Nowy Volkswagen ID.3 różni się od poprzednika nie tylko nadwoziem czy wnętrzem. Zmienione są również reflektory i tylne światła, a także oświetlenie wnętrza. Wszystko oparto na technologii LED. Opcjonalne reflektory matrycowe IQ.LIGHT nie tylko doskonale oświetlają drogę, lecz także potrafią „przywitać” kierowcę, który podchodzi do samochodu z kluczykiem w kieszeni. A to oczywiście nie wszystko, co ma do zaoferowania najmniejszy model rodziny ID., jeśli chodzi o oświetlenie.
Volkswagen ID.3 został gruntownie zaktualizowany dwa i pół roku po premierze. Modyfikacje objęły nadwozie, które teraz ma nieco ostrzejsze kształty i wnętrze. Tu zmiany są dużo większe – poprawiono jakość tworzyw, zastosowano więcej materiałów pochodzących z recyklingu i całkowicie zrezygnowano z surowców pochodzenia zwierzęcego. Kolejne novum to bogatsze wyposażenie standardowe.
Odświeżony wygląd, wyższa jakość materiałów i najnowsze systemy wspomagające kierowcę – właśnie taki jest nowy Volkswagen ID.3. Dwa i pół roku po premierze pierwszej generacji, w pełni elektryczny bestseller marki z Wolfsburga wchodzi na rynek z pakietem ulepszeń. Nowe jest oprogramowanie, nadwozie o ostrzejszych liniach i wnętrze. W gamie lakierów pojawiły się nowe kolory, m.in. Dark Olivine Green. Zgodnie ze strategią Volkswagena dla całej rodziny modeli ID. w nowym ID.3 nie znajdziemy surowców pochodzenia zwierzęcego, są za to materiały pochodzące z recyklingu – to wyraz zrównoważonego podejścia marki.
Odświeżony wygląd, wyższa jakość materiałów i najnowsze systemy wspomagające kierowcę – właśnie taki jest nowy Volkswagen ID.3. Dwa i pół roku po premierze pierwszej generacji, w pełni elektryczny bestseller marki z Wolfsburga wchodzi na rynek z pakietem ulepszeń. Nowe jest oprogramowanie, nadwozie o ostrzejszych liniach i wnętrze. W gamie lakierów pojawiły się nowe kolory, m.in. Dark Olivine Green. Zgodnie ze strategią Volkswagena dla całej rodziny modeli ID. w nowym ID.3 nie znajdziemy surowców pochodzenia zwierzęcego, są za to materiały pochodzące z recyklingu – to wyraz zrównoważonego podejścia marki.
Volkswagen w związku ze zbliżającą się premierą odświeżonej odmiany elektrycznego modelu ID.3 modyfikuje aktualną ofertę. Zostały z niej wycofane odmiany Life Pro Performance i Life Pro S, a klienci mogą zamawiać Volkswagena ID.3 w wersjach Life, Business, Style i Tour. Klienci, których zamówienia nie zostaną zrealizowane do czwartego kwartału 2023 roku otrzymają już auto nowej generacji, przy zachowaniu ceny z umowy zamówienia.
Volkswagen wiosną przyszłego roku zaprezentuje nową generację modelu ID.3. Samochód rozpocznie najnowszy rozdział w historii sukcesu rodziny ID: do tej pory do klientów na całym świecie trafiło ponad pół miliona egzemplarzy. ID., zbudowanych na platformie MEB. Obecnie produkowany model ID.3 zjeżdża z taśmy zakładów w Zwickau i Dreźnie w Niemczech. W przyszłym roku do tej dwójki dołączy główna fabryka Volkswagena – w Wolfsburgu, co pozwoli zaspokoić rosnący popyt.
Od niedawna w fabryce Volkswagena w Zwickau zjeżdża z taśmy elektryczny model ID.5 – to szóste auto z takim napędem, które jest produkowane w saksońskim zakładzie. Jedna fabryka, sześć samochodów – to niezwykłe wyzwanie. Eksperci: Robert Pahlow (szef zarządzania produkcją) i Frank Schemmel (montaż samochodów) wyjaśniają, jak to działa.
„Na razie szliśmy w stronę ekologicznego transportu, teraz zaczynamy jechać. Volkswagen ID.3 to dopiero początek. Elektryczne autobusy, nowoczesne tramwaje, umowa z firmą kurierską na dostarczanie przesyłek w obrębie miasta przy pomocy samochodów elektrycznych – to są kierunki naszego działania” – mówi Jacek Wójcicki, prezydent Gorzowa Wielkopolskiego. Zakup auta elektrycznego wynika z wymogów ustawowych, które mówią o 10-procentowym udziale samochodów elektrycznych we flocie polskich samorządów. Miasta mogą starać się o częściowy zwrot kosztów zakupu samochodów elektrycznych.
W trzydziestym czwartym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk ustalają fakty na temat komponentu, który budzi największe emocje wśród przeciwników elektromobilności, czyli akumulatora w samochodach elektrycznych. Gościem tego odcinka jest Robert Chryc-Gawrychowski, prezes firmy Northvolt Poland, która zajmuję się produkcją systemów bateryjnych, wykorzystywanych m.in. w autach elektrycznych. Northvolt to strategiczny partner marki Volkswagen w tym zakresie.
W trzydziestym trzecim odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk poruszają temat serwisowania samochodów elektrycznych. Prowadzący stawiają śmiałą tezę, że samochody elektryczne psują się rzadziej. Co sądzi o tym ich gość, Jakub Pilch-Pilchowicz, koordynator zespołu elektryka, infotainment, BEV i opiekun produktu w marce Volkswagen?