Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
24.05.2024
Volkswagen świętuje 50 lat Golfa podczas  24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring

Volkswagen świętuje 50 lat Golfa podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring

  • Światowa premiera najmocniejszego Golfa z napędem na przednią oś: Volkswagen zaprezentuje nowego Golfa GTI Clubsport podczas wyścigu
  • Wyścigowa premiera: wyjątkowy Golf GTI Clubsport 24h, napędzany nowym paliwem E20, weźmie udział w 24-godzinnym wyścigu ADAC na torze Nürburgring
  • Historia Golfa: trzy Golfy GTI pierwszej generacji na starcie wyścigu ADAC 24h Classic

Rozpoczęło się odliczanie do największej imprezy motorsportowej w Niemczech: legendarny 24-godzinny wyścig ADAC rozpocznie się na torze Nürburgring 1 czerwca, a organizatorzy spodziewają się ponad 200 000 widzów. Tym razem wydarzenie będzie również sceną dla najbardziej utytułowanego europejskiego samochodu wszech czasów: Golfa. Volkswagen świętuje 50. urodziny tej ikony motoryzacji na torze Nürburgring. Będzie się działo: Volkswagen zaprezentuje po raz pierwszy nowego Golfa GTI Clubsport z mocnym napędem i sportowym zawieszeniem. Drugą atrakcją będzie udział Golfa GTI Clubsport 24h w 24-godzinnym wyścigu. Za kierownicą zbudowanego w jednym egzemplarzu Golfa GTI z silnikiem o mocy 348 KM zasiądą takie gwiazdy motorsportu jak Benny Leuchter (Niemcy) i Johan Kristoffersson (Szwecja). Numer startowy to jednocześnie prezent na 50. urodziny dla kultowego Volkswagena – wyścigowy Golf GTI pojawi się na torze z numerem 50. Ponadto trzy klasyczne Golfy GTI wezmą udział w wyścigu ADAC 24h Classic.

Światowa premiera nowego Golfa GTI Clubsport. To początek weekendu pod znakiem GTI: w piątkowe popołudnie (31 maja, godz. 16:30) Volkswagen zaprezentuje Golfa GTI Clubsport, najmocniejszego Golfa z napędem na przednie koła. Podobnie jak inne wersje Golfa, także odmiana GTI Clubsport ma przeprojektowany przód, nieco inaczej wyglądają także standardowe w tej wersji reflektory LED Plus. Dodatkowo, logo Volkswagena z przodu jest po raz pierwszy podświetlone. Duży spoiler nad tylną szybą zapewnia optymalny docisk. Tylne światła LED również przeszły metamorfozę, nowe są także 19-calowe felgi aluminiowe Queenstown. Ich wzór nawiązuje do klasycznej felgi Detroit, która została wprowadzona w Golfie GTI piątej generacji. Opcjonalnie Golf GTI Clubsport może być wyposażony w nowe 19-calowe kute felgi Warmenau. Dzięki bardzo niskiej masie (każda felga waży zaledwie 8 kg), zmniejszona jest masa nieresorowana, co dodatkowo poprawia właściwości jezdne i osiągi. Obsługa wielu funkcji Golfa GTI Clubsport jest możliwa przy pomocy nowo opracowanej wielofunkcyjnej sportowej kierownicy i nowego systemu infotainment. Jest on niezwykle intuicyjny i pozwala kierowcy jeszcze bardziej skoncentrować się na drodze. Ponadto nowy topowy model GTI jest wyposażony w nowego asystenta głosowego IDA zintegrowanego z opartym na sztucznej inteligencji narzędziem Chat GPT.

Profil jazdy dostosowany do toru Nürburgring. Moment obrotowy turbodoładowanego silnika Golfa GTI Clubsport jest przenoszony na koła za pośrednictwem elektronicznie sterowanej blokady przedniego mechanizmu różnicowego. Adaptacyjne zawieszenie DCC jest dostępne za dopłatą. Kolejnym wyróżnikiem Golfa GTI Clubsport jest wyjątkowy profil jazdy, opracowany specjalnie na północną pętlę toru Nürburgring. Dopasowuje on działanie systemów istotnych dla dynamiki jazdy do charakterystyki toru, m.in. w celu skompensowania pofałdowań typowych dla północnej pętli.

Motorsport poligonem testowym dla paliw alternatywnych. Golf GTI Clubsport 24h używany przez Max Kruse Racing w 24-godzinnym wyścigu to demonstracja potencjału, jaki drzemie w nowym Golfie GTI Clubsport. Wyścigowy Golf GTI powstał na bazie seryjnego egzemplarza, a za jego budowę odpowiedzialny był dział Volkswagen Motorsport. Nad ustawieniami pracował kierowca wyścigowy Benny Leuchter i jego zespół Max Kruse Racing. Samochód wystartuje w klasie AT3 (SP3T – klasa dla pojazdów z paliwami alternatywnymi), ponieważ dwulitrowy, turbodoładowany silnik o mocy 348 KM jest zasilany nowym paliwem od partnera technologicznego, marki Shell: zaawansowanym technologicznie paliwem E20, z 20-procentową domieszką bioetanolu. Niezwykle odporne na wstrząsy paliwo umożliwia znacznie bardziej wydajną pracę silnika Golfa GTI i zapewnia znacznie większe ograniczenie emisji CO2 niż znane paliwa E5 i E10. Paliwo E20 opracowane w Centrum Technologicznym Shell w Hamburgu zmniejsza emisję CO2 w bilansie well-to-wheel o 35 do 40 procent, ponieważ oprócz 20-procentowej zawartości bioetanolu zawiera 40 procent składników z odpadów i źródeł odnawialnych.

Mocny samochód, silny zespół. Golf GTI Clubsport 24h ma znakomite osiągi – jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Udało się to osiągnąć dzięki „odchudzeniu” seryjnego samochodu – wyścigowy Golf waży zaledwie 1170 kg, co daje wskaźnik 3,36 kg/KM. Turbodoładowany silnik przekazuje 450 Nm momentu obrotowego na przednią oś. Swój udział w poprawieniu osiągów auta ma także paliwo E20, którego Golf GTI Clubsport 24h ma w baku aż 100 litrów. Teraz wszystko w rękach kierowców zespołu Max Kruse Racing, którzy zasiądą za kierownicą. W 2017 roku Benny Leuchter Golfem GTI TCR odniósł zwycięstwo w klasie w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring. W 2019 r. był także pierwszym Niemcem, który wygrał wyścig kwalifikacyjny WTCR – w Golfie GTI TCR na torze Nürburgring. Jednym z najlepszych kierowców wyścigowych na świecie jest również Johan Kristoffersson, który wraz z Volkswagenem zapisał się w historii sportów motorowych jako aktualny i sześciokrotny mistrz świata FIA w rallycrossie. Szwed był kolegą z zespołu Benny'ego Leuchtera w WTCR, a także wygrał wyścig w tej serii. Oczywiście na torze Nürburgring i oczywiście Golfem GTI TCR. Ten uznany zespół jest wspierany przez dwóch niemieckich specjalistów od toru Nürburgring – Nico Otto i Heiko Hammela. Z zewnątrz Golf GTI Clubsport 24h przyciąga uwagę dopracowaną aerodynamiką i specjalnym wzorem kamuflażu, który wcześniej był używany tylko w przedprodukcyjnych egzemplarzach Golfa GTI Clubsport.

Trzy klasyczne Golfy GTI w wyścigu ADAC 24h Classic. Przed głównym wyścigiem trzy klasyczne Golfy GTI pierwszej generacji stworzą fantastyczną atmosferę wśród odwiedzających tor podczas ADAC 24h Classic. Wszystkie trzy samochody wystawi zespół KWL Motorsport, który w 2024 roku obchodzi 45-lecie istnienia. 45 lat KWL, 50 lat Golfa – idealna podwójna rocznica na Nürburgringu. Zespół z Burscheid wystawi legendarnego Golfa GTI 16S Oettinger (Grupa 4) z 1981 roku o mocy 208 KM. Równie kultowy status ma Golf GTI Kamei z 1978 r. (Grupa 2) o mocy 183 KM. Trzeci klasyczny model jest „opakowany” w kamuflaż GTI (z logo 50 lat Golfa): to Golf GTI z 1980 r. Grupy 2 o mocy 184 KM.
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.