W dniach od 9 do 11 października na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyły się czwarte już Targi EkoFlota. To impreza będąca okazją do zaprezentowania najbardziej aktualnej oferty na rynku pojazdów niskoemisyjnych oraz rozwiązań ułatwiających tworzenie flot ekologicznych samochodów. Podczas Targów wręczono statuetki dla najbardziej proekologicznych aut i rozwiązań. Nagrodę w kategorii „Dostawczy Samochód Ekologiczny Roku” otrzymał Volkswagen e-Crafter.
Poznań, 20 września 2019 r. Volkswagen Samochody Dostawcze był jednym z głównych, branżowych partnerów Kongresu Nowej Mobilności, który odbył się w ubiegłym tygodniu w Lublinie. Tematem przewodnim tegorocznej edycji Kongresu była elektromobilność. Wzięli w nim udział włodarze polskich miast, przedstawiciele rad gmin, a także pracownicy samorządowi w urzędach gminnych, powiatowych i marszałkowskich oraz pracownicy jednostek zależnych, w których zakresie odpowiedzialności znajduje się elektromobilność.
Poznań, 10 września 2019 r. Nowe logo i nowe, cyfrowe doświadczenia klientów: Volkswagen Samochody Użytkowe wdraża w życie nową identyfikację wizualną marki idącą w zgodzie z podobnymi zmianami, które zachodzą w marce Volkswagen Samochody Osobowe. Idąc krok dalej zmianie ulega także nazwa marki na rynku polskim, która brzmieć będzie Volkswagen Samochody Dostawcze.
Lublin/Poznań, 9 września 2019 r. Ponad 400 zarejestrowanych uczestników, 100 ekspertów i praktyków rynku, 30 spotkań merytorycznych zorganizowanych w różnych formułach, 6 premier raportów branżowych – to program Kongresu Nowej Mobilności, który dziś rozpoczął się w Lublinie. Volkswagen Samochody Użytkowe jest jednym z głównych, branżowych partnerów tego wydarzenia.
Podczas targów Caravan Salon w Dusseldorfie, które trwać będą do 8 września, Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawia kolejną niespodziankę – światową premierę nowej Californii 6.1, której bazowa wersja Beach po raz pierwszy jest wyposażona w kuchnię. Do tej pory było to wyposażenie zarezerwowane dla wyższych wersji – Coast oraz Ocean. Tym razem rozwiązanie jest zupełnie nowe – w przeciwieństwie do dużej kuchni w modelach Coast i Ocean, wersja Beach jest wyposażona w rozkładaną mini kuchnię zaprojektowaną na nowo. Wersje Coast i Ocean, ze względu na szerszą kuchnię, są oferowane z dwuosobową ławką w przedziale pasażerskim. Californię Beach 6.1, dzięki węższej mini kuchni, można zamówić również z ławką trzyosobową. po raz pierwszy otwiera to możliwość biwakowania dla rodziny pięcioosobowej.
Światowa premiera nowej Californii 6.1 będzie miała miejsce podczas Caravan-Salon w Düsseldorfie już pod koniec sierpnia. Volkswagen Samochody Użytkowe wprowadził liczne zmiany nie tylko w wyglądzie zewnętrznym najpopularniejszego kampera na świecie, ale również w wyposażeniu wnętrza. Po raz pierwszy do Californii będą oferowane cyfrowe zegary i systemy audio ze zintegrowaną kartą eSIM. Na potrzeby nowych cyfrowych elementów przeprojektowano tablicę rozdzielczą. Nowy elektromechaniczny układ kierowniczy sprawia, że jazda kamperem jest jeszcze bezpieczniejsza i łatwiejsza niż do tej pory dzięki – między innymi – zastosowaniu takich systemów asystujących, jak Lane Assist.
Volkswagen Samochody Użytkowe i Hermes Europe przy wsparciu akceleratora przedsiębiorczości betahausX uruchamiają program „Future Logistics Challenge”. Konkurs trwający cztery miesiące ma na celu znalezienie najlepszych pomysłów, które łączą dostawę paczek i sektor samochodowy. Europejskie start-upy mogą zgłaszać swoje rozwiązania w dwóch kategoriach „Delivery Driver Experience” i „Smart Delivery Vehicle” do 23 września 2019 r. Celem programu jest znalezienie nowatorskich rozwiązań, które usprawniłby pracę dostawców przesyłek.
Żabka Polska, lider sieci convenience, testuje dostawczy samochód elektryczny przekazany przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe, lidera segmentu samochodów dostawczych. Obie firmy połączyły swoje zasoby i w ramach współpracy aktywnie promują nowoczesną logistykę miejską z myślą o środowisku naturalnym oraz społecznościach lokalnych. Żabka, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce testuje, jak podczas codziennych dostaw do poznańskich sklepów sprawdza się w pełni elektryczny e-Crafter.
Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje pierwsze szkice i informacje na temat nowej Californii 6.1. Zmiany w kamperze dotyczą m.in.: wnętrza, które zostało ulepszone; wielofunkcyjnego wyświetlacza, znajdującego się na konsoli pod dachem, który przeprojektowano; nowych systemów wspomagających zwiększających bezpieczeństwo podróżowania i komfort oraz nowej generacji systemów multimedialnych ze zintegrowaną kartą eSIM, które otwierają drogę do świata mobilnych usług online. Digital Cockpit, czyli cyfrowy wyświetlacz, w miejscu zegarów jest dostępny po raz pierwszy. Całkowicie przeprojektowano przód Californii 6.1.
Od stycznia do maja tego roku zarejestrowano w Polsce 5.541 pojazdów marki Volkswagen Samochody Użytkowe, czyli o 1.532 auta więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, co oznacza wzrost liczby rejestracji o aż 38,21 procent. Tak dużym wzrostem nie może pochwalić się żadna inna marka na polskim rynku. Dynamiczny wzrost liczby rejestracji modeli marki Volkswagen Samochody Użytkowe zaowocował zwiększeniem udziału marki w rynku z 11,18 procent w 2018 roku do 13,87 procent w bieżącym. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2019 roku Volkswagen Samochody Użytkowe dostarczył klientom na świecie w sumie 215.000 pojazdów z serii Caddy, Transporter, Amarok i Crafter, czyli o 2,4 procent więcej niż od stycznia do maja 2018 roku. Największym regionem pod względem sprzedaży była Europa Zachodnia (151.800 samochodów, +4,7 procent).