Pełna sukcesów historia Volkswagena Tourana wciąż trwa: marka z Wolfsburga zmodernizowała popularnego kompaktowego minivana i unowocześniła go pod względem technicznym. Touran obchodzi w tym roku swoje 20. urodziny i od 2003 roku zachwyca mnóstwem przestrzeni i wieloma możliwościami zagospodarowania wnętrza, wydajnymi silnikami oraz świetnymi własnościami jezdnymi. Oprócz szerokiej gamy standardowych systemów bezpieczeństwa, opcjonalny pakiet układów asystujących obejmuje teraz także system Travel Assist oraz asystenta świateł drogowych Dynamic Light Assist.
Volkswagen ID.3 został gruntownie zaktualizowany dwa i pół roku po premierze. Modyfikacje objęły nadwozie, które teraz ma nieco ostrzejsze kształty i wnętrze. Tu zmiany są dużo większe – poprawiono jakość tworzyw, zastosowano więcej materiałów pochodzących z recyklingu i całkowicie zrezygnowano z surowców pochodzenia zwierzęcego. Kolejne novum to bogatsze wyposażenie standardowe.
Odświeżony wygląd, wyższa jakość materiałów i najnowsze systemy wspomagające kierowcę – właśnie taki jest nowy Volkswagen ID.3. Dwa i pół roku po premierze pierwszej generacji, w pełni elektryczny bestseller marki z Wolfsburga wchodzi na rynek z pakietem ulepszeń. Nowe jest oprogramowanie, nadwozie o ostrzejszych liniach i wnętrze. W gamie lakierów pojawiły się nowe kolory, m.in. Dark Olivine Green. Zgodnie ze strategią Volkswagena dla całej rodziny modeli ID. w nowym ID.3 nie znajdziemy surowców pochodzenia zwierzęcego, są za to materiały pochodzące z recyklingu – to wyraz zrównoważonego podejścia marki.
Odświeżony wygląd, wyższa jakość materiałów i najnowsze systemy wspomagające kierowcę – właśnie taki jest nowy Volkswagen ID.3. Dwa i pół roku po premierze pierwszej generacji, w pełni elektryczny bestseller marki z Wolfsburga wchodzi na rynek z pakietem ulepszeń. Nowe jest oprogramowanie, nadwozie o ostrzejszych liniach i wnętrze. W gamie lakierów pojawiły się nowe kolory, m.in. Dark Olivine Green. Zgodnie ze strategią Volkswagena dla całej rodziny modeli ID. w nowym ID.3 nie znajdziemy surowców pochodzenia zwierzęcego, są za to materiały pochodzące z recyklingu – to wyraz zrównoważonego podejścia marki.
Volkswagen w związku ze zbliżającą się premierą odświeżonej odmiany elektrycznego modelu ID.3 modyfikuje aktualną ofertę. Zostały z niej wycofane odmiany Life Pro Performance i Life Pro S, a klienci mogą zamawiać Volkswagena ID.3 w wersjach Life, Business, Style i Tour. Klienci, których zamówienia nie zostaną zrealizowane do czwartego kwartału 2023 roku otrzymają już auto nowej generacji, przy zachowaniu ceny z umowy zamówienia.
Volkswagen wiosną przyszłego roku zaprezentuje nową generację modelu ID.3. Samochód rozpocznie najnowszy rozdział w historii sukcesu rodziny ID: do tej pory do klientów na całym świecie trafiło ponad pół miliona egzemplarzy. ID., zbudowanych na platformie MEB. Obecnie produkowany model ID.3 zjeżdża z taśmy zakładów w Zwickau i Dreźnie w Niemczech. W przyszłym roku do tej dwójki dołączy główna fabryka Volkswagena – w Wolfsburgu, co pozwoli zaspokoić rosnący popyt.
Volkswagen Golf kolejny raz uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Europejska organizacja przyznała mu bardzo dobre oceny we wszystkich kategoriach. Kompaktowy model Volkswagena zdobył wysokie noty za poziom bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, dzieci i niechronionych uczestników ruchu drogowego, a także za systemy wspomagające. W wyposażeniu standardowym Golfa jest teraz także centralna poduszka powietrzna – umieszczona między przednimi fotelami. Najnowsza odsłona kompaktowego auta z Wolfsburga jest więc zaprojektowana w taki sposób, by spełniać wymogi nowej, bardziej rygorystycznej procedury testowej i nadal zapewniać maksymalny poziom bezpieczeństwa. Tym samym Golf pozostaje jednym z najlepszych aut w swojej klasie.
Po raz pierwszy w Polsce odbył się „Rajd – Test Autostradowy” samochodów elektrycznych. Wzięło w nim udział 20 aut z napędem elektrycznym, których zadaniem było pokonanie liczącej 440 km trasy z Gliwic do Łodzi i z powrotem. Był on elementem odbywających się w Gliwicach targów Auto Moto Show, a także Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi. Wszystkie samochody miały zainstalowane urządzenia do ich śledzenia w czasie jazdy, a przejazd był obserwowany przez sędziów. Relację na żywo można było śledzić w internecie i w kanale Motowizja.
Volkswagen podczas ID. Treffen w Locarno w Szwajcarii zaprezentował showcar ID.5 GTX „Xcite”. Samochód to dzieło praktykantów z trzech zakładów Volkswagena w Saksonii – w Zwickau, Dreźnie i Chemnitz. Przez rok 14 najlepszych początkujących specjalistów pracowało nad projektem, aby pod okiem fachowców wykazać się kreatywnością i odpowiedzialnością - od pierwszego projektu, poprzez adaptację nadwozia i lakieru, aż po odbiór techniczny. Oprócz zrównoważonego rozwoju, którego symbolem jest m.in. wegańska skóra we wnętrzu, główny nacisk w tegorocznym projekcie położono na mobilność w ujęciu holistycznym. ID.5 GTX „Xcite” ma już na pokładzie elektryczną deskorolkę, którą można wykorzystać na pokonanie ostatnich metrów do celu. To już ósmy projekt tego typu zrealizowany od 2014 roku.
Od niedawna w fabryce Volkswagena w Zwickau zjeżdża z taśmy elektryczny model ID.5 – to szóste auto z takim napędem, które jest produkowane w saksońskim zakładzie. Jedna fabryka, sześć samochodów – to niezwykłe wyzwanie. Eksperci: Robert Pahlow (szef zarządzania produkcją) i Frank Schemmel (montaż samochodów) wyjaśniają, jak to działa.