Volkswagen wprowadza kolejną odmianę modelu ID.4 z napędem na cztery koła
- Volkswagen ID.4 Pro Performance jest dostępny z napędem na cztery koła; to drugie takie auto w gamie ID.4, po flagowej odmianie ID.4 GTX 4MOTION
- nowa odmiana, ID.4 Pro 4MOTION z silnikami o łącznej mocy 265 KM ma zasięg do 517 km (wg WLTP)
- napęd na cztery koła może się przydać np. w czasie złej pogody lub w górzystym terenie
Volkswagen dodaje kolejną odmianę z napędem na cztery koła do linii modeli ID.4. – ID.4 Pro 4MOTION. Nowa wersja, bazująca na ID.4 Pro Performance, ma dwa silniki o łącznej mocy 265 KM i oferuje lepszą trakcję na mokrej i śliskiej nawierzchni. Do tej pory napęd na cztery koła był dostępny jedynie w topowej odmianie ID.4 – ID.4 GTX 4MOTION. W Polsce nową wersję ID.4 można już zamawiać, ceny zaczynają się od 233 590 zł.
Dzięki dodatkowemu silnikowi przy przedniej osi nowa, mocniejsza odmiana Volkswagena ID.4 Pro przekazuje moment obrotowy na cztery koła. „Wprowadziliśmy ID.4 Pro 4MOTION w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów. Jest on pozycjonowany między bazowymi wersjami, a topową, ID.4 GTX 4MOTION” – wyjaśnia Silke Bagschik, odpowiedzialna za sprzedaż i marketing rodziny ID.
Napęd na cztery koła w ID.4 Pro 4MOTION poprawia trakcję, a także osiągi. Nowy model z dwoma silnikami i napędem 4x4 świetnie sprawdzi się np. przy holowaniu przyczepy towarowej lub do przewozu łodzi. Maksymalna masa przyczepy ID.4 Pro 4MOTION wzrosła w porównaniu z wersją Pro Performance o 200 kg – do 1400 kg (masa hamowana).
Układ napędowy Volkswagena ID.4 Pro 4MOTION. Dwa elektryczne silniki dostarczają łącznie 265 KM, co pozwala przyspieszać od 0 do 100 km/h w 6,9 s. Głównym źródłem napędu jest wzbudzony na stałe silnik synchroniczny z przetwornicą impulsową, umieszczony przy tylnej osi. Jego moc wynosi 204 KM, jest ona przenoszona na koła za pośrednictwem jednobiegowej przekładni. Zaletami silnika synchronicznego są duża gęstość mocy, wysoka sprawność i stała moc wyjściowa w szerokim zakresie obrotów. Oś przednia jest napędzana silnikiem asynchronicznym, który również jest wyposażony w przetwornicę impulsową. Moc silnika to 109 KM. Silniki asynchroniczne pozwalają na krótkotrwałe przeciążenia i mają niskie straty, dlatego idealnie nadają się do roli jednostki wspomagającej, która może być uruchamiana tymczasowo.
ID.4 Pro 4MOTION jest wyposażony w akumulator o pojemności netto 77 kWh, co zapewnia zasięg do 517 km (wg WLTP). Prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h, podobnie jak w odmianie GTX 4MOTION. Maksymalna moc ładowania jest identyczna jak w pozostałych modelach ID.4 – 135 kW. Na stacji o takiej mocy doładowanie akumulatora od 5 do 80 procent trwa 36 minut, co zwiększy zasięg o 337 km (wg WLTP).
Mierzące 4,58 m długości auto zostało zbudowane na platformie MEB. Dzięki temu przestrzeń dla pasażerów jest imponująca, ilość miejsca jest podobna jak w konwencjonalnych SUV-ach większych o segment. Zależnie od położenia oparć tylnej kanapy auto może pomieścić od 543 do 1575 l bagażu. Na liście opcji jest bardzo dużo najnowszej generacji systemów wspomagających kierowcę.
Strategia Way to Zero. Po wprowadzeniu na rynek wiosną 2021 roku ID.4 bardzo szybko stał się przebojem. Tylko w pierwszym kwartale 2022 roku Volkswagen dostarczył ponad 30 000 egzemplarzy, co oznacza, że co drugi elektryczny Volkswagen to właśnie ID.4. W 2021 roku do klientów trafiło 163 000 egzemplarzy ID.4, co uczyniło ten model najchętniej kupowanym elektrycznym autem Volkswagena i Grupy Volkswagen.
Samochody elektryczne z zakładów w Zwickau i Emden (Niemcy) powstają w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw i produkcji. W procesie produkcji emisja CO2 jest ograniczana w maksymalnym stopniu, a emisje, których nie da się uniknąć są kompensowane przez projekty offsetowe. A jeśli modele ID. są ładowane przy użyciu energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, pozostają neutralne dla klimatu także podczas jazdy.