Lublin/Poznań, 9 września 2019 r. Ponad 400 zarejestrowanych uczestników, 100 ekspertów i praktyków rynku, 30 spotkań merytorycznych zorganizowanych w różnych formułach, 6 premier raportów branżowych – to program Kongresu Nowej Mobilności, który dziś rozpoczął się w Lublinie. Volkswagen Samochody Użytkowe jest jednym z głównych, branżowych partnerów tego wydarzenia.
Podczas targów Caravan Salon w Dusseldorfie, które trwać będą do 8 września, Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawia kolejną niespodziankę – światową premierę nowej Californii 6.1, której bazowa wersja Beach po raz pierwszy jest wyposażona w kuchnię. Do tej pory było to wyposażenie zarezerwowane dla wyższych wersji – Coast oraz Ocean. Tym razem rozwiązanie jest zupełnie nowe – w przeciwieństwie do dużej kuchni w modelach Coast i Ocean, wersja Beach jest wyposażona w rozkładaną mini kuchnię zaprojektowaną na nowo. Wersje Coast i Ocean, ze względu na szerszą kuchnię, są oferowane z dwuosobową ławką w przedziale pasażerskim. Californię Beach 6.1, dzięki węższej mini kuchni, można zamówić również z ławką trzyosobową. po raz pierwszy otwiera to możliwość biwakowania dla rodziny pięcioosobowej.
Poznań/Warszawa, 23 sierpnia 2019 r. ProShare, dział Volkswagen Samochody Użytkowe z siedzibą w Hanowerze (Niemcy) zajmujący się nowoczesnymi rozwiązaniami mobilności oraz Volkswagen Samochody Użytkowe (Polska) przy wsparciu Volkswagen Financial Services, nawiązały współpracę z operatorem usług carsharingowych 4Mobility, w ramach której oferują klientom krótkoterminowy najem samochodów dostawczych. Oferta skierowana jest zarówno do użytkowników indywidualnych, jak i instytucjonalnych. 20 sierpnia br. na ulicach dwóch polskich miast, Warszawy i Poznania, pojawiły się dostępne w ramach usługi Volkswageny Caddy Maxi, Transporter i Crafter. Samochody te przeznaczone są do krótkoterminowego, samodzielnego użytkowania np. podczas przeprowadzki czy przewożenia większych przedmiotów, bez konieczności wynajmowania w tym celu taksówki bagażowej lub firmy przeprowadzkowej.
Światowa premiera nowej Californii 6.1 będzie miała miejsce podczas Caravan-Salon w Düsseldorfie już pod koniec sierpnia. Volkswagen Samochody Użytkowe wprowadził liczne zmiany nie tylko w wyglądzie zewnętrznym najpopularniejszego kampera na świecie, ale również w wyposażeniu wnętrza. Po raz pierwszy do Californii będą oferowane cyfrowe zegary i systemy audio ze zintegrowaną kartą eSIM. Na potrzeby nowych cyfrowych elementów przeprojektowano tablicę rozdzielczą. Nowy elektromechaniczny układ kierowniczy sprawia, że jazda kamperem jest jeszcze bezpieczniejsza i łatwiejsza niż do tej pory dzięki – między innymi – zastosowaniu takich systemów asystujących, jak Lane Assist.
Volkswagen Samochody Użytkowe i Hermes Europe przy wsparciu akceleratora przedsiębiorczości betahausX uruchamiają program „Future Logistics Challenge”. Konkurs trwający cztery miesiące ma na celu znalezienie najlepszych pomysłów, które łączą dostawę paczek i sektor samochodowy. Europejskie start-upy mogą zgłaszać swoje rozwiązania w dwóch kategoriach „Delivery Driver Experience” i „Smart Delivery Vehicle” do 23 września 2019 r. Celem programu jest znalezienie nowatorskich rozwiązań, które usprawniłby pracę dostawców przesyłek.
Żabka Polska, lider sieci convenience, testuje dostawczy samochód elektryczny przekazany przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe, lidera segmentu samochodów dostawczych. Obie firmy połączyły swoje zasoby i w ramach współpracy aktywnie promują nowoczesną logistykę miejską z myślą o środowisku naturalnym oraz społecznościach lokalnych. Żabka, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce testuje, jak podczas codziennych dostaw do poznańskich sklepów sprawdza się w pełni elektryczny e-Crafter.
Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje pierwsze szkice i informacje na temat nowej Californii 6.1. Zmiany w kamperze dotyczą m.in.: wnętrza, które zostało ulepszone; wielofunkcyjnego wyświetlacza, znajdującego się na konsoli pod dachem, który przeprojektowano; nowych systemów wspomagających zwiększających bezpieczeństwo podróżowania i komfort oraz nowej generacji systemów multimedialnych ze zintegrowaną kartą eSIM, które otwierają drogę do świata mobilnych usług online. Digital Cockpit, czyli cyfrowy wyświetlacz, w miejscu zegarów jest dostępny po raz pierwszy. Całkowicie przeprojektowano przód Californii 6.1.
Od stycznia do maja tego roku zarejestrowano w Polsce 5.541 pojazdów marki Volkswagen Samochody Użytkowe, czyli o 1.532 auta więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, co oznacza wzrost liczby rejestracji o aż 38,21 procent. Tak dużym wzrostem nie może pochwalić się żadna inna marka na polskim rynku. Dynamiczny wzrost liczby rejestracji modeli marki Volkswagen Samochody Użytkowe zaowocował zwiększeniem udziału marki w rynku z 11,18 procent w 2018 roku do 13,87 procent w bieżącym. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2019 roku Volkswagen Samochody Użytkowe dostarczył klientom na świecie w sumie 215.000 pojazdów z serii Caddy, Transporter, Amarok i Crafter, czyli o 2,4 procent więcej niż od stycznia do maja 2018 roku. Największym regionem pod względem sprzedaży była Europa Zachodnia (151.800 samochodów, +4,7 procent).
Red Bull X-Alps jest uznawany za najtrudniejszy przygodowy rajd na świecie. W tegorocznej edycji megamaratonu wystartują dwie Polki, które zostały nominowane do grona 32 najlepszych pilotów paralotni na świecie – Dominika Kasieczko i Kinga Masztalerz, która reprezentuje Nową Zelandię. Na liście tegorocznych uczestników Red Bull X-Alps znajduje się 18 weteranów tych zawodów, którzy mają na koncie minimum jeden start oraz 14 debiutantów. Ze względu na zasadę, że co 48 godzin z rajdu odpada ostatni zawodnik, każdą edycję kończy ich jedynie garstka.
„W ubiegłym roku marka Volkswagen Samochody Użytkowe była mecenasem wydania „Polski na weekend” – od dwudziestu lat ulubionego przewodnika Polaków. Na targach książki głównym elementem stoiska wydawnictwa Pascal był wtedy Volkswagen California, doskonały samochód, o którym marzą wszyscy miłośnicy turystyki kempingowej. To właśnie ich głos zdecydował, że postanowiliśmy iść za ciosem i wydać „Europę na czterech kółkach” – mówi prezes wydawnictwa Pascal, Agnieszka Hetnał. Tym razem model Volkswagen California pojawił się na okładce najnowszego przewodnika jako symbol podróży i hasła w drodze jak w domu.