Poznań, 17 marca 2022 r. Volkswagen Poznań, w ścisłej współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem uruchomił na terenie fabryki w Poznaniu magazyn logistyczny, w którym gromadzone są artykuły przeznaczone dla uchodźców i ofiar wojny na Ukrainie. W wolontariacką pracę w magazynie zaangażowali się pracownicy Volkswagen Poznań. W pierwszych dniach zapisów swoją chęć do pracy przy przeładunku darów zgłosiło już blisko 150 pracowników spółki. „Jesteśmy niezwykle dumni i wdzięczni widząc wielką mobilizację, zaangażowanie i gotowość do niesienia pomocy przez naszych pracowników. Działając wspólnie udowadniamy, że uniwersalne wartości takie jak wolność, pomoc potrzebującym i współpraca są fundamentem naszego codziennego życia” - podkreśla Dietmar Mnich, prezes zarządu Volkswagen Poznań.
Volkswagen w pierwszym roku od wprowadzenia strategii ACCELERATE zanotował spory postęp na drodze transformacji w firmę technologiczną. Osiągnięto założone cele w kluczowych obszarach – elektromobilności, cyfryzacji i rozwoju nowych modeli biznesowych. Jednocześnie firma poprawiła swoją wydajność mimo trudnych warunków na rynku. W minionym roku podatkowym zanotowano wzrost przychodów ze sprzedaży, rentowności i zysku operacyjnego, mimo spadku liczby sprzedanych samochodów.
Wolfsburg/Poznań, 16 marca – Ford Motor Company i Grupa Volkswagen poszerzają współpracę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Ford planuje budowę kolejnego auta na platformie MEB z przeznaczeniem na rynek europejski. Oznacza to, że amerykański koncern podwoi liczbę aut, które powstaną na bazie MEB do 1,2 mln w ciągu sześciu lat. Umowa o strategicznej współpracy między Volkswagenem i Fordem zakłada takie obszary jak samochody elektryczne, dostawcze i jazda autonomiczna. Platforma MEB została stworzona jako otwarta, co pozwala producentom samochodów zelektryfikować portfolio produktów szybko i efektywnie pod względem kosztów.
Poznań, 16 marca 2022 r. Nowy Multivan to wielofunkcyjny pojazd stworzony z myślą o rodzinach i aktywnym trybie życia. U jego podstaw legła zupełnie nowa koncepcja tworzenia wszechstronnego pojazdu, a sam samochód, oferując wiele rozwiązań znanych dotychczas wyłącznie z segmentu premium, wyznacza zupełnie nowe standardy w tej klasie pojazdów. Pomimo innowacyjnego wyglądu i funkcjonalności, w DNA modelu znaleźć można wiele odwołań do klasycznego, pierwszego Bulli – Volkswagena T1.
Wolfsburg, 15 marca 2022 – Grupa Volkswagen przez ostatni rok z powodzeniem realizowała strategię NEW AUTO, tworząc fundament pod dalszy wzrost rentowności i poprawę odporności modelu biznesowego na trudne warunki. W ubiegłym roku Volkswagen poprawił swoje wyniki w kluczowych regionach świata, z powodzeniem rozwijał elektromobilność, a także rozbudowywał swoje kompetencje w zakresie oprogramowania i zwiększył wydajność.
Wolfsburg/Poznań, 14 marca 2022 – Grupa Volkswagen w 2021 roku udowodniła, że przyjęty przez nią model biznesowy się sprawdza. Firma zwiększyła ogólną odporność oraz możliwości radzenia sobie z zewnętrznymi ograniczeniami. Obniżono koszty ogólne, dyscyplina nakładów inwestycyjnych była wysoka oraz zmniejszono próg rentowności. Jednocześnie Volkswagen kontynuował transformację w kierunku NEW AUTO. Osiągnięto solidny zysk pomimo trudności, związanych z brakami półprzewodników, które doprowadziły do spadku sprzedaży pojazdów o około 600 000 sztuk w porównaniu z rokiem 2020. To o 2,4 mln aut mniej niż w roku 2019. Mimo że sprzedaż spadła o 6 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym, przychody ze sprzedaży wzrosły o 12 procent – do 250,2 mld euro. Zysk operacyjny przed uwzględnieniem zdarzeń specjalnych wzrósł prawie dwukrotnie w porównaniu z rokiem 2020 i osiągnął poziom 20 mld euro. Rentowność operacyjna przed uwzględnieniem zdarzeń specjalnych również wzrosła – do 8 procent (rok wcześniej było to 4,8 procent). Kluczowe znaczenie dla tych wyników finansowych miały: lepszy miks modelowy i odpowiednia polityka cenowa. Przepływ gotówki netto w Dziale Samochodów sięgnął 8,6 mld euro, co oznacza wzrost o 35% w porównaniu z rokiem ubiegłym, a płynność netto pozostała niemal niezmieniona w porównaniu z końcem 2020 roku i wyniosła 26,7 mld euro. Warto zauważyć, że oznacza to wzrost o ponad 5 mld euro od końca 2019 roku, pomimo wielu inwestycji związanych z transformacją, które zostały podjęte w tym czasie, m.in. przejęcie firmy Navistar. Zarząd i Rada Nadzorcza proponują wypłatę dywidendy w wysokości 7,50 euro na akcję zwykłą i 7,56 euro na akcję uprzywilejowaną (w ubiegłym roku było to odpowiednio 4,80 i 4,86 euro). Oznacza to, że wskaźnik stopy wypłaty dywidend wyniesie 25,4 procent. Zysk na jedną akcję zwykłą to 29,59 euro (16,60 euro rok wcześniej), a zysk na jedną akcję uprzywilejowaną 29,65 euro (16,66 euro w 2020 r.).
Jakie jest zdanie Volkswagena na temat aktualnych wydarzeń i kryzysu w Ukrainie?..
Wolfsburg, 11 marca 2022 r. – Doroczna konferencja prasowa koncernu Volkswagen AG odbędzie się w formie online 15 marca 2022 roku w godzinach 9:00-11:00. Poniżej znajdują się szczegóły dotyczące transmisji.
Volkswagen jest gotowy, by postawić kolejny krok na drodze swojej transformacji: nowa fabryka, w której będzie powstawać elektryczny model Trinity zostanie zbudowana niedaleko głównego zakładu w Wolfsburgu; inwestycja pochłonie ok. 2 mld euro. Nowa fabryka będzie kluczowym elementem największej modernizacji w historii głównej siedziby Volkswagena. Prace budowlane w dzielnicy Warmenau w Wolfsburgu mają rozpocząć się już wiosną 2023 roku, a podczas budowy będą zachowane najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla netto model Trinity, który będzie wykorzystywać najnowsze technologie zacznie zjeżdżać z taśmy w 2026 roku. Nowy obiekt stanie się wzorcem dla stopniowego przekształcania produkcji w głównej fabryce w Wolfsburgu oraz we wszystkich innych zakładach produkcyjnych Volkswagena na całym świecie.
Volkswagen wreszcie zaprezentował w pełnej krasie swój nowy model: ID. Buzz i ID. Buzz Cargo. Dwie w pełni elektryczne wersje modelu ID. Buzz czerpią garściami z jednej z największych motoryzacyjnych ikon – Volkswagena T1. ID. Buzz będzie produkowany i dostarczany z zachowaniem neutralnego bilansu emisji dwutlenku węgla – po raz pierwszy w segmencie minivanów i aut dostawczych. Do produkcji zostaną wykorzystane materiały z recyklingu, a we wnętrzu zrezygnowano ze skóry – to dopełnia obrazu strategii zrównoważonego rozwoju, którą obrały marki Volkswagen Samochody Osobowe i Volkswagen Samochody Dostawcze.