Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
14.01.2021

Wolfsburg/Poznań, 14. stycznia 2021 – W 2020 roku koncern Volkswagen dostarczył klientom na świecie 9.305.400 samochodów. Oznacza to spadek – spowodowany pandemią – o 15,2 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. W grudniu dostawy okazały się mniejsze od tych z grudnia 2019 roku tylko o 3,2 procent, w całym czwartym kwartale zmalały natomiast łącznie o 5,7 procent. W sumie w 2020 roku koncern zwiększył nieznacznie swój udział w globalnym rynku samochodów osobowych. Prowadzona przez koncern ofensywa aut elektrycznych przyniosła wiele nowych modeli i spotkała się w minionym roku, mimo pandemii, z dużym zainteresowaniem klientów. Grupa dostarczyła 231.600 samochodów elektrycznych, czyli ponad trzy razy więcej niż w 2019 roku. Dużą popularnością wśród nabywców cieszyły się również hybrydy plug-in dostarczone w liczbie 190.500 egzemplarzy (+175 procent). W Europie Zachodniej udział aut elektrycznych w całkowitych dostawach koncernu Volkswagen wzrósł znacznie, bo do 10,5 procent (w 2019 roku: 1,9 procent).

Więcej Pobierz PDF
21.12.2020

Poznań, 21 grudnia 2020 r. – Bardzo duże ograniczenie dostaw półprzewodników na świecie spowodowało u różnych producentów znaczne zmniejszenie produkcji samochodów. Z powodu pandemii Covid-19 i wynikającego z niej spadku sprzedaży w przemyśle samochodowym najwięksi dostawcy półprzewodników przestawili produkcję zaspokajając potrzeby innych branż, np. elektroniki użytkowej. Jednak sytuacja na rynku samochodowym znacznie się poprawiła i branża motoryzacyjna, w tym Grupa Volkswagen, zmaga się z brakiem wymaganych komponentów elektronicznych.

Więcej Pobierz PDF
15.12.2020

Poznań, 15 grudnia 2020 r. – Podczas wczorajszego posiedzenia Rada Nadzorcza koncernu Volkswagen zajmowała się Strategią Together 2025+ i związanymi z nią zmianami personalnymi. Rada postanowiła jednogłośnie o pełnym wsparciu dla strategii, zwłaszcza w zorientowaniu koncernu na elektromobilność i cyfryzację. Wynikają z tego następujące zmiany osobowe, które uchwaliła Rada Nadzorcza:

Więcej Pobierz PDF
08.12.2020

Poznań, 8 grudnia 2020 r. – Volkswagen w Chinach wszedł w nową erę elektromobilności. W ubiegłym miesiącu zaprezentował pierwsze dwa auta opracowane specjalnie na potrzeby chińskiego rynku, należące do nowej rodziny ID., skonstruowane na platformie MEB – są to ID.4 CROZZ* produkcji FAW-Volkswagen oraz ID.4 X* z SAIC VOLKSWAGEN. Modele te na rynku zadebiutują na początku 2021 roku, ich produkcja rozpoczęła się właśnie w zakładach Foshan i Anting. Zdolność produkcyjna obydwu fabryk wynosi łącznie 600.000 samochodów rocznie. Dzięki nim Grupa Volkswagen będzie mogła zwiększyć do 2025 roku udział aut elektrycznych w portfolio produktów do 35 procent. Do 2023 roku Volkswagen zaoferuje w Chinach osiem nowych modeli z rodziny ID. Chiny są obecnie największym światowym rynkiem aut z napędem elektrycznym i odgrywają główną rolę w globalnej strategii koncernu Volkswagen dotyczącej tego rodzaju samochodów.

Więcej Pobierz PDF
04.12.2020

Poznań, 4 grudnia 2020 r. – Transport akumulatorów do elektrycznych modeli ID.3 i ID.4 staje się bardziej przyjazny środowisku i jeszcze bardziej efektywny. W zakładzie w Zwickau uruchomiono ostatnie ogniwo zielonego łańcucha logistycznego z Polski, przez Brunszwik do fabryki w Saksonii. Mowa o urządzeniu, które całkowicie automatycznie rozładowuje dostarczane koleją akumulatory. Dzięki nowemu systemowi logistycznemu emisja dwutlenku węgla ma się zmniejszyć o 11.000 ton rocznie w porównaniu z transportem wykorzystującym samochody ciężarowe. Odpowiada to rocznej emisji CO2 przez miejscowość liczącą 1.000 mieszkańców. „Dzięki zielonemu i efektywnemu transportowi wnosimy istotny wkład do redukcji CO2 w koncernie i bilansowej neutralności klimatycznej Volkswagenów ID.3 i ID.4” – powiedział Thomas Zernechel, szef działu logistyki w koncernie Volkswagen.

Więcej Pobierz PDF
01.12.2020

Poznań, 1 grudnia 2020 r. – Volkswagen konsekwentnie realizuje działania z zakresu ochrony klimatu: dział logistyki koncernu do transportu morskiego nowo wyprodukowanych samochodów na trasach europejskich będzie wykorzystywał m.in. statki napędzane certyfikowanym paliwem z odpadów pochodzenia roślinnego. Będzie ono produkowane np. ze zużytego oleju wykorzystanego w gastronomii i przemyśle spożywczym. W połowie listopada 2020 roku paliwo to zatankowano do zbiorników pierwszego frachtowca, drugi dołączy na początku 2021 roku. „Jesteśmy pierwszym koncernem samochodowym, który na dużą skalę korzysta z tego rodzaju paliwa. W ten sposób zużyty olej wykorzystujemy ponownie w sposób przyjazny dla środowiska. Wkład w ochronę klimatu jest ogromny, w porównaniu z tradycyjnym paliwem ze źródeł kopalnych, emisja dwutlenku węgla jest aż o 85 procent mniejsza” – stwierdził Thomas Zernechel, szef działu logistyki w koncernie Volkswagen.

Więcej Pobierz PDF
05.11.2020

Poznań, 5 listopada 2020 r. – Koncern Volkswagen i rząd Grecji uzgodniły stworzenie nowoczesnego systemu mobilności na śródziemnomorskiej wyspie Astypalea. Zakłada on przebudowę komunikacji na wyspie poprzez przestawienie jej na pojazdy elektryczne i wykorzystanie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. W dłuższej perspektywie Astypalea ma się stać modelowym przykładem rozwiązań z zakresu komunikacji neutralnej dla klimatu. Deklarację w tej sprawie podpisali w Atenach i w Wolfsburgu Konstantinos Fragogiannis, wiceminister spraw zagranicznych ds. gospodarczych Republiki Greckiej oraz dr Herbert Diess, Prezes Zarządu koncernu Volkswagen. Nowe rozwiązania z zakresu komunikacji, jak car-sharing czy ride-sharing przyczynią się do zmniejszenia natężenia ruchu i jego usprawnienia. Energia elektryczna będzie pochodzić głównie z lokalnych źródeł – z instalacji solarnych i elektrowni wiatrowych. Projekt będzie początkowo prowadzony przez sześć lat.

Więcej Pobierz PDF
12.10.2020

Poznań, 12. października 2020 – Grupa Volkswagen podąża drogą do osiągnięcia neutralności klimatycznej. Ważnym elementem tego procesu są nowe modele, takie jak ID.4 – pierwszy elektryczny SUV marki Volkswagen. Samochód, którego światowa premiera odbyła się kilka tygodni temu będzie produkowany i sprzedawany w Europie i w Chinach, a później także w USA. „ID.4 oznacza mobilność neutralną pod względem bilansu CO₂” – mówi Ralf Brandstätter, dyrektor generalny marki. Podobnie jak ID.3 także ID.4 opuszcza fabrykę w Zwickau jako samochód, którego produkcja ma zerowy bilans emisji CO2. Oprócz zakładu w Zwickau, pionierami przyjaznej dla klimatu produkcji samochodów w Grupie są fabryki Audi w Brukseli, Bentleya w Crewe i marki ŠKODA w Vrchlabí w Czechach. We wszystkich powstają auta, których produkcja jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla.

Więcej Pobierz PDF
01.10.2020

Berlin/Poznań, 1 października 2020 r. – Koncern Volkswagen potwierdził wczoraj swoje prognozy na 2020 rok, a także – mimo pandemii Covid-19 – potwierdził zaplanowane inwestycje. „Zarówno w roku 2019, jak i 2020 wykonaliśmy ważne kroki na naszej drodze do pozycji wiodącego dostawcy w zakresie elektrycznej i cyfrowej mobilności i osiągnęliśmy na niej kolejne kamienie milowe” – powiedział szef koncernu Herbert Diess na wirtualnym, corocznym walnym zgromadzeniu Volkswagen AG. „Przebudowa koncernu nie została przez pandemię wirusa zatrzymana, lecz przyspieszona”. Do 2024 roku koncern zamierza zainwestować w rozwiązania z zakresu elektrycznej mobilności 33 miliardy euro i planuje objąć pozycję rynkowego lidera w dziedzinie akumulatorowych pojazdów elektrycznych. Kolejnym ważnym czynnikiem sukcesu jest system operacyjny VW.OS opracowywany przez Car.Software.Org, który znajdzie po raz pierwszy zastosowanie w projekcie Artemis prowadzonym przez Audi. Do 2024 roku 14 miliardów euro zostanie zainwestowanych w rozbudowę kompetencji w dziedzinie IT oraz w rozwiązania z zakresu jazdy autonomicznej. „O wiele większe skutki niż zmiany w dziedzinie układów napędowych będzie miała przemiana samochodu w ciągu najbliższych 10 lat w pełni skomunikowane z otoczeniem urządzenie mobilne” – powiedział Diess. Volkswagen zakłada korzystny rozwój sytuacji w dalszej części roku i potwierdza swoje przewidywania dotyczące osiągnięcia pozytywnego zysku operacyjnego w 2020 roku.

Więcej Pobierz PDF
31.07.2020

Wolfsburg/Poznań, 31. lipca 2020 – Na działalność koncernu Volkswagen i należących do niego marek w pierwszym półroczu 2020 roku znaczny wpływ miała pandemia Covid-19. Podjęte w porę środki przeciwdziałające jej skutkom, służące zmniejszeniu kosztów i zapewnieniu płynności przyniosły efekty. Dzięki ścisłemu dopasowaniu produkcji do popytu skutecznie zarządzano zapasami, co pozwoliło na znaczne odciążenie kapitału obrotowego. W sumie płynność netto w dziale samochodów udało się zwiększyć w stosunku do pierwszego kwartału 2020 roku – m.in. poprzez emisję obligacji hybrydowych w wysokości 3,0 miliardów euro – o 0,9 miliarda euro do 18,7 miliarda euro. W porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku dostawy dla klientów zmniejszyły się o 27,4 procent do 3,9 (5,4) miliona samochodów. Na skutek tego przychody ze sprzedaży zmalały o 23,2 procent do 96,1 (125,2) miliarda euro. Zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi wyniósł -0,8 (10,0) miliarda euro. Głównym powodem był spadek sprzedaży na skutek mocnego zmniejszenia się popytu. Wynik pozostałej działalności operacyjnej, do której nie jest stosowana rachunkowość zabezpieczeń (w szczególności – zabezpieczeń towarowych) i której nie dotyczy ryzyko kursowe w wysokości -0,9 miliarda euro, jest w praktyce kompensowany przez zysk w wysokości 0,8 miliarda euro z tytułu wkładu AID (Autonomous Intelligent Driving) w spółkę joint venture z firmą Ford. Zdarzenia nadzwyczajne związane ze sprawą silników Diesla obciążyły zysk operacyjny kwotą -0,7 (-1,0) miliarda euro. Wynik finansowy przed opodatkowaniem zmniejszył się do -1,4 (9,6) miliarda euro.

Więcej

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.