Poznań, 18 marca 2020 r. Volkswagen Samochody Dostawcze reaguje na pandemię wywołaną koronawirusem i wstrzymuje produkcję samochodów. Regulacje w tym zakresie wejdą w życie od czwartku (19 marca 2020 r.) i będą obowiązywać wstępnie przez dwa tygodnie. Decyzja dotyczy fabryk w Hanowerze (T6.1, Amarok i eCrafter), Poznaniu i Swarzędzu ( Caddy i T6.1) oraz we Wrześni (Crafter). Powodem wstrzymania produkcji jest ochrona zdrowia wszystkich zatrudnionych osób, niepewna sytuacja na rynkach zbytu lekkich samochodów dostawczych oraz niestabilna sytuacja w obrębie łańcuchów dostaw u poddostawców.
Poznań, 12 marca 2020 r. Volkswagen Samochody Dostawcze świętuje niezwykłą rocznicę. Model Transporter — znany również jako Bulli, Kombi, VW bus lub mikrobus, jest najdłużej na świecie produkowanym samochodem dostawczym. 70 lat temu, 8 marca 1950 r., pierwszy Transporter – wtedy jeszcze pod nazwą Typ 2 - zjechał z linii montażowej w zakładach Volkswagena w Wolfsburgu. Na przestrzeni lat stał się on drugim po „Garbusie” (Typ 1) bestsellerem marki VW. Do dziś wyprodukowano ponad 13 milionów pojazdów tej serii modelowej. Historia kultowego klasyka obejmuje sześć generacji pojazdów. Globtroterzy podróżują nim po świecie, wykorzystując go jako kamper. Firmy od zawsze uznają Transportera za zaufanego towarzysza pracy. Rodziny bezpiecznie poruszają się Bullim w natłoku codziennych spraw. Dzisiejsza restrospektywa to początek dalszej historii ikony.
Poznań, 3 marca 2020 r. Żabka – lider sieci convenience w Polsce, kontynuuje współpracę z Volkswagen Samochody Dostawcze i kupuje dwa, w pełni elektryczne samochody dostawcze Volkswagen e-Crafter. Auta będą nadal testowane przez sieć w Warszawie i Poznaniu, w ramach codziennych dostaw do sklepów w centrach miast w lokalizacjach o najwyższym ruchu pieszych takich jak dworce, czy przejścia podziemne. Żabka rozwija nowoczesną, bezemisyjną logistykę miejską, by dostawy do sklepów były komfortowe dla mieszkańców aglomeracji miejskich.
Poznań, 2 marca 2020 r. Coraz większa liczba posiadaczy historycznych Volkswagenów Transporter znanych także jak Bulli, Combi, czy Mikrobus, chciałaby poruszać się swoimi klasycznymi autami bezemisyjnie – z wykorzystaniem nowoczesnego, elektrycznego układu napędowego. Wychodząc tym oczekiwaniom naprzeciw, marka Volkswagen Samochody Dostawcze przedstawia model e-BULLI i pokazuje, jak może w przyszłości wyglądać takie zabytkowe auto. Łączy w ten sposób przyjemność z poruszania się „klasykiem”, z czystą, bezemisyjną jazdą. Pierwszy elektryczny Volkswagen Transporter powstał w roku 1972. Zbudowano go na bazie modelu T2. e-BULLI z roku 2020 bazuje natomiast na T1 „Samba Bus” wyprodukowanym w roku 1966. Ten konkretny egzemplarz trafił najpierw do Los Angeles, ale po latach wrócił znów do Europy. Teraz został odbudowany i wyposażony w nowoczesny, elektryczny układ napędowy. Szerokiej publiczności Volkswagen Samochody Dostawcze pokaże e-BULLI po raz pierwszy podczas targów Techno Classica w Essen, w dniach od 25 do 29 marca.
Hannover, 25 lutego 2020 r. Volkswagen Samochody Dostawcze zelektryzuje odbywającą się od 15 do 29 marca br. wystawę Techno Classica 2020 w Essen, w Niemczech. Marka rodem z Hanoweru pokaże tam prekursora przyszłego modelu ID.BUZZ - w pełni sprawną, elektryczną furgonetkę Volkswagena, bazującą na modelu T2. Zarejestrowany po raz pierwszy w roku 1978 samochód, należał do berlińskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego, a dziś jest częścią kolekcji samochodów historycznych marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Ten Bulli to coś więcej niż samochód zabytkowy – to jeden z niewielu zachowanych na całym świecie historycznych pojazdów zeroemisyjnych.
Poznań / Düsseldorf, 20 lutego 2020 r. Może być samochodem dostawczym, autem do przewozu osób, rodzinnym vanem lub kamperem o nieograniczonych możliwościach: Caddy. Jak dotąd wyprodukowano go w ilości ponad trzech milionów egzemplarzy. Teraz Volkswagen Samochody Dostawcze odkrywa przed światem piątą generację Caddy. Każdy szczegół tego samochodu został zaprojektowany od nowa, a całość została zbudowana na modułowej platformie MQB. Dzięki MQB, w gamie modelowej tego samochodu zastosowane zostały najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne. Innowacyjne systemy wsparcia kierowcy zwiększają bezpieczeństwo i czynią prowadzenie łatwiejszym. Korzystające z sieci internetowej systemy infotainment i cyfrowe systemy obsługi, zamieniają Caddy w smartfona na kołach. Nowa technika podwójnego dozowania - Twindosing sprawia, że wysokoprężne silniki TDI są teraz czystsze niż kiedykolwiek wcześniej. Bryła zewnętrzna została zaprojektowana zupełnie od nowa i nabrała sportowego charakteru. Jednocześnie zwiększyła się ilość miejsca we wnętrzu pojazdu. Caddy jest pojazdem uniwersalnym – „szwajcarskim scyzorykiem” wśród samochodów dostawczych i rodzinnych vanów.
Hanower, 11 lutego 2020 r. Volkswagen Samochody Dostawcze przez kolejne dwa lata realizować będzie zamówienie 420 e-Crafterów dla francuskiej firmy specjalizującej się w logistyce miejskiej – Chronopost. W pełni elektryczny e-Crafter został wybrany przez tę spółkę-córkę Grupy Le Poste po przeprowadzeniu testów. Martin Piechowski, prezes spółki Chronopost i Heinz-Jürgen Löw, członek zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, podpisali dziś w Hanowerze umowę kupna samochodów.
Poznań, 03 lutego 2020 r. Urząd Miasta Poznania i miejskie jednostki, będą przez najbliższe trzy tygodnie testować ekologiczne samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze z napędem alternatywnym: elektryczne i na gaz ziemny. W ten sposób miasto przygotowuje się do spełnienia wymogów ustawy o elektromobilności. Raporty z testów trafią do ekspertów.
Hanower, 27 stycznia 2020 r. Nowa generacja będzie zupełnie inna, a jednak spełniająca wszystkie stawiane wcześniej wymagania: Caddy piątej generacji będzie zupełnie nowym samochodem. Praktycznie każdy aspekt tego modelu uległ przeobrażeniom. Mimo to, nowy Caddy ponownie stanie się wzorcowym pojazdem segmentu A - miejskich samochodów dostawczych do użytku komercyjnego i prywatnych samochodów rodzinnych typu MPV. Jako auto niezwykle przestronne, oferujące dwie wersje rozstawu osi, nadal spełniać będzie wszystkie zwyczajowe życzenia klientów – rzemieślników, dostawców usług, czy rodzin, dotyczące jego elastycznych możliwości transportowych i dużej swobody w codziennym użytkowaniu.
Poznań, 23 stycznia 2020 r. Podczas zakończonych w ubiegłym tygodniu Targów Turystycznych CMT 2020 w Stuttgarcie, Volkswagen Samochody Dostawcze wyróżniony został szeregiem nagród dla swych modeli w wersjach kempingowych. Najbardziej utytułowany został Volkswagen California 6.1. Otrzymał aż trzy prestiżowe tytuły: Samochodu kempingowego roku, najlepiej skomunikowanego samochodu oraz europejskiej innowacji. Coraz więcej wiatru w żagle nabiera model Grand California stworzony na bazie Craftera, który zdobył trzecie miejsce w klasie „Kamperów z łazienką”, a sam Volkswagen Crafter wyróżniony został również trzecim miejscem w kategorii „Pojazdy bazowe”.