Ruszyła przedsprzedaż nowego Volkswagena Golfa, ceny wersji hatchback zaczynają się od 112 100 zł
- Można już zamawiać nowego Volkswagena Golfa: w czterech odmianach wyposażenia i z czterema silnikami do wyboru, zarówno z nadwoziem hatchback, jak i wersji Variant; oferta będzie systematycznie uzupełniana
- Najpierw do sprzedaży trafią wersje: bazowa Golf, Life i Style, a także wyjątkowa odmiana Special Edition, na wprowadzenie modelu na rynek. Golf R-Line, a także GTI i GTE zostaną wprowadzone na rynek później
- Bazowy Golf ze 115-konnym silnikiem 1.5 TSI i nadwoziem hatchback kosztuje w Polsce 112 100 zł, ceny Varianta zaczynają się od 119 990 zł
- W pierwszej kolejności do salonów trafią auta z silnikami 1.5 TSI i 1.5 eTSI mHEV, oba w dwóch wariantach mocy: 115 i 150 KM. Następnie gamę jednostek uzupełnią silniki 2.0 TDI o mocy 115 lub 150 KM, 2.0 TSI 265 KM oraz hybrydy plug-in 1.5 TSI eHybrid o mocy 204 i 272 KM
Volkswagen rozpoczyna przedsprzedaż najnowszego wcielenia bestsellera z Wolfsburga – Golfa. Ceny zaczynają się od 112 100 zł. Tyle kosztuje auto z nadwoziem hatchback w podstawowej wersji wyposażenia Golf, z silnikiem 1.5 TSI o mocy 115 KM. Poza odmianami Golf, Life i Style nowy Golf debiutuje na rynku także w wyjątkowej wersji Special Edition, która wyróżnia się pakietem wyposażenia dodatkowego w bardzo korzystnej cenie. Golf Special Edition jest droższy od odmiany Life o zaledwie 800 zł, a nabywca zyskuje pakiet wyposażenia dodatkowego o wartości 11 190 zł. Nowy Golf będzie oferowany także w wielu wariantach finansowania, m.in. leasingu – przy założeniu 10% wpłaty wstępnej i umowie na 48 miesięcy z limitem 15 tys. km rocznie miesięczna rata za bazową odmianę wyniesie 1006 zł netto.
Zmodernizowany Golf wyróżnia się na nowo zaprojektowanymi reflektorami LED, nowymi tylnymi światłami LED i nowym przednim zderzakiem. Reflektory mają teraz prostsze linie i zwężają się do wewnątrz. Jako alternatywa dla standardowych reflektorów LED, będą dostępne także reflektory LED Plus. Niejako w pakiecie z nimi będzie podświetlane logo Volkswagena w osłonie chłodnicy – po raz pierwszy w Europie. Litery V i W oraz okrąg wokół nich są otoczone delikatnymi konturami świetlnymi na zewnątrz i wewnątrz. Podświetlane logo Volkswagena oznacza także początek nowego, niepowtarzalnego designu świateł Volkswagena. Na szczycie gamy są matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT, również z podświetlanym logo Volkswagena. Ich elementem są światła drogowe o zasięgu ok. 500 m w nocy – znacznie więcej niż w konwencjonalnych reflektorach. W pakiecie z nimi będą nowe tylne światła LED 3D, w których można ustawić efekty powitania i pożegnania. Do wyboru są trzy różne ustawienia.
Nowe jest nie tylko nadwozie, odświeżono także gamę dostępnych kolorów lakieru. Wśród kolorów lakieru, jakie będą dostępne w nowym Golfie cztery są nowe: czarny Grenadilla, niebieskie Anemone Blue i Crystal Ice, a także srebrny Oyster (dwa ostatnie dołączą do oferty nieco później). Ponadto w odmianach Style, R-Line, GTE i GTI będzie można wybrać dach lakierowany na czarno. W nowym Golfie zadebiutuje także gama pięciu nowych wzorów felg z lekkich stopów o średnicy do 19 cali.
Całkowicie nowe w debiutującym właśnie Golfie będą systemy infotainment. Obsługę znacząco uproszczono dzięki zupełnie nowej grafice i strukturze menu. Intuicyjny system infotainment będzie dostępny w dwóch rozmiarach – w podstawowej wersji Composition dotykowy ekran ma przekątną 10,4 cala, podczas gdy odmiana Ready2Discover – 12,9 cala. Nowe wyświetlacze zostały zaprojektowane tak, aby wyglądały na wolnostojące i przypominały tablet. Przeprojektowano także dotykowe slidery do regulacji temperatury i głośności – są one teraz podświetlane i bardziej ergonomiczne w użyciu. Opcjonalnie dla obu wersji nadwoziowych nowego Golfa będzie można zamówić wyświetlacz head-up na przedniej szybie.
Nowy Golf od wersji Life będzie wyposażony w zaawansowane cyfrowe wskaźniki Digital Cockpit Pro o przekątnej wyświetlacza 10,2 cala. Kierowca może za pomocą przycisków na nowej kierownicy wielofunkcyjnej ustawić dwie różne konfiguracje graficzne: Classic z okrągłymi instrumentami i Progressive z kafelkami wyświetlacza. Obszar między okrągłymi instrumentami lub kafelkami można dowolnie przypisać – na przykład wskazaniom nawigacji albo wykorzystać je jako wyświetlacz systemów wspomagających. Wewnątrz okrągłych instrumentów i kafelków mogą znaleźć się różne informacje, ich wybór zależy od upodobań kierowcy.
Nowością, która pojawi się w Golfie i Golfie Variancie w drugiej połowie 2024 roku będzie opcjonalny system Park Assist Pro. Umożliwia on wjeżdżanie i wyjeżdżanie z miejsc parkingowych za pomocą smartfona. Kierowca kontroluje procedurę parkowania z zewnątrz pojazdu za pomocą aplikacji w smartfonie; samochód sam skręca, hamuje i przyspiesza w ramach wcześniej określonych parametrów. Kolejną nowością jest system Area View – dzięki połączeniu czterech kamer powstaje widok 360o, wyświetlany na ekranie systemu infotainment.
Pod maską początkowo znajdą się wyłącznie silniki 1.5 TSI, również w wersji mild hybrid – eTSI mHEV. Do wyboru będzie 115 lub 150 KM. Samochody z silnikami eTSI będą standardowo wyposażone w zautomatyzowaną przekładnię DSG, a jednostki TSI będą przekazywać moment obrotowy na przednie koła za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów. Nieco później w sprzedaży znajdą się także odmiany z silnikami 2.0 TDI (o mocy 115 lub 150 KM, ta druga standardowo ze skrzynią DSG), a także 2.0 TSI o mocy 204 KM (w Golfie Variancie Style z napędem 4MOTION) oraz 265 KM (w Golfie GTI). Technicznym majstersztykiem jest wersja hybrydowa 1.5 TSI eHybrid o mocy systemowej 204 KM. Jeszcze bardziej sportowa wersja, GTE, dysponuje mocą 272 KM. W obu wersjach moment obrotowy jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej skrzyni biegów eDSG, zaprojektowanej specjalnie do hybrydowych układów napędowych typu plug-in. Dzięki zmianie akumulatora na większy (19,7 KWh w porównaniu do 10,6 kWh poprzednio) i oszczędnemu silnikowi 1.5 TSI evo2 nowy Golf eHybrid będzie w stanie pokonać łącznie ok. 1000 km w trybie hybrydowym na długich trasach. Przy korzystaniu wyłącznie z silnika elektrycznego hybrydowy Golf będzie dysponować zasięgiem ok. 100 km. Dodatkową zaletą obu odmian hybrydy plug-in jest możliwość ładowania prądem stałym o mocy do 50 kW i przemiennym do 11 kW (poprzednio 3,6 kW).
Golf i Golf Variant będą oferowane w bazowej wersji Golf, a także lepiej wyposażonych: Life, Style i R-Line (ta ostatnia, podobnie jak GTE i GTI, pojawi się w sprzedaży nieco później). Szeroka gama odmian wyposażeniowych i silnikowych pozwoli klientom idealnie dopasować samochód do swoich potrzeb.
Już podstawowy Golf jest bogato wyposażony, w standardzie znajdą się m.in. automatyczna klimatyzacja, wielofunkcyjna kierownica, system wyświetlania znaków drogowych, tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, nowy system infotainment, bezprzewodowy App-Connect (integracja z Apple CarPlay i Android Auto), interfejs telefonu komórkowego oraz nowe reflektory LED i tylne światła w tej samej technologii.
Kolejnym poziomem wyposażenia nowego Golfa jest Life. Tutaj na pokładzie znajdują się dodatkowe elementy, takie jak bezprzewodowe ładowanie smartfonów, 10-kolorowe oświetlenie ambientowe, komfortowe fotele z podparciem lędźwiowym z przodu, a także skórzana kierownica wielofunkcyjna i adaptacyjny tempomat ACC. Standardem są także 16-calowe felgi aluminiowe. Golf Life kosztuje od 115 090 zł (wersja 1.5 TSI 115 KM).
Przyszli nabywcy nowego Golfa i Golfa Varianta będą mogli wybrać także wersję Style. Z zewnątrz wyróżnia się ona 17-calowymi felgami aluminiowymi, reflektorami LED Plus wraz z podświetlanym logo Volkswagena z przodu. Wewnątrz wyposażenie zostało wzbogacone o 3-strefową automatyczną klimatyzację, sportowe, komfortowe fotele z tapicerką ArtVelours, elektryczną, 14-kierunkową regulację fotela kierowcy oraz oświetlenie ambientowe w 30 kolorach. W standardzie jest także kamera cofania Rear Assist. Ceny odmiany Style zaczynają się od 134 090 zł w przypadku hatchbacka i od 138 990 zł za kombi.
Golf Special Edition został opracowany na bazie wersji Life. Auto ma znacznie bogatsze wyposażenie, a dopłata wynosi zaledwie 800 zł. Korzyść dla nabywcy tej odmiany wynosi 10 390 zł, bo samochód jest wyposażony standardowo m.in. w lakier metalizowany, 17-calowe aluminiowe felgi Nottingham, dodatkowo przyciemniane tylną i tylne boczne szyby, alarm, a także systemy Keyless Advanced i Light Assist.