 – Volkswagen jako pierwszy będzie korzystać z frachtowców do przewozu samochodów napędzanych płynnym gazem ziemnym (LNG – Liquid Natural Gas). Dwóm tego rodzaju statkom firmy Siem Car Carriers nadano w piątek nazwy w porcie Xiamen w Chinach.
Wolfsburg/Poznań, 18. listopada 2019 – Koncern Volkswagen nadal mocno inwestuje w swoją przyszłość. W ramach 68. Sesji Planowania uchwalono plany inwestycyjne na lata 2020-2024*. Plany stały się przedmiotem obrad Rady Nadzorczej na jej piątkowym posiedzeniu i zostały przez Radę zatwierdzone. W ciągu najbliższych pięciu lat koncern Volkswagen zamierza wydać 60 miliardów euro na hybrydyzację, elektromobilność oraz cyfryzację. Odpowiada to nieco ponad 40 procentom inwestycji w nieruchomości, zakłady produkcyjne, wyposażenie oraz we wszystkie koszty badań i rozwoju w całym planowanym okresie. W porównaniu z poprzednią sesją planowania oznacza to wzrost o około 10 punktów procentowych. 33 miliardy euro z tej kwoty koncern zamierza przeznaczyć na rozwój samej elektromobilności.
W porównaniu z samochodami wyposażonymi w akumulator te zasilane wodorem są nie tylko droższe, ale też ich eksploatacja kosztuje więcej. Badania firmy doradczej Horvath&Partners, w których porównano obydwa rodzaje napędu, wskazują przyczyny tego stanu rzeczy.
Poznań, 22. października 2019 – wciąż trwa polityczna dyskusja dot. pakietu klimatycznego, tymczasem Volkswagen już dawno zobowiązał się do realizacji celów zawartych w Porozumieniu Paryskim. Koncern przedsięwziął odpowiednie kroki, by zgodnie ze swoją dewizą „goTOzero” stać się w 2050 roku przedsiębiorstwem neutralnym pod względem emisji CO2.
Salzgitter/Poznań, 26. września 2019 – Koncern Volkswagen wyznacza nowe standardy w dziedzinie projektowania, testów i produkcji nowoczesnych akumulatorów do aut elektrycznych w Niemczech. W Salzgitter w Dolnej Saksonii do przełomu lat 2023/24 roku ma powstać ponad 1000 miejsc pracy – 300 w centrum rozwojowym Volkswagena, w którym znajduje się linia pilotażowa i 700 w spółce Volkswagena z firmą Northvolt powołanej do budowy i prowadzenia fabryki akumulatorów. W tym samym czasie w działalność związaną z tą technologią koncern Volkswagen zainwestuje ponad miliard euro.
Wszyscy mówią o zmianach klimatu, ale jak bardzo są one gwałtowne i jakie niosą skutki? Przedstawiamy dziewięć ważnych faktów oraz działania podejmowane przez Grupę Volkswagen w celu ograniczenia globalnego wzrostu temperatury.
Prezes Zarządu Koncernu Volkswagen, Herbert Diess, zaprezentował model ID.3*: „Dla Volkswagena ID.3 oznacza początek wielkiej ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych”.
Wolfsburg/Poznań, 9. września 2019 – Volkswagen AG i Northvolt AB utworzyły spółkę, w której objęły po 50 procent udziałów, a której celem będzie budowa fabryki akumulatorów litowo-jonowych. Plan przewiduje rozpoczęcie budowy w 2020 roku w Salzgitter w Dolnej Saksonii. Produkcja ma się rozpocząć na przełomie lat 2023/2024. Roczna wydajność fabryki wyniesie początkowo 16 gigawatogodzin.
Wolfsburg/Poznań, 2. września 2019 – Volkswagen objął mniejszościowy udział w firmie SeeReal Technologies zajmującej wiodącą pozycję w branży nowych technologii. Zwiększa to dostęp koncernu do technologii rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality), która znajdzie zastosowanie w konstrukcji wskaźników samochodowych. Badania w tej dziedzinie zapewnią Volkswagenowi niezbędne wiedzę know how, dzięki której jazda samochodem stanie się w przyszłości jeszcze bardziej bezpieczna i komfortowa.
Elektryczne, skomunikowane z otoczeniem, przestronne – na szybko rosnącym rynku pojazdów typu Sport Utility Vehicle Grupa Volkswagen stawia w przyszłości na bezemisyjne SUV-y.