Poznań, 14 września 2023 r. Zakończone kilka dni temu targi motoryzacyjne IAA Mobility w Monachium, były kolejną okazją do prezentacji przez markę Volkswagen Samochody Dostawcze w pełni elektrycznego i autonomicznie poruszającego się modelu ID. Buzz AD.
Poznań, 14 lipca 2023 r. Rozwój autonomicznych pojazdów przeznaczonych do wykorzystania w usługach mobilności i transportu jest w Volkswagen Samochody Dostawcze bardzo zaawansowany. Przygotowywany do produkcji seryjnej autonomiczny, w pełni elektryczny Volkswagen ID. Buzz AD (Autonomous Driving), w ciągu najbliższych kilku tygodni po raz pierwszy wyjedzie na ulice, zabierając na swój pokład decydentów ze świata polityki, władz publicznych i biznesu, a także przedstawicieli mediów. Goście zapoznają się w ten sposób z możliwościami sterowania tym pojazdem. Analogiczny program testowy Volkswagena rozpoczął się równolegle w Austin w stanie Teksas, w USA. Proces rozwojowy modelu AD koncentruje się na jego komercyjnym wykorzystaniu w centrach miast w Europie i Ameryce Północnej, zarówno w ramach programów współdzielenia przejazdów, jak i usług transportowych.
Poznań, 9 grudnia 2022 r. Europejska organizacja badawcza Euro NCAP opublikowała najnowsze wyniki testów bezpieczeństwa pojazdów. Dwa modele marki Volkswagen Samochody Dostawcze o zupełnie odmiennych koncepcjach technicznych – ID. Buzz i nowy Amarok, otrzymały ocenę „bardzo dobry”, i tym samym każdy z nich wyróżniony został najwyższą notą: „pięć gwiazdek”.
Poznań, 16 listopada 2022 r. Pojazd może wykonywać wspomagane zmiany pasa ruchu na autostradzie, jeśli dźwignia kierunkowskazów zostanie na krótko dotknięta. Może korzystać z danych inteligencji zbiorowej lub uczyć się powtarzalnych manewrów parkowania: w nowym modelu ID. Buzz pojawiły się nowe, inteligentne systemy wsparcia kierowcy, które mogą uczynić jazdę jeszcze wygodniejszą, a także zwiększyć bezpieczeństwo. W ten sposób Volkswagen wypełnia swe zobowiązanie do jak najwcześniejszego udostępniania najnowszych technologii szerokiej grupie klientów.
Poznań, 31 maja 2022 r. Nowy Multivan marki Volkswagen Samochody Dostawcze zdobył imponujące oceny w prestiżowym teście Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) w kategoriach bezpieczeństwa zderzeniowego i działania systemów wspomagania. W wyniku tego otrzymał najwyższą notę testu: „pięć gwiazdek”.
Hanower/Poznań, 13 maja 2021 r. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze w ramach Grupy Volkswagen jest odpowiedzialna za rozwój w pełni autonomicznych systemów jazdy i ich komercyjne wykorzystanie w obszarach miejskich. Będzie rozwijać i budować pojazdy specjalnego przeznaczenia (SPV), takie jak np. robo-taksówki i furgonetki. Volkswagen Samochody Dostawcze opracowuje pojazdy, w których wykorzystywany będzie system samojezdny Argo (SDS). Pojazdy te bazują na w pełni elektrycznym modelu ID. BUZZ, który będzie miał swoją światową premierę w przyszłym roku, a autonomiczny transport ludzi i towarów tym modelem możliwy będzie już w roku 2025.
Poznań, 2 marca 2021 r. Volkswagen Samochody Dostawcze konsekwentnie i w dużym tempie rozwija i wdraża systemy jazdy autonomicznej. „Wraz z akceptacją przez Radę Nadzorczą koncernu naszego programu badawczo-rozwojowego w zakresie jazdy autonomicznej, wyznaczamy kierunek dla przyszłości mobilności. Autonomiczna, elektryczna jazda będzie miała istotny wkład w mobilność miejską i w bezpieczeństwo na drogach. Nasze pojazdy elektryczne są pierwszymi, w których można zastosować takie systemy” - wyjaśnia Carsten Intra, Prezes Zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze.
Marka Volkswagen zamierza redukować i kompensować ślad węglowy samochodów testowych dostępnych w parku dziennikarskim. Wraz z początkiem 2021 roku, po każdym zakończonym teście samochodu Volkswagena napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz będzie mógł wybrać miejsce w Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych.
Poznań, 20 sierpnia 2020 r. Tegoroczne wakacje są inne od tych, które znamy z minionych lat. Pandemia koronawirusa pomieszała wszystkim urlopowe szyki. Dodatkowo, zmieniająca się sytuacja epidemiologiczna sprawiła, że wielu z nas – mimo, że już prawie koniec wakacji - nie zaplanowało jeszcze tegorocznego urlopu lub zmieniło wcześniejsze plany. Wakacyjną beztroskę zastąpiła ostrożność i poszukiwanie bezpiecznej strefy. Takie bezpieczeństwo zapewnić może kamper – na przykład Volkswagen California lub Volkswagen Grand California.
Poznań, 6 sierpnia 2020 r. Dokładnie 70 lat temu z linii produkcyjnej zakładu w Wolfsburgu zjechał van pierwszej generacji (T1) w kolorze gołębiego błękitu i podwoziem o numerze 20-1880. Trafił on do fabryki w Hildesheim i miał być przeznaczony do użytku komercyjnego, by służyć do transportu towarów z punktu A do B. Potem jednak zupełnie zniknął, błąkając się po prywatnych kolekcjach, aby ponownie pojawić się na początku lat 90-tych. Przeszedł gruntowny remont i po całkowitej renowacji w 2014 roku wzbogacił kolekcję Pojazdów Klasycznych VWCV. Świętując 70. rocznicę jego powstania cofamy się w czasie, by poznać historię pierwszego egzemplarza Bulli.