„Ze 100 procent energii, która jest zawarta w paliwie do kół samochodu z silnikiem spalinowym trafia tylko 20 procent. 70 procent jest tracona w samym silniku. To wystarczający powód, aby szukać nowych, bardziej wydajnych i – przede wszystkim – bezemisyjnych układów napędowych. Na chwilę obecną najlepszym rozwiązaniem są pojazdy z napędem elektrycznym” – mówi Anna Skarbek-Żabkin, współzałożycielka Forum Elektromobilności. „Użytkowanie samochodu elektrycznego jest tańsze, oferuje większy komfort – nie tylko akustyczny – i niesamowitą dynamikę” – dodaje Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen.
Niezwykła jazda na granicy możliwości, spektakularne zdjęcia i pierwszy rekord na górze Tianmen – dzięki modelowi ID.R Volkswagen pokazał w Chinach szczytowe (dosłownie) możliwości samochodów zasilanych wyłącznie energią elektryczną. Francuski kierowca Romain Dumas pokonał 99 zakrętów drogi wiodącej na szczyt góry Tianmen w czasie 7 minut i 38,585 sekund – żaden człowiek nie zrobił tego szybciej. ID.R dzierży dzisiaj tytuł rekordzisty na: Pikes Peak (USA), Goodwood Festival of Speed (GB), Północnej Pętli Nürburgringu w Niemczech (w kategorii samochodów elektrycznych), a teraz uzyskał też najlepszy czas wjazdu na szczyt góry Tianmen w Chinach. Model ten jest sportowym przedstawicielem nowej rodziny elektrycznych aut Volkswagena, z których pierwszy – ID.3 – będzie miał swoją premierę 10 września podczas Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie nad Menem.
Modele z rodziny R, topowej specyfikacji samochodów Volkswagena, są nie tylko najmocniejsze i najszybsze w gamie T-Roca i Golfa, ale również najlepiej wyposażone. Z zewnątrz wyróżniają się, między innymi, 18- lub nawet 19-calowymi obręczami kół z lekkich stopów, czterema końcówkami układu wydechowego i osłonami lusterek zewnętrznych w kolorze „Chrom matowy” lub „Błyszcząca Czerń” albo „Carbon”. Modele z serii R mogą być wyposażane w urządzenie multimedialne Discover Pro z ekranem dotykowym o przekątnej 9,2 cala i w cyfrowy Active Info Display, który ma grafikę dopasowaną do charakteru modeli R. W trybie Sport na ekranie systemu multimedialnego mogą być wyświetlane parametry silnika, jak ciśnienie doładowania czy aktualnie wykorzystywana moc. Zarówno T-Roc R jak i Golf R są wyposażone w system kontroli startu Launch control.
Zbliża się debiut Golfa ósmej generacji. Stylistyka i cyfrowe innowacje wprowadzają bestsellerowy model Volkswagena, który znalazł na świecie ponad 35 milionów nabywców, w nową epokę – zelektryfikowanych układów napędowych, cyfrowego wnętrza, łączności z Internetem, systemów asystujących oraz licznych funkcji i usług online. Nowa generacja Golfa znowu będzie punktem odniesienia wśród kompaktów.
Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie marka Volkswagen będzie świętować dwie światowe premiery. Pod hasłem „Nowy Volkswagen” po raz pierwszy zostaną zaprezentowane publicznie nowe logo i nowa identyfikacja wizualna marki oraz nowy elektryczny model – ID.3. Po Garbusie i Golfie elektryczny ID.3 zapoczątkowuje nową erę w historii Volkswagena – erę samochodów elektrycznych i w pełni połączonych ze światem zewnętrznym oraz neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. Strategiczna transformacja marki w kierunku samochodów elektrycznych i zrównoważonych pod względem emisji dwutlenku węgla została zapoczątkowana prawie 4 lata temu.
Od lat litera „R” zdobi najbardziej sportowe wersje modeli Volkswagena. Topowa wersja – R – T-Roca uzupełnia ofertę bardzo popularnego SUV-a . Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik 2.0 TSI generuje maksymalną moc 221 kW/300 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm, które przekładają się na znakomite osiągi T-Roca R. Już można zamawiać najmocniejszą wersję kompaktowego SUV-a Volkswagena.
Wielkimi krokami zbliża się kolejna rekordowa próba, którą podejmie Volkswagen ID.R – już 2-go września w Chinach Romain Dumas za kierownicą elektrycznego auta wyścigowego Volkswagena ustanowi referencyjny czas przejazdu trasą Tianmen Mountain Big Gate Road. Nikt dotąd nie podejmował bowiem próby bicia rekordu wjazdu na szczyt góry Tianmen. Big Gate Road, otwarta w 2006 roku po ośmiu latach budowy, szybko zyskała status kultowej. Droga liczy około jedenastu kilometrów długości i wije się przez 99 ciasnych nawrotów do tzw. „Bramy do Nieba” – naturalnego, 131,5-metrowego łuku w skałach.
Volkswagen ID. BUGGY po raz pierwszy pojawia się na drogach i plażach Kalifornii. Model został zaprezentowany w Pebble Beach Concours d’Elegance podczas kultowego Monterey Car Week. Od chwili światowego debiutu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu tego roku, ID. BUGGY wywołało ogromne zainteresowanie możliwościami, które daje elektromobilność.
W lipcu marka Volkswagen dostarczyła klientom na świecie 489.000 samochodów, czyli o 3,3 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Od stycznia do lipca Volkswagen przekazał klientom niemal 3,49 miliona aut, to jest o 3,8 procent mniej niż rok wcześniej. Volkswagen utrzymał udział w ogólnie malejącym globalnym rynku zarówno w lipcu, jak i po 7 miesiącach 2019 roku. Jak oczekiwano, po rekordowych dostawach w Europie w lipcu 2018 r., Volkswagen po raz kolejny dostarczył w tym regionie mniej aut (-8,8 proc.) W lipcu 2019 r. na kurczącym się rynku w Chinach marka dostarczyła 2,0 procent więcej samochodów i jeszcze bardziej zwiększyła w nim swój udział. W Brazylii Volkswagen odnotował wyraźny wzrost dostaw, wynoszący aż 13,5%.
Oferta nowego Passata uległa poszerzeniu. Początkowo dostępne były dwie droższe odmiany modelu – Business i Elegance, teraz ofertę uzupełnia podstawowa, która nosi nazwę Essence. Passat Essence może być napędzany jednym z dwóch 150-konnych silników do wyboru – benzynowym 1.5 TSI EVO lub turbodieslem 2.0 TDI EVO. Obydwie jednostki napędowe mogą współpracować z 7-stopniową automatyczną o dwóch sprzęgłach. Obok wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa wersja Essence oferuje również, między innymi, bezkluczykowy system uruchamiania silnika, klimatyzację oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka.