Volkswagen rozpoczął seryjną produkcję nowego Golfa w fabryce w Wolfsburgu
- Zmodernizowana ósma generacja bestsellera z Wolfsburga jest bardziej atrakcyjna, inteligentna i wydajna niż kiedykolwiek wcześniej
- Ponad połowa z ponad 37 milionów Golfów dostarczonych na całym świecie od 1974 roku została zbudowana właśnie w zakładzie w Wolfsburgu
- Prezes marki Volkswagen, Thomas Schäfer: „Golf jest sercem marki Volkswagen od pół wieku”
W fabryce Volkswagena w Wolfsburgu rozpoczęła się seryjna produkcja nowego Golfa: jako pierwszy z taśmy zjechał Golf w wersji Style w kolorze Anemone Blue. Produkcja w hali nr 12 została uruchomiona niemal dokładnie 50 lat po tym, jak pierwszy seryjnie wyprodukowany Golf zjechał z taśmy fabryki w Wolfsburgu.
„Golf jest sercem marki Volkswagen od pół wieku. To przystępna cenowo mobilność dla każdego na najwyższym poziomie technicznym. Golf nieustannie dostosowywał się do zmieniających się potrzeb klientów i od początku jest światowym bestsellerem, zaprojektowanym w Wolfsburgu. Teraz na rynku pojawi się najnowszy etap jego ewolucji, z większą wydajnością, komfortem i nową koncepcją obsługi” – mówi Thomas Schäfer, prezes zarządu marki Volkswagen.
W ciągu ostatnich pięciu dekad fabryka Volkswagena w Wolfsburgu zawsze była najważniejsza dla produkcji Golfa na całym świecie: z ponad 37 milionów sprzedanych do tej pory egzemplarzy króla klasy kompaktowej, ponad połowa została wyprodukowana właśnie tutaj, średnio z taśmy zjeżdżało 400 000 pojazdów rocznie. Obejmuje to klasycznego Golfa ośmiu generacji wraz z pochodnymi, takimi jak Golf Variant i Golf Sportsvan, w Wolfsburgu produkuje się także układy napędowe.
Nowy model można rozpoznać przede wszystkim po zmodyfikowanym przodzie. W oczy rzucają się nowo zaprojektowane reflektory LED. W topowej wersji, z opcjonalnymi, matrycowymi reflektorami IQ.LIGHT światła drogowe mają bardzo duży zasięg. Po raz pierwszy w europejskim Volkswagenie będzie dostępny podświetlany znaczek VW na osłonie chłodnicy. Będzie on opcją, podobnie jak tylne światła IQ.LIGHT – 3D LED, które zostały przeprojektowane, zarówno dla wersji hatchback, jak i kombi.
We wnętrzu pojawiła się nowa generacja systemów infotainment, z jeszcze szybszymi procesorami, ekranem dotykowym o przekątnej 12,9 cala (opcja) i intuicyjnym menu. Dotykowe slidery regulacji temperatury i głośności są teraz podświetlane. Najnowsza wersja wyświetlacza Digital Cockpit jest teraz elementem wyposażenia standardowego. Nowością jest wielofunkcyjna kierownica z łatwymi w obsłudze przyciskami oraz asystent głosowy IDA ze zintegrowanym, opartym na sztucznej inteligencji narzędziem ChatGPT, które może być używane do sterowania takimi funkcjami jak klimatyzacja, telefon czy nawigacja. System, który będzie dostępny w niedalekiej przyszłości odpowie także na pytania z wielu dziedzin, np. poda rozkład lotów. Zależnie od wersji wymienione wyżej elementy będą dostępne w standardzie lub jako opcja.
Oprócz sprawdzonych i oszczędnych silników TSI, TDI i eTSI mild hybrid, zmodernizowany Golf będzie dostępny jako hybryda plug-in o zasięgu na silniku elektrycznym znacznie przekraczającym 100 kilometrów i całkowitym zasięgu około 1000 kilometrów. Takie auto będzie mieć możliwość szybkiego ładowania prądem stałym.
Największa fabryka Grupy Volkswagen miała także inny powód do świętowania. Na kilka dni przed rozpoczęciem produkcji nowego Golfa z linii produkcyjnej zjechał 48-milionowy pojazd; żadna inna fabryka samochodów na świecie nie wyprodukowała tylu samochodów co zakład w Wolfsburgu. Chyba nie trzeba dodawać, że jubileuszowym modelem był również Golf. Egzemplarz w kolorze szarym jest już w drodze do klienta w Wielkiej Brytanii. „48 milionów to imponująca liczba, której osiągnięcie nie byłoby możliwe bez zmotywowanej i wykwalifikowanej kadry” – mówi Jürgen Mahnkopf, wiceprzewodniczący rady zakładowej Grupy.
Z około 20 milionami pojazdów, Golf jest numerem 1 wśród najpopularniejszych pojazdów produkowanych w tym zakładzie. Na drugim miejscu z prawie 12 milionami pojazdów znajduje się Garbus, który był produkowany w Wolfsburgu w latach 1945-1975. Na trzecim miejscu jest Tiguan, z prawie 3,5 milionami pojazdów, które opuściły hale produkcyjne od rozpoczęcia produkcji w 2007 roku. Oznacza to, że wyprzedził on Polo, które po raz pierwszy zjechało z linii produkcyjnej nad kanałem Mittelland w 1975 roku i sprzedało się w liczbie nieco ponad trzech milionów egzemplarzy. „Związek między Golfem a fabryką w Wolfsburgu jest czymś wyjątkowym: Wolfsburg to Golf – a Golf to Wolfsburg” – mówi dyrektor fabryki, Rainer Fessel. „Jako zespół sumiennie przygotowywaliśmy się do rozpoczęcia produkcji przez ostatnie tygodnie i miesiące. Teraz z niecierpliwością czekamy, aby wkrótce zobaczyć nowego Golfa na drogach” – dodaje Fessel.