Volkswagen mocno inwestuje w przyszłość
- planowane inwestycje oraz nakłady na prace rozwojowe w takich dziedzinach jak hybrydyzacja, elektromobilność i cyfryzacja w latach 2020-2024 wyniosą 60 miliardów euro
- udział zaplanowanych wydatków na technologie przyszłości w 68. Sesji Planowania wzrósł do około 40 procent – poprzednio wynosił 30 procent
Wolfsburg/Poznań, 18. listopada 2019 – Koncern Volkswagen nadal mocno inwestuje w swoją przyszłość. W ramach 68. Sesji Planowania uchwalono plany inwestycyjne na lata 2020-2024*. Plany stały się przedmiotem obrad Rady Nadzorczej na jej piątkowym posiedzeniu i zostały przez Radę zatwierdzone. W ciągu najbliższych pięciu lat koncern Volkswagen zamierza wydać 60 miliardów euro na hybrydyzację, elektromobilność oraz cyfryzację. Odpowiada to nieco ponad 40 procentom inwestycji w nieruchomości, zakłady produkcyjne, wyposażenie oraz we wszystkie koszty badań i rozwoju w całym planowanym okresie. W porównaniu z poprzednią sesją planowania oznacza to wzrost o około 10 punktów procentowych. 33 miliardy euro z tej kwoty koncern zamierza przeznaczyć na rozwój samej elektromobilności.
„Z pełnym zdecydowaniem kontynuujemy transformację koncernu Volkswagen koncentrując inwestycje na zagadnieniach ważnych z punktu widzenia przyszłej mobilności. W ten sposób konsekwentnie realizujemy strategię koncernu” – powiedział Przewodniczący Rady Nadzorczej koncernu Volkswagen, Hans Dieter Pötsch.
„W najbliższych latach jeszcze przyspieszymy inwestycje. Hybrydyzacja, elektryfikacja i cyfryzacja naszych samochodów będą w nich odgrywały coraz większą rolę. Chcemy wykorzystać efekty skali i synergii. W warunkach niepewnej koniunktury pracujemy równocześnie nad zwiększeniem produktywności, wydajności i nad optymalizacją kosztów, by w ten sposób osiągnąć wyznaczone cele” – powiedział Herbert Diess, Prezes Zarządu koncernu Volkswagen.
Podczas 68. Sesji Planowania zmodyfikowano także długoterminowy plan obejmujący kolejne 10 lat. Do 2029 roku koncern zamierza wprowadzić na rynek do 75 modeli z napędem wyłącznie elektrycznym oraz około 60 modeli hybrydowych. Głównie ze względu na przedłużenie rozpatrywanego okresu do 2029 roku, liczba planowanych samochodów elektrycznych, które wyprodukuje koncern wzrośnie do około 26 milionów. Oprócz nich Volkswagen zamierza sprzedać do 2029 roku prawie sześć milionów pojazdów hybrydowych.
Około 20 milionów spośród planowanej do 2029 roku liczby aut będzie bazowało na modułowej platformie MEB koncernu, a duża część spośród kolejnych sześciu milionów na platformie High-Performance Platform (PPE). Samochody elektryczne produkowane za granicą będą pochodziły z fabryk w Mlada Boleslav, Chattanooga, Foshan i Anting. W Niemczech tego rodzaju auta będą produkowane w Zwickau, Emden, Hanowerze, Zuffenhausen i w Dreźnie. W odniesieniu do zakładu w Emden potwierdzono, że od 2022 roku będzie tam wytwarzany elektryczny SUV klasy A (ID. Next). Model ten, jeszcze zamaskowany, pokazano we Frankfurcie podczas wystawy IAA. Decyzja o powstaniu fabryki produkującej samochody kilku marek ma zostać podjęta do końca roku.
* – wymienione plany nie obejmują spółek chińskich; inwestycje w fabryki i produkty finansują one z własnych środków.