Volkswagen ogłosił ceny zmodernizowanego Touarega. Zaczynają się one od 316 390 zł za wersję Touareg 3.0 TDI 231 KM, a kończą na 441 590 zł za odmianę R eHybrid. Wszystkie odmiany mają napęd na cztery koła, który jest przekazywany za pośrednictwem automatycznej, ośmiostopniowej skrzyni biegów. Duży SUV marki z Wolfsburga wyróżnia się bogatym wyposażeniem – w standardzie są m.in. dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowana klapa bagażnika, kamera cofania czy światła w technologii LED. W Touaregu debiutują matrycowe reflektory HD LED Matrix, które trafią także do Tiguana trzeciej generacji. Są one standardem we wszystkich odmianach Touarega poza bazową.
Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi funkcjami, takimi jak reflektory matrycowe HD LED Matrix. Samochód powstał na nowej generacji platformy MQB – evo. W wersji z napędem hybrydowem plug-in, nowy Tiguan osiągnie zasięg do około 100 kilometrów na samym akumulatorze. Światowa premiera odbędzie się jesienią, a auto zostanie wprowadzone na rynek w 2024 roku.
Prezentowany podczas Ultrace 2023 Volkswagen Golf R Hurricane to wyjątkowa odmiana najmocniejszej produkowanej seryjnie wersji kompaktowego auta marki z Wolfsburga. Auto jest dziełem praktykantów Volkswagen Group Retail Germany i wyróżnia się nie tylko kolorem lakieru czy zestawem spoilerów. Usunięto tylną kanapę, a w jej miejscu zamontowano klatkę bezpieczeństwa. Zmiany objęły także silnik – zamiast 320 KM, jak w seryjnie produkowanym Golfie R, pod maską wyjątkowego egzemplarza znajdziemy monstrum o mocy 526 KM!
ID.3 to kolejny po ID. Buzz model Volkswagena, w którym na tak szeroką skalę zastosowano surowce z recyklingu. Np. materiał służący do obicia siedzeń i boczków drzwi składa się w 71 procentach z surowców w recyklingu, powtórnie przetworzone tworzywa służą także do produkcji mat wygłuszających podwozie. Całkowicie zrezygnowano z materiałów pochodzenia zwierzęcego, np. skóry. Kierownica w ID.3 jest obszyta materiałem, który fakturą do złudzenia ją przypomina.
Globalna organizacja złożona z klubów użytkowników samochodów elektrycznych z całego świata – Global EV Drivers’ Alliance (GEVA), którą współtworzy m.in. EV Klub Polska, zaprosiła kierowców samochodów elektrycznych do głosowania na najlepsze pojazdy zeroemisyjne. Na podstawie opinii realnych użytkowników tych pojazdów powstał światowy ranking najlepszych aut i zestawienia dla poszczególnych krajów, w tym Polski. W tegorocznej, pierwszej edycji konkursu w czołowej dziesiątce znalazł się Volkswagen ID.3, plasując się na ósmym miejscu,
Volkswagen zaktualizował trzecią generację Touarega, wprowadzając liczne ulepszenia: zmodyfikowano zawieszenie oraz koncepcję obsługi pełnowymiarowego SUV-a, a także zaostrzono stylistykę przedniej i tylnej części nadwozia. Warte podkreślenia są nowo opracowane reflektory matrycowe HD LED Matrix z przodu i tylne światła LED, między którymi znalazł się pasek świetlny z podświetlanym logo Volkswagena.
Volkswagen ID.3 może być wyposażony w nowoczesne systemy wspomagające kierowcę, zarówno takie, które zwiększają komfort jazdy, jak i podnoszące bezpieczeństwo. Część z nich, m.in. systemy Front Assist i Lane Assist, należą do wyposażenia seryjnego, niektóre są dostępne za dopłatą (jak np. system Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej czy Park Assist), a jeszcze inne będą dostępne „na żądanie”.
Volkswagen przedstawił ceny gruntownie odświeżonego modelu ID.3. Modyfikacje objęły m.in. nadwozie, które teraz ma nieco ostrzejsze kształty i zaktualizowane wnętrze. Poprawiono jakość tworzyw, zastosowano więcej materiałów pochodzących z recyklingu i całkowicie zrezygnowano z surowców pochodzenia zwierzęcego. Wzbogacono wyposażenie standardowe, ale mimo tego udało się nieco obniżyć cenę w porównaniu z poprzednikiem.
Nowy Volkswagen ID.3 różni się od poprzednika nie tylko nadwoziem czy wnętrzem. Zmienione są również reflektory i tylne światła, a także oświetlenie wnętrza. Wszystko oparto na technologii LED. Opcjonalne reflektory matrycowe IQ.LIGHT nie tylko doskonale oświetlają drogę, lecz także potrafią „przywitać” kierowcę, który podchodzi do samochodu z kluczykiem w kieszeni. A to oczywiście nie wszystko, co ma do zaoferowania najmniejszy model rodziny ID., jeśli chodzi o oświetlenie.
W pięćdziesiątym pierwszym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” Paweł Pilarczyk rozmawia o zasięgach możliwych do uzyskania we współczesnym samochodzie elektrycznym oraz o użytkowaniu takiego samochodu na co dzień. Gościem jest szef Elocity, dostawcy punktów ładowania pojazdów elektrycznych, dziennikarz Naładowani TV Michał Baranowski. Jego doświadczenia pokazują, że bez problemu można użytkować samochód elektryczny jako jedyne auto w rodzinie – przez pół roku pokonał ponad 30 tys. km.