Inteligentne oświetlenie nowego Volkswagena ID.3 – na zewnątrz i wewnątrz
- we wszystkich odmianach wyposażeniowych Volkswagena ID.3 po faceliftingu reflektory i tylne światła są wykonane w technologii LED
- wśród opcji znajdują się matrycowe reflektory IQ.LIGHT, które skutecznie oświetlają drogę, nie oślepiając przy tym innych kierowców
- w kabinie ID.3 standardem jest oświetlenie ambient w dziesięciu kolorach do wyboru, a opcjonalnie dostępne jest aż 30 różnych barw
- świetlny pasek między deską rozdzielczą a dolną krawędzią przedniej szyby, czyli ID. Light, wspiera kierowcę podczas manewrów, ostrzega o zagrożeniach czy pomaga wybrać właściwy pas na autostradzie
Nowy Volkswagen ID.3 różni się od poprzednika nie tylko nadwoziem czy wnętrzem. Zmienione są również reflektory i tylne światła, a także oświetlenie wnętrza. Wszystko oparto na technologii LED. Opcjonalne reflektory matrycowe IQ.LIGHT nie tylko doskonale oświetlają drogę, lecz także potrafią „przywitać” kierowcę, który podchodzi do samochodu z kluczykiem w kieszeni. A to oczywiście nie wszystko, co ma do zaoferowania najmniejszy model rodziny ID., jeśli chodzi o oświetlenie.
We wszystkich wersjach wyposażenia nowego Volkswagena ID.3 źródłem światła jest technologia LED. Za dopłatą będą dostępne reflektory matrycowe IQ.LIGHT. Gdy kierowca zbliża się do pojazdu z kluczykiem, może wydawać się, że pojazd „budzi się” i otwiera oczy – wrażenie to wynika z faktu, że moduły reflektorów obracają się na osi pionowej. W połączeniu z dostępnym opcjonalnie systemem Keyless Access, pojazd „próbuje nawiązać” kontakt wzrokowy z kierowcą, obracając oczy w jedną lub drugą stronę. Na zakończenie sekwencji powitania kierowcy, lusterka zewnętrzne wyświetlają na podłożu znak charakterystyczny dla samochodów rodziny ID.
Najnowocześniejsze sterowanie oświetleniem dzięki IQ.LIGHT
Nowy ID.3 jest standardowo wyposażony w automatyczne sterowanie światłami drogowymi. Opcjonalne reflektory matrycowe IQ.LIGHT LED zawsze oświetlają drogę tak jasno, jak to tylko możliwe, nie oślepiając przy tym innych uczestników ruchu. Każdy moduł reflektora składa się z 18 diod, z których jedenaście można indywidualnie wyłączać i ściemniać. Pakiet oświetleniowy uzupełnia listwa świetlna między reflektorami. Po włączeniu świateł reflektory są niemal połączone, a w przerwie znajduje się znaczek Volkswagena. Także tylne światła prezentują się równie atrakcyjnie jak przednie – w każdym z nich zamontowano dziewięć płaskich światłowodów, tworzących łukowate kształty lamp o szczególnie intensywnym, czerwonym kolorze. Światła stopu tworzą kształt litery X, a dynamiczne kierunkowskazy rozciągają się od środka na zewnątrz. W pojazdach wyposażonych w matrycowe reflektory LED także w tylnych lampach pojawiają się animowane wzory świetlne, witając i żegnając kierowcę.
Inteligentne oświetlenie wnętrza
Architektura oświetleniowa modelu ID.3 została zaprojektowana całościowo i odgrywa ważną rolę we wnętrzu. Oświetlenie ambient na desce rozdzielczej, w drzwiach i przestrzeni na nogi można skonfigurować w wielu kolorach, aby dostosować je do preferencji użytkownika. Standardem dla ID.3 jest dziesięć kolorów, a 30 kolorów jest dostępnych jako opcja. Funkcja ID. Light, to wisienka na torcie w systemie oświetlenia. Pasek świetlny pod przednią szybą wspiera kierowcę w wielu sytuacjach, generując łatwe do zrozumienia efekty świetlne – na przykład podczas skręcania, hamowania lub komunikatów funkcji Eco Assistance. System ID. Light może ostrzegać o zagrożeniach w ruchu drogowym, informować o miejscach parkingowych przy drodze oraz podpowiadać, który pas wybrać na autostradzie, gdy aktywna jest nawigacja.