Wolfsburg/Poznań, 16 marca – Ford Motor Company i Grupa Volkswagen poszerzają współpracę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Ford planuje budowę kolejnego auta na platformie MEB z przeznaczeniem na rynek europejski. Oznacza to, że amerykański koncern podwoi liczbę aut, które powstaną na bazie MEB do 1,2 mln w ciągu sześciu lat. Umowa o strategicznej współpracy między Volkswagenem i Fordem zakłada takie obszary jak samochody elektryczne, dostawcze i jazda autonomiczna. Platforma MEB została stworzona jako otwarta, co pozwala producentom samochodów zelektryfikować portfolio produktów szybko i efektywnie pod względem kosztów.
Wolfsburg, 15 marca 2022 – Grupa Volkswagen przez ostatni rok z powodzeniem realizowała strategię NEW AUTO, tworząc fundament pod dalszy wzrost rentowności i poprawę odporności modelu biznesowego na trudne warunki. W ubiegłym roku Volkswagen poprawił swoje wyniki w kluczowych regionach świata, z powodzeniem rozwijał elektromobilność, a także rozbudowywał swoje kompetencje w zakresie oprogramowania i zwiększył wydajność.
Wolfsburg/Poznań, 14 marca 2022 – Grupa Volkswagen w 2021 roku udowodniła, że przyjęty przez nią model biznesowy się sprawdza. Firma zwiększyła ogólną odporność oraz możliwości radzenia sobie z zewnętrznymi ograniczeniami. Obniżono koszty ogólne, dyscyplina nakładów inwestycyjnych była wysoka oraz zmniejszono próg rentowności. Jednocześnie Volkswagen kontynuował transformację w kierunku NEW AUTO. Osiągnięto solidny zysk pomimo trudności, związanych z brakami półprzewodników, które doprowadziły do spadku sprzedaży pojazdów o około 600 000 sztuk w porównaniu z rokiem 2020. To o 2,4 mln aut mniej niż w roku 2019. Mimo że sprzedaż spadła o 6 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym, przychody ze sprzedaży wzrosły o 12 procent – do 250,2 mld euro. Zysk operacyjny przed uwzględnieniem zdarzeń specjalnych wzrósł prawie dwukrotnie w porównaniu z rokiem 2020 i osiągnął poziom 20 mld euro. Rentowność operacyjna przed uwzględnieniem zdarzeń specjalnych również wzrosła – do 8 procent (rok wcześniej było to 4,8 procent). Kluczowe znaczenie dla tych wyników finansowych miały: lepszy miks modelowy i odpowiednia polityka cenowa. Przepływ gotówki netto w Dziale Samochodów sięgnął 8,6 mld euro, co oznacza wzrost o 35% w porównaniu z rokiem ubiegłym, a płynność netto pozostała niemal niezmieniona w porównaniu z końcem 2020 roku i wyniosła 26,7 mld euro. Warto zauważyć, że oznacza to wzrost o ponad 5 mld euro od końca 2019 roku, pomimo wielu inwestycji związanych z transformacją, które zostały podjęte w tym czasie, m.in. przejęcie firmy Navistar. Zarząd i Rada Nadzorcza proponują wypłatę dywidendy w wysokości 7,50 euro na akcję zwykłą i 7,56 euro na akcję uprzywilejowaną (w ubiegłym roku było to odpowiednio 4,80 i 4,86 euro). Oznacza to, że wskaźnik stopy wypłaty dywidend wyniesie 25,4 procent. Zysk na jedną akcję zwykłą to 29,59 euro (16,60 euro rok wcześniej), a zysk na jedną akcję uprzywilejowaną 29,65 euro (16,66 euro w 2020 r.).
Jakie jest zdanie Volkswagena na temat aktualnych wydarzeń i kryzysu w Ukrainie?..
Wolfsburg, 11 marca 2022 r. – Doroczna konferencja prasowa koncernu Volkswagen AG odbędzie się w formie online 15 marca 2022 roku w godzinach 9:00-11:00. Poniżej znajdują się szczegóły dotyczące transmisji.
Wolfsburg, 4 marca 2022 r. Grupa Volkswagen jest zszokowana i przerażona wiadomościami o wojnie w Ukrainie. Koncern z Wolfsburga mimo to ma nadzieję na zaprzestanie działań wojennych i powrót do dyplomacji. Przedstawiciele koncernu są przekonani, że trwałe rozwiązanie konfliktu może nastąpić tylko w oparciu o prawo międzynarodowe.
Wolfsburg, 24 stycznia 2022 – Grupa Volkswagen zrobiła ogromny postęp w dekarbonizacji swojej floty pojazdów, a jej celem jest pozostanie zrównoważoną, zorientowaną na oprogramowaniu grupą, zajmującą się mobilnością. W 2021 roku do krajów Unii Europejskiej oraz Norwegii i Islandii Grupa VW dostarczyła 472 300 aut zasilanych z gniazdka. To o 64 procent więcej niż rok wcześniej. Auta elektryczne i hybrydy plug-in stanowiły łącznie 17,2 procent wszystkich dostarczonych samochodów (w 2020 r.: 10,1 procent). Dzięki temu Grupa VW jest zdecydowanym liderem rynku aut elektrycznych w Europie, z udziałem na poziomie 25 procent. Na podstawie wstępnych danych, Grupa osiągnęła średnią emisję CO2 na samochód na poziomie 118,5 g/km, czyli ok. 2 procent poniżej limitu. Ostateczne potwierdzenie Komisji Europejskiej ma nastąpić w późniejszym terminie. Emisje marek Bentley i Lamborghini są mierzone indywidualnie, dlatego nie są one uwzględnione w tym zestawieniu.
Wolfsburg/Stuttgart, 21 stycznia 2022 – Grupa Volkswagen i Grupa Bosch podpisały porozumienie, którego celem jest zbadanie możliwości powstania europejskiego dostawcy rozwiązań i wyposażenia dla fabryk ogniw. Obie firmy chcą dostarczać zintegrowane systemy produkcji akumulatorów, a także wsparcie na miejscu w zakresie rozruchu i serwisu dla producentów ogniw i systemów baterii. Celem jest wiodąca pozycja pod względem kosztów i technologii w zakresie uprzemysłowienia technologii ogniw oraz masowej produkcji zrównoważonych, najnowocześniejszych akumulatorów. Dzięki zlokalizowaniu zakładów produkcji ogniw w pobliżu fabryk samochodów możliwe będzie zbliżenie się do celu, jakim jest mobilność neutralna pod względem emisji CO2. Tylko w Europie Grupa Volkswagen chce zbudować sześć fabryk ogniw do 2030 roku.
Wolfsburg, Poznań, 13 stycznia 2022 – W 2021 roku Grupa Volkswagen kontynuowała transformację w kierunku zrównoważonej, skoncentrowanej na oprogramowaniu Grupy zajmującej się mobilnością i prawie podwoiła liczbę dostarczonych pojazdów elektrycznych BEV w porównaniu z rokiem 2020 – do 452 900 sztuk. Stanowią one obecnie 5,1 procent dostaw do klientów, podczas gdy w roku poprzednim było to 2,5 procent. Grupa jest liderem europejskiego rynku pojazdów elektrycznych z dużą przewagą nad rywalami i zajmuje drugie miejsce na kluczowym rynku amerykańskim z udziałem około 7,5 procent. W Chinach dostarczono 92 700 pojazdów elektrycznych BEV, cztery razy więcej niż w roku 2020. Również sprzedaż hybryd plug-in na całym świecie znacznie wzrosła (do 309 500 sztuk, +61 procent). Łącznie Grupa dostarczyła klientom na całym świecie 8 882 000 pojazdów. Tak jak przewidywano, globalny niedobór półprzewodników doprowadził do niewielkiego spadku – o 4,5 procent w stosunku do roku 2020, pomimo olbrzymiego popytu i pełnego portfela zamówień.
Poznań, 15 grudnia 2021 r. – Volkswagen powołał europejską firmę (Société Européenne), aby skonsolidować działania w całym łańcuchu wartości, który dotyczy produkcji akumulatorów – od przetwarzania surowców, przez opracowanie zunifikowanego akumulatora Volkswagena, po zarządzanie europejskimi gigafabrykami. Zakres działalności firmy obejmie również nowe modele biznesowe oparte na ponownym wykorzystaniu zużytych akumulatorów samochodowych i na recyklingu zawartych w nich cennych surowców. Grupa tworzy w ten sposób wydajne i przyszłościowe struktury dla szybko rozwijającego się biznesu związanego z akumulatorami. Grupa Volkswagen, w ramach strategii NEW AUTO, zamierza stać się wiodącym światowym producentem samochodów elektrycznych. W tym celu koncern rozszerza działania związane z akumulatorami i czyni je jedną z podstawowych kompetencji.