Prezentując model ID.5 Volkswagen powiększa cieszącą się dużą popularnością rodzinę modeli ID. Przyspiesza w ten sposób elektryfikację nowych samochodów, a także wkracza do nowego segmentu aut. Elegancki i wyróżniający się wyrazistą stylistyką elektryczny SUV typu coupé wyposażony jest w nowe oprogramowanie ID.Software 3.0, pozwalające m.in. na ładowanie akumulatorów energią elektryczną o większej mocy oraz zawierające zmodyfikowany system obsługi głosowej. Produkowany z neutralnym bilansem węglowym samochód łączy topowe technologie z ekspresyjnym designem. Dzięki wykorzystaniu w ID.5 systemów asystujących najnowszej generacji Volkswagen wykonuje kolejny krok na drodze ku technologii autonomicznej jazdy.
W trzydziestym czwartym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk ustalają fakty na temat komponentu, który budzi największe emocje wśród przeciwników elektromobilności, czyli akumulatora w samochodach elektrycznych. Gościem tego odcinka jest Robert Chryc-Gawrychowski, prezes firmy Northvolt Poland, która zajmuję się produkcją systemów bateryjnych, wykorzystywanych m.in. w autach elektrycznych. Northvolt to strategiczny partner marki Volkswagen w tym zakresie.
W trzydziestym trzecim odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk poruszają temat serwisowania samochodów elektrycznych. Prowadzący stawiają śmiałą tezę, że samochody elektryczne psują się rzadziej. Co sądzi o tym ich gość, Jakub Pilch-Pilchowicz, koordynator zespołu elektryka, infotainment, BEV i opiekun produktu w marce Volkswagen?
Znakomite wyniki elektrycznego Volkswagena ID.3 po pierwszym pełnym roku obecności na europejskim rynku: „Samochód jest absolutnym hitem. Przemawia do klientów i – zaczynając od zera – natychmiast zdobył najwyższe pozycje wśród nowo rejestrowanych samochodów elektrycznych w wielu krajach” – mówi Klaus Zellmer, Członek Zarządu Volkswagena ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej. Do końca września samochód zamówiło w Europie ponad 144.000 klientów. 50 procent z nich nie jeździło wcześniej Volkswagenem – wynika z badań zleconych przez Volkswagena. „ID.3 trafił do ponadprzeciętnej liczby nowych grup nabywców dla Volkswagena. Niemal 70.000 nowych klientów jest najlepszym dowodem na to, że z tym modelem i z naszą strategią mobilności elektrycznej jesteśmy na dobrej drodze” – dodaje Zellmer.
Nowy Golf R Variant to jak dotąd najmocniejszy i najbardziej dynamiczny Golf kombi Volkswagena. Sportowy charakter spotyka się w nim z codzienną praktycznością. Samochód łączy znakomite osiągi z funkcjonalnością przestronnego wnętrza. Golf R Variant z silnikiem o mocy 235 kW (320 KM) pozostaje wierny tradycji swoich poprzedników: to wszechstronne, komfortowe, rekreacyjno-rodzinne kombi oraz sportowy towarzysz, który dysponuje imponującą dynamiką. Zasługa w tym, między innymi, napędu na cztery koła 4MOTION z funkcją R Performance Torque Vectoring, która zapewnia płynny podział momentu obrotowego między kołami tylnej osi.
Krzysztof Gruchała swoim Volkswagenem ID.3 w ciągu 10-dniowej wyprawy pokonał ponad 5.700 kilometrów. Podróż rozpoczęła i zakończyła się w Gdyni, a trasa prowadziła przez Litwę, Łotwę i Estonię, Finlandię, Norwegię i Szwecję. Posiadacz Volkswagena ID.3 zaznacza, że koszty ładowania samochodu wyniosły zaledwie 760 złotych – było to możliwe dzięki temu, że większość ładowań odbywało się przy użyciu karty WeCharge, którą otrzymywali klienci odbierający ID.3 w limitowanej wersji 1st. Karta przekazywana pierwszym klientom dawała możliwość bezpłatnego ładowania samochodu (do 2.000 kWh) na publicznych stacjach współpracujących z WeCharge.
Spółka TAURON Nowe Technologie postawiła na elektryczną mobilność nowej generacji: do floty samochodów największego dystrybutora energii elektrycznej w Polsce dołączy 15 egzemplarzy ID.3, kompaktowego i w pełni elektrycznego modelu Volkswagena, naszpikowanego nowymi technologiami i produkowanego z neutralnym bilansem węglowym. Do oficjalnego przekazania samochodów doszło podczas specjalnej konferencji prasowej.
Tiguan od lat należy najpopularniejszych modeli w ofercie nie tylko marki, ale również całego koncernu Volkswagen. Debiutujący w ofercie Tiguan w wersji specjalnej Urban Sport jest dostępny z trzema silnikami do wyboru, o mocy od 150 do 190 KM oraz z napędem na przednie lub na cztery koła. Ceny modelu zaczynają się od 140.010 zł.
Samochody hybrydowe typu plug-in tworzą pomost między teraźniejszością a przyszłością. O ile tę ostatnią reprezentują samochody z napędem wyłącznie elektrycznym, jak ID.3 i ID.4, które już są dostępne, o tyle od dawna oferta Volkswagena obejmuje również samochody hybrydowe typu plug-in. Bardzo wydajne modele typu PHEV Volkswagen oferuje niemal we wszystkich segmentach – począwszy od kompaktowego Golfa eHybrid, przez średniej klasy Passata GTE i popularnego SUV-a Tiguana eHybrid aż do topowego SUV-a Touarega R, jednocześnie luksusowego i sportowego. Wszystkie modele typu PHEV można ładować z zewnętrznego źródła prądu i na krótkich dystansach korzystać z nich jak z aut elektrycznych. Dalekie podróże nimi umożliwia oszczędny silnik spalinowy.
Elegancki jak coupé, wytrzymały jak SUV, a do tego elektryczny – ID.5 GTX zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego IAA w Monachium już 7 września, jeszcze jako zamaskowany samochód koncepcyjny. Pierwszy SUV coupé Volkswagena skonstruowany na platformie podłogowej MEB zachwyca eleganckim designem i napędem na cztery koła, za który odpowiadają dwa silniki elektryczne. ID.5 GTX jest w pełni połączony ze światem zewnętrznym, może być aktualizowany bezprzewodowo i jest wyposażony w technologię Car2X.