Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
03.06.2024

Volkswagen Golf szóstej generacji swoją premierę świętował jesienią 2008 roku, podczas salonu samochodowego w Paryżu. Kolejny raz udało się poprawić jakość wykończenia wnętrza, a także poziom bezpieczeństwa, czego najlepszym dowodem była maksymalna ocena pięciu gwiazdek, jaką nowy kompaktowy Volkswagen otrzymał w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez Euro NCAP. Wzbogacono wyposażenie standardowe, auto mogło mieć na pokładzie m.in. adaptacyjny tempomat, automatyczne światła drogowe Light Assist, system wspomagający ruszanie pod górę Hill Start Assist czy adaptacyjne zawieszenie DCC. Do 2012 roku z taśmy zjechało łącznie 3,6 mln egzemplarzy Golfa VI i spokrewnionych z nim modeli.

Więcej Pobierz PDF
31.05.2024

Największe wydarzenie sportów motorowych w Niemczech przyniosło właśnie pierwszą atrakcję: nowy Golf GTI Clubsport został zaprezentowany światowej publiczności przed licznymi fanami w ramach legendarnego 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring. Najmocniejsza wersja legendarnego hothatcha imponuje wyglądem zewnętrznym, ulepszonym wnętrzem, znakomitymi osiągami i najwyższej klasy sportowym zawieszeniem.

Więcej Pobierz PDF
24.05.2024

Rozpoczęło się odliczanie do największej imprezy motorsportowej w Niemczech: legendarny 24-godzinny wyścig ADAC rozpocznie się na torze Nürburgring 1 czerwca, a organizatorzy spodziewają się ponad 200 000 widzów. Tym razem wydarzenie będzie również sceną dla najbardziej utytułowanego europejskiego samochodu wszech czasów: Golfa. Volkswagen świętuje 50. urodziny tej ikony motoryzacji na torze Nürburgring. Będzie się działo: Volkswagen zaprezentuje po raz pierwszy nowego Golfa GTI Clubsport z mocnym napędem i sportowym zawieszeniem. Drugą atrakcją będzie udział Golfa GTI Clubsport 24h w 24-godzinnym wyścigu. Za kierownicą zbudowanego w jednym egzemplarzu Golfa GTI z silnikiem o mocy 348 KM zasiądą takie gwiazdy motorsportu jak Benny Leuchter (Niemcy) i Johan Kristoffersson (Szwecja). Numer startowy to jednocześnie prezent na 50. urodziny dla kultowego Volkswagena – wyścigowy Golf GTI pojawi się na torze z numerem 50. Ponadto trzy klasyczne Golfy GTI wezmą udział w wyścigu ADAC 24h Classic.

Więcej Pobierz PDF
20.05.2024

Volkswagen Golf piątej generacji został zaprezentowany podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2003 roku. Auto w porównaniu do poprzedniej generacji wyraźnie urosło, powiększono także bagażnik. Dzięki wielowahaczowej tylnej osi Golf V miał świetne właściwości jezdne i zapewniał bardzo wysoki komfort jazdy. Do 2008 roku z taśmy zjechało łącznie 3,4 mln egzemplarzy Golfa V i spokrewnionych z nim modeli.

Więcej Pobierz PDF
30.04.2024

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia wnętrza, Golf IV wyznaczał więc pod tym względem nowe standardy w segmencie C. Kolejny raz poprawiono poziom bezpieczeństwa, a potwierdzeniem był fakt, że samochód otrzymał maksymalną wówczas notę czterech gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Łącznie, od 1997 do 2003 roku wyprodukowano 4,9 miliona VW Golfów IV, wliczając w to wszystkie pochodne.

Więcej Pobierz PDF
18.04.2024

Dwie poprzednie generacje Volkswagena Golfa okazały się wielkimi sukcesami marki z Wolfsburga. Z Golfem III wiązano równie wielkie nadzieje. Auto nie zawiodło, a pod wieloma względami było wyjątkowe. Właśnie w Golfie III zadebiutował sześciocylindrowy silnik – żaden producent nie odważył się wcześniej na podobny ruch w tym segmencie. Poza osiągami położono nacisk także na bezpieczeństwo, w Golfie III już w 1992 roku pojawiły się czołowe poduszki powietrzne, a cztery lata później także poduszki boczne. System ABS stał się elementem wyposażenia standardowego w 1996 roku.

Więcej Pobierz PDF
12.04.2024

Po olbrzymim sukcesie pierwszej generacji Volkswagena Golfa jego następca miał niełatwe zadanie – utrzymać sprzedaż na wysokim poziomie i zdobywać kolejne pokolenie kierowców. Marka z Wolfsburga powierzyła projekt Herbertowi Schäferowi, który zamiast rewolucji postawił na ewolucję świetnie przyjętego na rynku dzieła Giorgetto Giugiaro. Spod ręki Niemca wyszły także inne modele Volkswagena – Polo i Passat. Jedno się nie zmieniło – wciąż był to trzy- i pięciodrzwiowy hatchback z silnikiem umieszczonym poprzecznie z przodu i napędzający koła przednie. Od 1984 roku produkowano także bliźniaczą, jeśli chodzi o rozwiązania techniczne Jettę, czyli dwu- lub czterodrzwiowego sedana.

Więcej Pobierz PDF
10.04.2024

Volkswagen postanowił uczcić 50. rocznicę uruchomienia produkcji modelu Golf nie tylko wprowadzając do sprzedaży zmodernizowaną odsłonę swojego bestsellera, lecz także oferując go w specjalnej odmianie Edition 50. Golf Edition 50 wyróżnia się m.in. 18-calowymi felgami aluminiowymi Leeds, przyciemnianymi tylnymi szybami, czarną podsufitką, nakładkami na pedały ze szczotkowanej stali oraz znaczkiem „50” na słupkach B, kierownicy i progach. Cena tej odmiany zaczyna się od 135 590 zł – to zaledwie o 1500 zł drożej od wersji Style. Golfa Edition 50 można zamawiać u dilerów Volkswagena od dziś. Początkowo będą dostępne dwie wersje silnikowe – 1.5 TSI 150 KM i 1.5 eTSI mHEV o identycznej mocy. Później dołączą do nich także wersje 1.5 TSI eHybrid o mocy 204 KM i 2.0 TDI o mocy 150 KM.

Więcej Pobierz PDF
19.03.2024

Historia Golfa pierwszej generacji zaczęła się jeszcze w latach 60. – pod koniec tej dekady Volkswagen zdecydował, że wysłużonego Garbusa trzeba zastąpić nowoczesnym, niedużym samochodem. Auto miało mieć silnik umieszczony poprzecznie z przodu i przedni napęd. Tak narodził się jeden z najpopularniejszych samochodów wszech czasów – Golf. Za projekt auta odpowiadało studio Ital Design, a głównym stylistą był słynny Giorgetto Giugiaro. Produkcja rozpoczęła się w marcu 1974 roku, a z taśmy zjeżdżały Golfy z nadwoziem hatchback w wersji 3- i 5-drzwiowej. W 1976 roku zadebiutowała odmiana GTI, a od 1979 produkowany był Golf Cabriolet. Przez prawie 10 lat produkcji z taśmy zjechało niemal 7 milionów egzemplarzy świetnie przyjętego przez klientów samochodu.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.