SP 17 w Poznaniu Szkołą Małego Inżyniera
- Poznańska szkoła podstawowa z os. Bolesława Chrobrego jednym z laureatów programu Szkoła Małego Inżyniera realizowanego przez Volkswagen Poznań we współpracy z Fundacją Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera Małego Inżyniera
- W środę 26.02 uczniowie odebrali nagrody – zestawy klocków LEGO Mindstorm EV3 oraz świętowali sukces uczestnicząc w Festiwalu Naukowym oraz towarzyszących mu warsztatach z automatyki i robotyki
- W IV edycji programu o tytuł Szkoły Małego Inżyniera i wyjątkowy zestaw nagród walczyło łącznie 100 szkół z Wielkopolski. 10 z nich, które uzyskały najwięcej głosów poparcia zostało wyróżnionych
Poznań, 27.02.2020 - Program Szkoła Małego Inżyniera realizowany jest wspólnie przez firmę Volkswagen Poznań oraz Fundację Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera od września 2016. „Głównym celem programu jest promocja nauk ścisłych, a zwłaszcza robotyki, automatyki i podstaw programowania wśród uczniów szkół podstawowych. Do tej pory objęliśmy swoim wsparciem 50 szkół i 25 000 uczniów z Wielkopolski, a wartość przekazanych nagród wyniosła blisko 600 000 złotych - mówi Jens Ocksen, Prezes Zarządu Volkswagen Poznań i dodaje - Program już od 4 lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród dzieci, nauczycieli i rodziców. To dla nas wyraźny znak, że to co robimy jest ważne i potrzebne” podkreśla Ocksen.
Do udziału w IV edycji programu zgłosiło się 100 szkół podstawowych. Nagrody trafią do pierwszych 10 szkół, które w dwutygodniowym plebiscycie internetowym uzbierały największą liczbę głosów poparcia. Jak co roku, o wygranej zadecydowało przede wszystkim zaangażowanie uczniów, nauczycieli, rodziców i całej społeczności lokalnej.
Daria Lipiecka, Koordynator Programu: „Szkoła Podstawowa nr 17 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 11 w Poznaniu, wyróżniła się w tym roku w sposób szczególny zdobywając ponad 18 000 głosów. To rekord nie tylko tej edycji, ale najlepszy wynik od początku istnienia programu. Wielkie słowa uznania należą się dyrekcji, nauczycielom, rodzicom i uczniom tej szkoły – zwycięstwo to dowód ich wielkiego zaangażowania, współpracy i niebywałej determinacji. O nagrody walczyli od trzech lat. Dopiero w czwartej edycji osiągnęli swój cel i stanęli na szczycie tabeli.”
Finaliści IV edycji Programu Szkoła Małego Inżyniera otrzymują kompleksowe wsparcie, które umożliwia wdrożenie nauczania robotyki w szkole, są to przede wszystkim nowoczesne narzędzia do nauczania, jak i szkolenie dla kadry nauczycielskiej przygotowujące do prowadzenia zajęć. Dodatkowym elementem wzmacniającym zainteresowanie nauką jest festiwal technologiczny, na którym uczniowie mogą przekonać się jak działają roboty zbudowane z klocków Lego w praktyce.