Wolfsburg/Poznań, 18. czerwca 2020 – Po raz pierwszy samochody będą przewożone z Europy do Ameryki Północnej i Środkowej statkiem zasilanym płynnym gazem ziemnym (LNG – Liquified Natural Gas). We wtorek wieczorem z portu w Emden do Veracruz nad Zatoką Meksykańską wyruszył SIEM CONFUCIUS z ponad 4.800 autami przeznaczonymi na rynki Ameryki Północnej. Dzięki zespołowi napędowemu zasilanemu gazem LNG do atmosfery przedostaje się do 25% mniej dwutlenku węgla, do 30% mniej tlenku azotu, do 60% mniej cząstek sadzy i do 100% mniej tlenku siarki.
Wolfsburg/Poznań, 17. czerwca 2020 – Koncern Volkswagen zwiększa swój udział w firmie QuantumScape produkującej akumulatory do pojazdów elektrycznych inwestując w nią 200 milionów dolarów. Celem jest wspólne prowadzenie prac nad rozwojem technologii akumulatorów ze stałym elektrolitem. Tego rodzaju „baterie” mają w przyszłości umożliwić pojazdom pokonywanie znacznie większych odległości, mocno skróci się też czas ładowania. „Wraz z naszym partnerem QuantumScape dokonujemy dalszego postępu technologicznego. Kolejna inwestycja pozwoli na znaczne wzmocnienie i przyspieszenie wspólnych prac” – powiedział Thomas Schmall, Prezes Zarządu Volkswagen Group Components, działu odpowiedzialnego za rozwój i produkcję akumulatorów. Koncern Volkswagen i QuantumScape współpracują w ramach joint venture od 2018 roku nad umożliwieniem wielkoseryjnej produkcji akumulatorów ze stałym elektrolitem
Wolfsburg/Poznań, 10. czerwca 2020 – Volkswagen AG i Ford Motor Company podpisały kolejne umowy w ramach globalnej współpracy. Dzięki nowym projektom produkty obydwu firm mają być jeszcze lepiej dopasowane do potrzeb klientów w Europie i w innych regionach świata. Partnerzy wykorzystają swoje doświadczenia w produkcji pick-upów średniej wielkości oraz samochodów użytkowych i elektrycznych. Zamiar współpracy firmy Ford i Volkswagen ogłosiły w zeszłym roku.
Wolfsburg/Poznań, 8. czerwca 2020 – Koncern Volkswagen i firma inwestycyjna Permian Global zajmująca się opracowywaniem projektów środowiskowych podpisały porozumienie w sprawie wspólnego tworzenia projektów (Joint Development Agreement) z dziedziny ochrony klimatu. Dzięki temu w drugiej połowie 2020 roku koncern Volkswagen wspierany przez Permian Global rozpocznie działania służące ochronie lasów tropikalnych. Ochrona lasów przed wycinką oraz ponowne zalesianie przyczynią się do produkcji tlenu i w ten sposób zrównoważą tę część emisji dwutlenku węgla, której nie da się dzisiaj uniknąć i gdzie nie wykorzystuje się na razie energii ze źródeł odnawialnych. Wdrażane projekty, po uzyskaniu odpowiednich certyfikatów, pozwolą koncernowi na uzyskanie tzw. kredytów węglowych, które zostaną wykorzystane do zrównoważenia emisji dwutlenku węgla powstającej u dostawców Volkswagena, podczas produkcji samochodów i w logistyce.
Wolfsburg/Poznań, 1. czerwca 2020 – Zapadły ważne decyzje dotyczące globalnej współpracy Forda i Volkswagena: Rada Nadzorcza koncernu Volkswagen AG dała zielone światło dla kolejnych projektów w ramach nawiązanej w ubiegłym roku współpracy z Ford Motor Company. Wkrótce obydwie strony podpiszą odpowiednie umowy – w pierwszym etapie plany przewidują realizację projektów z zakresu elektryfikacji pojazdów oraz w dziedzinie lekkich samochodów dostawczych. W ramach globalnej współpracy Forda i Volkswagena nie przewidziano związków kapitałowych pomiędzy obydwiema firmami; kooperacja ma każdego roku przynosić duże oszczędności.
Wolfsburg/Poznań, 30. kwietnia 2020 – Po pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku koncern Volkswagen odnotował znaczne pogorszenie sytuacji biznesowej na skutek pandemii Covid-19. W porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku dostawy dla klientów zmniejszyły się o 23,0 procent do 2,0 milionów pojazdów (w 2019 roku: 2,6). Przychód ze sprzedaży zmalał od stycznia do marca o 8,3 procent do 55,1 (2019: 60,0) miliarda euro. Zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi zmniejszył się znacznie, bo o 81,4 procent do 0,9 (2019: 4,8) miliarda euro. W zeszłym roku zdarzenia specjalne wynikające z kryzysu wokół silników Diesla obciążyły zysk kwotą jednego miliarda euro. W pierwszym kwartale 2020 roku nie odnotowano żadnych zdarzeń specjalnych. Operacyjna stopa zwrotu w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosła 1,6 procent (2019: 6,4 procent, względnie 8,1 procent przed zdarzeniami specjalnymi). Oprócz spadku sprzedaży będącego wynikiem zmniejszenia popytu, zawirowania na rynkach surowcowych i kapitałowych spowodowały negatywne skutki w zakresie oceny Fair Value surowców oraz w zakresie kursów walut. Wynik finansowy przed opodatkowaniem zmniejszył się do 0,7 (4,1) miliarda euro.
Zatrzymana produkcja, zamknięte porty, chorzy marynarze – w czasach pandemii Nina Cordes-Klasing i jej współpracownicy z działu logistyki Volkswagena mają pełne ręce roboty.
Pekin/Poznań, 14. kwietnia 2020 – Działalność Volkswagen Group China wyraźnie się ożywiła. Wszystkie 2000 salonów samochodowych marki Volkswagen ponownie zostało otwartych, a ruch w nich w ostatni weekend marca był porównywalny z tym, który odnotowano w tym samym okresie ubiegłego roku. Ponownie zaczęło funkcjonować ponad 95% salonów samochodowych marek Audi i ŠKODA. Wznowiono również działalność spółki joint venture SAIC VOLKSWAGEN w Changsha. Łączna liczba fabryk należących do Grupy, które wznowiły działalność, wzrosła do 32. W sumie w Chinach są 33 fabryki samochodów i komponentów Grupy Volkswagen.
Wolfsburg/Poznań, 10. kwietnia 2020 – Koncern Volkswagen przekaże milion euro na natychmiastową pomoc dla zagrożonych pandemią uchodźców w Syrii, Turcji i Grecji. Pomoc zostanie przekazana niemieckiemu Czerwonemu Krzyżowi, który wraz z narodowymi oddziałami Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca dostarczy ją potrzebującym.
Wolfsburg/Poznań, 7. kwietnia 2020 – Środki transportu w wielkim mieście – to między innymi tłok w metrze, wspólne kursy w taksówkach, wielu ludzi na niewielkiej powierzchni. Okazuje się, że pandemia wirusa zwiększyła w Chinach zainteresowanie prywatnym transportem. Najnowsze dane instytutu Ipsos zajmującego się badaniami rynku pokazują, że spośród trzech ankietowanych osób dwie wolałyby przemieszczać się własnym samochodem niż publicznymi środkami komunikacji. To dwa razy więcej niż przed wybuchem pandemii.