Poznań – Liczba Passatów wyprodukowanych od początku historii tego modelu przekroczyła 30 milionów sztuk – trzeciego kwietnia z taśm fabryki Volkswagena w Emden zjechał rekordowy egzemplarz. To najlepszy wynik wśród samochodów tego segmentu: żadnego modelu średniej klasy, ani żadnej innej biznesowej limuzyny na świecie nie sprzedano dotąd w większej liczbie niż Passata. Numer 30.000.000 to Passat GTE Variant z hybrydowym zespołem napędowym plug-in, lakierowany w kolorze „Piryt Silber Metallic” – jeden z pierwszych modeli nowej, jeszcze bardziej zaawansowanej serii ze znacznie bogatszym wyposażeniem technicznym (przedsprzedaż w Europie rozpocznie się w maju). 30-milionowy Passat przez najbliższe miesiące będzie pełnił rolę samochodu testowego udostępnianego przedstawicielom mediów z różnych krajów.
Poznań – w ciągu pierwszych 3 miesięcy tego roku zarejestrowano w Polsce 14.382 nowe samochody Volkswagena, czyli o 3,25 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wzrost liczby rejestracji przełożył się na wzrost udziału w rynku, który po pierwszym kwartale 2019 roku wynosi 10,29 procent (o 0,33 procent więcej niż przed rokiem).
Poznań – Wyposażony w wyłącznie elektryczny napęd Volkswagen ID. R podejmie we wrześniu 2019 roku kolejne wyzwanie. Podczas „China Challenge” rozgrywanego na Tianmen Shan Big Gate Road – niezwykłej trasie z 99 zakrętami wiodącej na górę Tianmen około 1.500 km na południowy-zachód od Pekinu – za kierownicą elektrycznego sportowego auta o mocy 500 kW ponownie zasiądzie francuski kierowca Romain Dumas. Ponieważ na 11-kilometrowej górskiej drodze, niedostępnej dla ruchu publicznego, nie ustanowiono dotąd oficjalnego rekordu przejazdu, Volkswagen China zorganizuje wcześniej zawody, podczas których uczestnicy będą mogli pokonać Tianmen Shan Big Gate Road wirtualnie, by ustanowić najlepszy czas. Podczas startu we wrześniu tego roku Romain Dumas spróbuje w rzeczywistych warunkach pobić rekord ustanowiony podczas wirtualnych zawodów.
Poznań – podczas tegorocznego Poznań Motor Show po raz pierwszy wręczono nagrody w konkursie „Rzeczpospolita Moto Awards” organizowanym przez portal motoryzacyjny dziennika „Rzeczpospolita”. Tytuł „Auto roku 2019” otrzymał Touareg – największy SUV Volkswagena. Nowy flagowy model marki z siedzibą w Wolfsburgu należy do najbardziej luksusowych SUV-ów i modeli z gatunku hightech. Już wkrótce w polskich salonach pojawi się jego najnowsza wersja silnikowa – V8 TDI o mocy 421 KM. Z tym silnikiem pod maską Touareg jest najmocniejszym SUV-em napędzanym wysokoprężną jednostką napędową, który znajduje się w ofercie niemieckich producentów.
Poznań – Golf, najpopularniejszy samochód w Europie, skończył 45 lat. 29 marca 1974 roku w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu oficjalnie rozpoczęto produkcję przyszłego bestsellera. Tamtego dnia nikt w Volkswagenie nie przypuszczał, że następca legendarnego Garbusa znajdzie na świecie ponad 35 milionów nabywców, a na tym nie koniec. Od rozpoczęcia produkcji 45 lat temu czysto matematycznie co 41 sekund gdzieś na świecie składano zamówienie na nowego Golfa – daje to średnio około 780.000 aut rocznie.
Poznań – „Volkswagen Passat, który jest jednym z filarów naszej marki i najlepiej sprzedającym się samochodem klasy średniej na świecie, niebawem doczeka się 30 milionów sprzedanych egzemplarzy. Nowy model, który dziś prezentujemy po raz pierwszy w Polsce, w salonach będzie dostępny w sierpniu. Passat po raz kolejny wyznacza standardy w swojej klasie – jest bardziej komfortowy, bardziej bezpieczny i na stałe połączony z internetem. Dzięki pakietowi IQ.Drive Passat potrafi poruszać się półautomatycznie na autostradzie z prędkością nawet 210 km/h” – powiedział Łukasz Zadworny, Dyrektor marki Volkswagen, w czasie konferencji podczas tegorocznego Poznań Motor Show.
Poznań – Podczas tegorocznego Poznań Motor Show (28-31 marca) Volkswagen po raz pierwszy zaprezentuje w Polsce dwa zupełnie różne modele – nowego Passata, najpopularniejsze na świecie auto klasy średniej oraz SUV-a z nowej rodziny elektrycznych modeli ID., który na rynku pojawi się już w 2020 roku.
Poznań – Volkswagen zakończył 2018 rok dobrym wynikiem i teraz zamierza przyspieszyć proces transformacji marki. W tym roku zostaną podjęte ważne kroki mające na trwałe zwiększyć konkurencyjność Volkswagena. Należą do nich rozpoczęcie ofensywy w dziedzinie aut elektrycznych, podjęcie działań zmierzających do zwiększenia efektywności produkcji, a także dodatkowe środki poprawiające wydajność i zapewniające wzrost marży. Jednocześnie marka wdroży program poprawy wyników finansowych, który od 2023 roku ma przynieść 5,9 miliarda euro. Chodzi m.in. o optymalizację kosztów materiałowych i zmniejszenie różnorodności wersji produkowanych aut. Program będzie przynosił efekty już w latach 2019-2022. Ponadto za sprawą większej cyfryzacji procesów administracyjnych wzrośnie wydajność.
Poznań – podczas trwającego Salonu Samochodowego w Genewie Volkswagen Group Components prezentuje bliski produkcji seryjnej prototyp „powerbanku” do szybkiego ładowania aut elektrycznych. Dzięki kompaktowym wymiarom może on być stosowany wszędzie tam, gdzie jest zapotrzebowanie na energię lub gdzie wciąż brakuje infrastruktury do ładowania. „Powerbank” – podłączony do sieci lub nawet bez zasilania zewnętrznego – umożliwia jednoczesne ładowanie do czterech samochodów elektrycznych lub dwóch wyposażonych w instalację szybkiego ładowania prądem stałym. „Powerbank” może być również wykorzystywany do przechowywania energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, zapewniając neutralność pod względem emisji CO2. Po podłączeniu do sieci staje się typowym punktem ładowania. Produkcja seryjna rozpocznie się w 2020 roku w zakładzie w Hanowerze.
Poznań – Podczas 89. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie (05-17 marca) Volkswagen przedstawia cztery zupełnie nowe modele reprezentujące elektromobilność oraz znakomite osiągi i właściwości jezdne. Z okazji dzisiejszej konferencji prasowej Ralf Brandstätter, COO marki Volkswagen, powiedział: „Trwa przemiana marki Volkswagen. Robimy wielkie postępy w dziedzinie cyfryzacji naszego przedsiębiorstwa i elektryfikacji modeli”.