Volkswagen rozpoczyna przyjmowanie zamówień na odświeżone modele ID.4 i ID.5. Oba będą teraz dostępne z zupełnie nową generacją systemu infotainment i oprogramowania. Ponadto w wersjach Pro i GTX pojawią się nowe silniki, które wcześniej trafiły do flagowego modelu gamy ID. – ID.7. Mają one większą niż do tej pory moc przy zmniejszonym zużyciu energii. Dzięki temu zasięg ID.4 został zwiększony do 550 km (wg WLTP), a w przypadku ID.5 – do 556 km. Ceny odświeżonych modeli pozostały na tym samym poziomie.
Po raz pierwszy w Polsce odbył się „Rajd – Test Autostradowy” samochodów elektrycznych. Wzięło w nim udział 20 aut z napędem elektrycznym, których zadaniem było pokonanie liczącej 440 km trasy z Gliwic do Łodzi i z powrotem. Był on elementem odbywających się w Gliwicach targów Auto Moto Show, a także Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi. Wszystkie samochody miały zainstalowane urządzenia do ich śledzenia w czasie jazdy, a przejazd był obserwowany przez sędziów. Relację na żywo można było śledzić w internecie i w kanale Motowizja.
Volkswagen podczas ID. Treffen w Locarno w Szwajcarii zaprezentował showcar ID.5 GTX „Xcite”. Samochód to dzieło praktykantów z trzech zakładów Volkswagena w Saksonii – w Zwickau, Dreźnie i Chemnitz. Przez rok 14 najlepszych początkujących specjalistów pracowało nad projektem, aby pod okiem fachowców wykazać się kreatywnością i odpowiedzialnością - od pierwszego projektu, poprzez adaptację nadwozia i lakieru, aż po odbiór techniczny. Oprócz zrównoważonego rozwoju, którego symbolem jest m.in. wegańska skóra we wnętrzu, główny nacisk w tegorocznym projekcie położono na mobilność w ujęciu holistycznym. ID.5 GTX „Xcite” ma już na pokładzie elektryczną deskorolkę, którą można wykorzystać na pokonanie ostatnich metrów do celu. To już ósmy projekt tego typu zrealizowany od 2014 roku.
Od niedawna w fabryce Volkswagena w Zwickau zjeżdża z taśmy elektryczny model ID.5 – to szóste auto z takim napędem, które jest produkowane w saksońskim zakładzie. Jedna fabryka, sześć samochodów – to niezwykłe wyzwanie. Eksperci: Robert Pahlow (szef zarządzania produkcją) i Frank Schemmel (montaż samochodów) wyjaśniają, jak to działa.
Najnowsze systemy wspomagające w Volkswagenie ID.5 otrzymały ocenę bardzo dobrą i zdobyły 4 punkty na 4 możliwe w testach Euro NCAP. Testujący byli pod wrażeniem innowacyjnych systemów w elektrycznym ID.5, podkreślali komfort i optymalny poziom wspomagania. Wprowadzając test wspomagania kierowcy, Euro NCAP rozszerzyło swój program poza klasyczny test zderzeniowy i wprowadziło klarowny system oceny komfortu i systemów wspomagania. Ma to na celu zapewnienie klientom wglądu w działanie najnowocześniejszych systemów wspomagania.
Hattrick Volkswagena w testach zderzeniowych renomowanej organizacji Euro NCAP: trzy modele marki z Wolfsburga uzyskały najwyższy możliwy wynik – pięć gwiazdek. Eksperci Euro NCAP przyznali całej trójce: elektrycznemu SUV-owi coupe ID.5 i dwóm samochodom z silnikami spalinowymi – Polo i Taigo – świetne noty w czterech testowanych kategoriach: za ochronę pasażerów dorosłych, dzieci i pieszych oraz za systemy bezpieczeństwa.
Volkswagen kontynuuje proces przestawiania swoich fabryk na produkcję pojazdów elektrycznych w ramach strategii ACCELERATE. Oficjalne rozpoczęcie produkcji modeli ID.5 i ID.5 GTX oznacza zakończenie transformacji fabryki Volkswagena w Zwickau w zakład produkcji pojazdów elektrycznych. Ten od dawna działający zakład w zachodniej Saksonii jest pierwszą dużą fabryką aut na świecie, która przestawiła całą produkcję z pojazdów z silnikami spalinowymi na elektryczne. Do fabryki w Zwickau dołączą jeszcze w tym roku zakłady w Emden, Hanowerze i Chattanooga, one również zostaną przestawione na produkcję aut elektrycznych. Dzięki temu uda się zrealizować plan, który zakłada wyprodukowanie w tym roku 1,2 mln samochodów elektrycznych w zakładach Volkswagena w Europie, USA i Chinach.
Do gamy w pełni elektrycznych Volkswagenów z rodziny ID. dołącza trzeci model: jest nim stylowy SUV coupe, ID.5 – samochód naszpikowany najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi, dostępny także w dynamicznej wersji GTX z napędem na cztery koła. Ceny ID.5 zaczynają się od 209 690 zł, a w przypadku skorzystania z oferty Volkswagen Financial Services i dopłaty w programie „Mój Elektryk”, ID.5 można użytkować już od 1553 zł netto miesięcznie (leasing na okres 48 miesięcy przy wpłacie własnej wynoszącej 10%). Pełną ofertę ID.5 Volkswagen zaprezentował najpierw w nowym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, na kilka godzin przed pojawieniem się cennika na stronie internetowej marki.
Volkswagen ID.5 wyróżnia się zaawansowanymi systemami asystującymi, a także nowoczesnymi rozwiązaniami w dziedzinie obsługi i multimediów. ID.5 jest doskonale skomunikowany ze światem zewnętrznym i umożliwia zdalną aktualizację pokładowego oprogramowania. Na pokładzie najnowszego elektrycznego modelu Volkswagena debiutują nowe dla marki rozwiązania.
Prezentując model ID.5 Volkswagen powiększa cieszącą się dużą popularnością rodzinę modeli ID. Przyspiesza w ten sposób elektryfikację nowych samochodów, a także wkracza do nowego segmentu aut. Elegancki i wyróżniający się wyrazistą stylistyką elektryczny SUV typu coupé wyposażony jest w nowe oprogramowanie ID.Software 3.0, pozwalające m.in. na ładowanie akumulatorów energią elektryczną o większej mocy oraz zawierające zmodyfikowany system obsługi głosowej. Produkowany z neutralnym bilansem węglowym samochód łączy topowe technologie z ekspresyjnym designem. Dzięki wykorzystaniu w ID.5 systemów asystujących najnowszej generacji Volkswagen wykonuje kolejny krok na drodze ku technologii autonomicznej jazdy.