Marka Volkswagen we wrześniu zaprezentowała swoją nową identyfikację wizualną, teraz nadszedł czas na wprowadzenie nowej strony internetowej. Na jednej platformie znajdą się treści i oferty odnoszące się do nowych modeli, usług, jazd próbnych, finansowania, a także konfigurator. Struktura zawartych na niej treści jest bardziej przejrzysta niż dotąd, a mocno uproszczona nawigacja jest znacznie bardziej intuicyjna. Strona działa już na 24 rynkach, a na w sumie 120 rynkach zostanie wprowadzona do połowy 2020 roku.
Thomas Sedran, prezes zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze, został wybrany na stanowisko prezesa komitetu Generalnego Zarządu ds. lekkich samochodów dostawczych stowarzyszenia ACEA (LCV-GM). W jego rękach spoczywa teraz reprezentowanie interesów wszystkich producentów lekkich samochodów dostawczych, członków Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA.
Modele oznaczone symbolem R zaliczają się do najbardziej sportowych w gamie Volkswagena. Od 2002 r. modele z rodziny R goszczą na torach wyścigowych na całym świecie. Oprócz znakomitych osiągów i silników o wysokiej mocy oferują właścicielom doskonałe połączenie funkcjonalności na co dzień oraz sportowych i stylowych detali. Obok Golfa R oferowanego od czterech generacji, w przeszłości gama obejmowała również Passata R36, Touarega R50, Scirocco R i Golfa R Cabrio. Obecnie, oprócz Golfa R* i Golfa R Variant**, w ofercie pojawia się także nowy T-Roc R***.
Już można zamawiać nowego elektrycznego Volkswagena e-up!, którego światowy debiut miał miejsce zaledwie 3 tygodnie temu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie. Cena samochodu wynosi 96.290 zł, czyli jest o aż 20.900 zł niższa od ceny miejskiego elektrycznego Volkswagena, gdy debiutował na rynku w 2016 roku. Jak każdy model Volkswagena również e-up! oferuje bardzo wiele możliwości indywidualizacji wyglądu – do wyboru jest 7 kolorów nadwozia, 2 kolory dachu (czarny lub biały), 3 rodzaje obręczy kół w rozmiarze od 14 do 16 cali, elementy wykończenia tablicy rozdzielczej w dwóch kolorach i 2 wzory tapicerki siedzeń.
Z końcem sierpnia, w dwóch polskich miastach – Warszawie i Poznaniu, operator usług carsheringowych 4Mobility we współpracy z ProShare, z Volkswagen Samochody Dostawcze oraz przy wsparciu Volkswagen Financial Services, uruchomił usługę krótkoterminowego najmu samochodów dostawczych. W jej ramach na ulicach pojawiły się odpowiednio oznaczone Volkswageny Caddy Maxi, Transporter i Crafter. Samochody te przeznaczone są do krótkoterminowego, samodzielnego użytkowania np. podczas przeprowadzki czy przewożenia większych przedmiotów, bez konieczności wynajmowania w tym celu taksówki bagażowej lub firmy przeprowadzkowej.
Poznań, 26. września 2019 – Pierwsza Emobilna Pielgrzymka Europejskim Szlakiem Sanktuariów Polska-Watykan wyruszyła z Jasnej Góry 8. września. 14 pielgrzymów przejechało samochodami elektrycznymi przez Polskę, Czechy, Austrię, Słowenię i Włochy, aby dotrzeć do Watykanu na spotkanie z papieżem Franciszkiem. Pielgrzymkę zrealizował Instytut Elektromobilności i Zrównoważonego Transportu „Emobi”, który został powołany po szczycie ekologicznym COP24 w Katowicach i przedsiębiorstwo ekonomii społecznej „Latający Kogut”. Volkswagen Group Polska udostępnił dwa samochody: Audi e-tron oraz Volkswagena e-Craftera.
Salzgitter/Poznań, 26. września 2019 – Koncern Volkswagen wyznacza nowe standardy w dziedzinie projektowania, testów i produkcji nowoczesnych akumulatorów do aut elektrycznych w Niemczech. W Salzgitter w Dolnej Saksonii do przełomu lat 2023/24 roku ma powstać ponad 1000 miejsc pracy – 300 w centrum rozwojowym Volkswagena, w którym znajduje się linia pilotażowa i 700 w spółce Volkswagena z firmą Northvolt powołanej do budowy i prowadzenia fabryki akumulatorów. W tym samym czasie w działalność związaną z tą technologią koncern Volkswagen zainwestuje ponad miliard euro.
Nowy Passat GTE, wyposażony w hybrydowy zespół napędowy najnowszej generacji łączy zalety auta o bezemisyjnym napędzie elektrycznym z możliwościami samochodu skonstruowanego z myślą o podróżowaniu na dalekich dystansach. Passat GTE z zespołem napędowym o mocy 160 kW/218 KM jako jeden z pierwszych modeli swojej klasy już dzisiaj spełnia normę emisji spalin Euro 6d, która w odniesieniu do nowych samochodów zacznie obowiązywać dopiero w 2021 roku. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 1,3 l/100 km (WLTP), co przekłada się na emisję CO2 wynoszącą od 29 g/km. Ceny Passata GTE zaczynają się od 169.990 zł.
Wszyscy mówią o zmianach klimatu, ale jak bardzo są one gwałtowne i jakie niosą skutki? Przedstawiamy dziewięć ważnych faktów oraz działania podejmowane przez Grupę Volkswagen w celu ograniczenia globalnego wzrostu temperatury.
Poznań, 23. września 2019 – Koncern Volkswagen od 2016 roku wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym. „Od 2019 do 2023 roku Grupa zainwestuje około 30 miliardów Euro w elektromobilność. Wraz ze zwiększającą się ofertą samochodów elektrycznych, na które jest coraz większy popyt, w parze musi iść dynamiczny rozwój infrastruktury. Dlatego wraz z naszymi partnerami sporo inwestujemy w sieć ładowarek, oczywiście także w Polsce” - mówi Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska. Do 2025 r. koncern zamierza uruchomić w Europie 36 000 punktów ładowania. W Polsce, do końca przyszłego roku uruchomionych zostanie 350 publicznych stacji ładowania przy salonach marek należących do Grupy, niektóre z nich już działają. Ładowarka o mocy 50 kW zlokalizowana przy salonach Volkswagen i Audi firmy Ignaszak w Kaliszu zasilana jest z paneli fotowoltaicznych. Ponadto na terenie Volkswagen Group Polska instalowanych jest aktualnie 25 ładowarek z 34 punktami dla gości i pracowników firmy. Spółka korzysta tylko i wyłącznie z zielonej energii, także ładowarki będą nią zasilane.