Wraz z wprowadzeniem nowego Passata, wszystkie zaawansowane systemy asystujące Volkswagena są skupione pod jedną nazwą – IQ.DRIVE. Technologiczne rozwiązania IQ.DRIVE zapewniają kierowcom najwyższy stopień komfortu i bezpieczeństwa podczas jazdy. Należą do nich, między innymi, Travel Assist, Emergency Assist, Traffic Jam Assist, Rear Traffic Alert oraz Side Assist Plus z Lane Assist, a także Blind Spot, Park Assist i Light Assist.
U miłośników motoryzacji te nazwy wywołują dreszcz emocji: legendarny wyścig górski na Pikes Peak, słynna Północna Pętla Nürburgringu i szczycący się długą tradycją Goodwood Festival of Speed. Właśnie w tych miejscach Volkswagen ID.R – model wyposażony w wyłącznie elektryczny napęd – ustanowił spektakularne rekordy. Ale nie zamierza na tym poprzestać. We wrześniu sportowe auto podejmie kolejną próbę: ID.R zamierza wyznaczyć po raz pierwszy czas wjazdu na Tianmen Mountain, spektakularną górę w Chinach. Będzie to kolejny milowy krok dla samochodów elektrycznych, a także wsparcie dla prowadzonej przez Volkswagena w Chinach kampanii w dziedzinie aut elektrycznych – kampanii, która właśnie w tym roku nabiera tempa. Do 2035 roku Volkswagen zamierza zwiększyć udział elektrycznych aut w całej swojej sprzedaży w Chinach do 50 procent.
Marka Volkswagen Samochody Osobowe w pierwszych sześciu miesiącach roku uzyskała nieco wyższy przychód ze sprzedaży i zysk operacyjny. Dzięki lepszej ofercie, przychód ze sprzedaży marki Volkswagen wzrósł o 3,4 procent do 44,1 miliardów euro. Zysk operacyjny przed zdarzeniami nadzwyczajnymi po sześciu miesiącach osiągnął wartość 2,3 miliarda euro i był o 7,4 procent wyższy niż rok wcześniej. Operacyjna stopa zwrotu zwiększyła się do 5,2 procent. „W trudnej sytuacji rynkowej marka Volkswagen w pierwszym kwartale bardzo dobrze się rozwijała. W porównaniu z dobrymi wynikami ubiegłego roku, jeszcze bardziej zwiększyliśmy zysk i stopę zwrotu. Do zysku przyczyniły się między innymi trwająca ofensywa produktowa, optymalizacja kosztów stałych i wyższe obroty w poszczególnych regionach. Chcemy wykorzystać tę pozytywną sytuację do zabezpieczenia oczekiwanego zysku. Będziemy nadal wzmacniać naszą konkurencyjność poprzez inwestycje w elektromobilność i cyfryzację” – powiedział dr Arno Antlitz, Członek Zarządu ds. Finansów.
Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagen Samochody Osobowe ds. Sprzedaży i Marketingu mówi o identyfikowaniu się z marką oraz o tym, z czego w związku z wrześniową Wystawą Samochodową we Frankfurcie cieszy się szczególnie.
W ślad za planami marki Volkswagen dotyczącymi ofensywy na płaszczyźnie elektromobilności, zakład produkcyjny w Zwickau zamienia się właśnie w największą, najbardziej wydajną i najbardziej ekologiczną fabrykę elektrycznych aut w Europie.
Volkswagen mocno rozbudował modułowy system multimedialny trzeciej generacji (MIB3) i zastosował w nim Online Connectivity Unit z wbudowaną kartą SIM. Dzięki niej na pokładzie nowego Passata jest dostępny Internet, o ile tylko kierowca zarejestruje samochód w systemie. Online Connectivity Unit ma wiele zalet. Dzięki niemu można m.in. korzystać ze streamingu muzyki (bez potrzeby podłączania smartfona do samochodowych multimediów albo korzystania z dodatkowej karty SIM) oraz z internetowych usług We Connect, We Connect Plus i We Connect Fleet.
Volkswagen skonstruował nową, mechaniczną skrzynię biegów. Przekładnia oznaczona kodem MQ281 odznacza się wysokim stopniem sprawności i zależnie od silnika, z którym współpracuje może przyczynić się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla przez samochód nawet o 5 gram na kilometr. Nowa skrzynia biegów zostanie najpierw zastosowana w Passacie, a potem w modelach niemal wszystkich klas produkowanych przez koncern Volkswagen.
Volkswagen We, którego elementem jest We Connect, to cyfrowa platforma skupiająca usługi mobilne i umożliwiająca łatwe korzystanie z nich. To otwarty i stale wzbogacany o nowe możliwości system – swego rodzaju ekosystem, który łączy różne sfery. Volkswagen We działa w samym aucie i wokół niego, tworzy połączenie między samochodem a smartfonem, a także pomiędzy użytkownikiem i samochodem a zewnętrznym światem informacji i usług. Po jednokrotnym zalogowaniu się do Volkswagen We użytkownik nowego Passata otrzymuje własny Volkswagen ID., dzięki któremu może np. korzystać z usług mobilnych takich, jak We Connect, We Connect Plus czy We Connect Fleet (zależnie od wyposażenia samochodu).
W zakładach Volkswagena w Zwickau rozpoczęła się przedseryjna produkcja modelu ID.3. W fabrykach należących do Volkswagen Group Components projektuje się i wytwarza najważniejsze podzespoły do nowych pojazdów elektrycznych: układ napędowy pochodzi z zakładu w Kassel, z Salzgitter są dostarczane stojany i wirniki, w fabryce w Brunszwiku projektuje się i produkuje akumulatory, inne zakłady dostarczają natomiast odlewy żeliwne i pozostałe elementy.
Marka Volkswagen dostarczyła w czerwcu więcej aut niż w analogicznym miesiącu przed rokiem. Na świecie przekazano klientom 542.300 samochodów, czyli o 1,6 procent więcej niż w czerwcu 2018 roku. W malejącym we wszystkich regionach rynku, Volkswagen zdołał utrzymać swój udział lub nawet go zwiększyć. Zgodnie z oczekiwaniami, w czerwcu tego roku po raz kolejny zmalały dostawy w Europie, w porównaniu do rekordowo wysokich wyników ubiegłego roku. Silny wzrost o aż 14,2 procent w Chinach jest jednorazowy i wynika ze zmian w przepisach. Przy wzroście o 9,6 i 13 procent odpowiednio w USA i Brazylii, w krajach tych Volkswagen odnotował w czerwcu najwyższy wzrost dostaw. Nieznacznie (o 1 procent) dostawy wzrosły również na rynku niemieckim.