Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
24.01.2022

Wolfsburg, 24 stycznia 2022 – Grupa Volkswagen zrobiła ogromny postęp w dekarbonizacji swojej floty pojazdów, a jej celem jest pozostanie zrównoważoną, zorientowaną na oprogramowaniu grupą, zajmującą się mobilnością. W 2021 roku do krajów Unii Europejskiej oraz Norwegii i Islandii Grupa VW dostarczyła 472 300 aut zasilanych z gniazdka. To o 64 procent więcej niż rok wcześniej. Auta elektryczne i hybrydy plug-in stanowiły łącznie 17,2 procent wszystkich dostarczonych samochodów (w 2020 r.: 10,1 procent). Dzięki temu Grupa VW jest zdecydowanym liderem rynku aut elektrycznych w Europie, z udziałem na poziomie 25 procent. Na podstawie wstępnych danych, Grupa osiągnęła średnią emisję CO2 na samochód na poziomie 118,5 g/km, czyli ok. 2 procent poniżej limitu. Ostateczne potwierdzenie Komisji Europejskiej ma nastąpić w późniejszym terminie. Emisje marek Bentley i Lamborghini są mierzone indywidualnie, dlatego nie są one uwzględnione w tym zestawieniu.

Więcej Pobierz PDF
21.01.2022

Wolfsburg/Stuttgart, 21 stycznia 2022 – Grupa Volkswagen i Grupa Bosch podpisały porozumienie, którego celem jest zbadanie możliwości powstania europejskiego dostawcy rozwiązań i wyposażenia dla fabryk ogniw. Obie firmy chcą dostarczać zintegrowane systemy produkcji akumulatorów, a także wsparcie na miejscu w zakresie rozruchu i serwisu dla producentów ogniw i systemów baterii. Celem jest wiodąca pozycja pod względem kosztów i technologii w zakresie uprzemysłowienia technologii ogniw oraz masowej produkcji zrównoważonych, najnowocześniejszych akumulatorów. Dzięki zlokalizowaniu zakładów produkcji ogniw w pobliżu fabryk samochodów możliwe będzie zbliżenie się do celu, jakim jest mobilność neutralna pod względem emisji CO2. Tylko w Europie Grupa Volkswagen chce zbudować sześć fabryk ogniw do 2030 roku.

Więcej Pobierz PDF
20.01.2022

Volkswagen, prezentując koncept ID. LIFE, pokazuje kierunek, w którym będzie zdążać cała rodzina elektrycznych aut marki z Wolfsburga. Prototyp to miejskie auto, które ma znaleźć się w awangardzie zrównoważonej mobilności, a przy tym będzie wykorzystywać najnowsze osiągnięcia, jeśli chodzi o technologie cyfrowe, a to wszystko w atrakcyjnym, ponadczasowym „opakowaniu”. Cena bazowej odmiany modelu seryjnego ma zmieścić się między 20 a 25 tysięcy euro, a w jego wnętrzu znajdą się głównie naturalne materiały i pochodzące z recyklingu. Najtańszy z elektrycznych Volkswagenów ma pojawić się na rynku w 2025 roku.

Więcej Pobierz PDF

Poznań, 18 stycznia 2022 r. – Mimo ograniczonej dostępności samochodów, także na rynku aut używanych, program Das WeltAuto odnotował wzrost sprzedaży. Do klientów trafiło 23 613 samochodów, najwięcej od momentu powstania programu, o 1,5 procent więcej niż rok wcześniej. Z tej liczby aż 83,5 procent stanowiły samochody w wieku do 5 lat. Średni wiek samochodu sprzedanego w ramach Das WeltAuto to 3,9 roku.

Więcej Pobierz PDF
18.01.2022

Do gamy w pełni elektrycznych Volkswagenów z rodziny ID. dołącza trzeci model: jest nim stylowy SUV coupe, ID.5 – samochód naszpikowany najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi, dostępny także w dynamicznej wersji GTX z napędem na cztery koła. Ceny ID.5 zaczynają się od 209 690 zł, a w przypadku skorzystania z oferty Volkswagen Financial Services i dopłaty w programie „Mój Elektryk”, ID.5 można użytkować już od 1553 zł netto miesięcznie (leasing na okres 48 miesięcy przy wpłacie własnej wynoszącej 10%). Pełną ofertę ID.5 Volkswagen zaprezentował najpierw w nowym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, na kilka godzin przed pojawieniem się cennika na stronie internetowej marki.

Więcej Pobierz PDF
17.01.2022

Hannover/Melbourne/Johannesburg/Poznań - 14 stycznia 2022 r. Duże i niestandardowe ładunki, trudne drogi i przejazdy w terenie – nowy Amarok marki Volkswagen Samochody Dostawcze sprawdza się w wielu różnych sytuacjach. Ilość wykorzystanych w nim rozwiązań jest tak duża, jak różnorodne są jego możliwości zastosowania jako pick-upa. Premiera tego nowego, imponującego samochodu odbędzie się latem, a pod koniec roku 2022 będzie go można zamówić na kilku pierwszych rynkach.

Więcej Pobierz DOCX Pobierz PDF
13.01.2022

„Volkswagen nie zwalnia tempa elektryfikacji mimo problemów z dostępnością półprzewodników” – powiedział Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen. W minionym roku Volkswagen dostarczył najwięcej aut elektrycznych w historii – ponad 369 tys. (+73% w porównaniu z 2020). W tej liczbie zawarte są samochody hybrydowe (PHEV), których dostarczono 106 tys. (+33%). Dostawy aut w pełni elektrycznych (BEV) wzrosły w porównaniu z rokiem 2020 niemal dwukrotnie (263 tys. sztuk, +97%). „W bardzo krótkim czasie Volkswagen został liderem rynku samochodów elektrycznych w Europie. Zgodnie z naszą strategią ACCELERATE i dzięki ciągłemu poszerzaniu oferty modeli jeszcze bardziej przyspieszymy naszą ofensywę w dziedzinie elektromobilności. Jeszcze w tym roku na rynku pojawi się ID.BUZZ, który uzupełni i urozmaici rodzinę samochodów ID.” – dodał Brandstätter.

Więcej Pobierz PDF Pobierz PDF
13.01.2022

Wolfsburg, Poznań, 13 stycznia 2022 – W 2021 roku Grupa Volkswagen kontynuowała transformację w kierunku zrównoważonej, skoncentrowanej na oprogramowaniu Grupy zajmującej się mobilnością i prawie podwoiła liczbę dostarczonych pojazdów elektrycznych BEV w porównaniu z rokiem 2020 – do 452 900 sztuk. Stanowią one obecnie 5,1 procent dostaw do klientów, podczas gdy w roku poprzednim było to 2,5 procent. Grupa jest liderem europejskiego rynku pojazdów elektrycznych z dużą przewagą nad rywalami i zajmuje drugie miejsce na kluczowym rynku amerykańskim z udziałem około 7,5 procent. W Chinach dostarczono 92 700 pojazdów elektrycznych BEV, cztery razy więcej niż w roku 2020. Również sprzedaż hybryd plug-in na całym świecie znacznie wzrosła (do 309 500 sztuk, +61 procent). Łącznie Grupa dostarczyła klientom na całym świecie 8 882 000 pojazdów. Tak jak przewidywano, globalny niedobór półprzewodników doprowadził do niewielkiego spadku – o 4,5 procent w stosunku do roku 2020, pomimo olbrzymiego popytu i pełnego portfela zamówień.

Więcej Pobierz PDF
12.01.2022

Poznań, 12 stycznia 2022 r. W trudnym rynkowo roku 2021, obszar After Sales marki Volkswagen Samochody Dostawcze znacząco podniósł swoje wyniki sprzedaży: aż o 27% w stosunku do roku 2020. Jest to wynikiem nie tylko korzystnych dla klienta programów promocyjnych, jak np. Service Pro i vouchery zniżkowe, ale również wyraźnie obserwowanej większej lojalności klientów, którzy nawet po zakończeniu gwarancji swojego dostawczego Volkswagena, coraz częściej decydują się na wybór autoryzowanego serwisu marki.

Więcej Pobierz PDF Pobierz DOCX

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.