Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Poznań, 1 czerwca 2021 r. – Oferta samochodów Grupy Volkswagen, które mogą być ładowane z gniazdka i tym samym pozwalają na jazdę w sposób bezemisyjny szybko rośnie. Marki Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Cupra, Porsche i Volkswagen Samochody Dostawcze oferują dziś w Polsce w sumie ponad 10 modeli elektrycznych i ponad 20 hybrydowych typu plug-in w niemal wszystkich segmentach – od aut kompaktowych, przez SUV-y, aż po samochody sportowe i dostawcze. Coraz więcej pracowników spółki Volkswagen Group Polska na co dzień korzysta z auta elektrycznego. Firma zdecydowała, że cała kadra zarządzająca będzie poruszać się tylko samochodami w pełni elektrycznymi lub hybrydami typu plug-in. Aby korzystanie z tych aut było tak wygodne, jak ze spalinowych, Volkswagen Group Polska rozbudowuje infrastrukturę ładowarek na terenie firmy. W ciągu najbliższych miesięcy na ternie spółki będzie funkcjonować 50 punktów ładowania. Co istotne, zarówno ładowarki, jak i cała firma są zasilane energią, która pochodzi z polskich farm wiatrowych.

Więcej Pobierz PDF

Poznań, 1 marca 2021 r. – Volkswagen Group Polska oraz wszystkie zakłady produkcyjne koncernu Volkswagen w Polsce zasilane są wyłącznie energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Sprzedawcą zielonej energii jest Polenergia Obrót S.A. W ramach umowy, energia dostarczana jest m.in. do zakładów największego producenta samochodów w Polsce - Volkswagen Poznań oraz do centrali największego dystrybutora nowych samochodów – Volkswagen Group Polska. Ponadto umową objęte zostały pozostałe zakłady koncernu Volkswagen zlokalizowane w Polsce: Volkswagen Motor Polska (Polkowice), SITECH (Polkowice, Głogów), Scania Production (Słupsk) i MAN Truck&BUS (Niepołomice). Zielona energia dostarczana przez Polenergię do wszystkich polskich spółek Grupy Volkswagen jest energią pozyskiwaną z siły wiatru, spółka jest właścicielem ośmiu farm wiatrowych zlokalizowanych na terenie Polski.

Więcej Pobierz PDF

Poznań, 28. stycznia 2021 r. – „Ze względu na pandemię, 2020 rok był dla branży motoryzacyjnej bardzo trudny. Wiosną fabryki Grupy Volkswagen w Europie wstrzymały produkcję na kilka tygodni, aby chronić pracowników. Ruch w salonach zdecydowanie się zmniejszył, co – oczywiście – wpłynęło na wyniki sprzedaży, ale jako grupa siedmiu marek pozostaliśmy zdecydowanym liderem w Polsce. Zwiększyliśmy udział w rynku do 28 procent” – mówi Pavel Šolc, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska.

Więcej Pobierz PDF

Poznań, 7 stycznia 2021 r. – w ubiegłym roku liczba rejestracji nowych samochodów osobowych siedmiu marek reprezentowanych przez Volkswagen Group Polska, wyniosła 120.009 egzemplarzy. Mimo mniejszej sprzedaży o 20,3 procent, spółka Volkswagen Group Polska zanotowała wzrost udziału w rynku nowych samochodów. W 2020 roku wzrósł on do 28 procent (+ 0,9 p.p.), co oznacza, że więcej niż co czwarty nowy osobowy samochód zarejestrowany w Polsce wyjechał z salonu marek Volkswagen, Skoda, Audi, SEAT, CUPRA, Porsche lub Volkswagen Samochody Dostawcze.

Więcej Pobierz PDF

Poznań, 15. września 2020 – od początku 2021 roku wszystkie przewozy ładunków i samochodów realizowane przez Deutsche Bahn na zlecenie Działu Logistyki Grupy Volkswagen będą odbywały się przy użyciu energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Pozwoli to obniżyć emisję CO2 o ponad 26.700 ton rocznie w porównaniu z transportem wykorzystującym dzisiejszy mix energetyczny w Niemczech. Aktualnie już 95 procent kolejowego transportu Grupy jest zasilane energią elektryczną ze źródeł odnawialnych. Ponadto, kolej będzie przewozić jeszcze więcej ładunków niż dotychczas – Volkswagen zamierza zwiększyć transport samochodów koleją z 53 procent obecnie do 60 w 2022 roku. „Dzięki coraz szerszemu wykorzystaniu energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych wnosimy istotny wkład w dekarbonizację koncernu” – mówi Thomas Zernechel, szef Działu Logistyki Grupy Volkswagen. W tym celu Deutsche Bahn wykorzystuje energię elektryczną produkowaną na farmach wiatrowych i w elektrowniach wodnych.

Więcej Pobierz PDF

Poznań, 27. sierpnia 2020 – Jednym z najważniejszych globalnych wyzwań jest walka z ocieplaniem się klimatu. Volkswagen zobowiązał się do realizacji celów zawartych w Paryskim Porozumieniu Klimatycznym i konsekwentnie je realizuje. Koncern pracuje nad rozwojem układów napędowych oraz produkcją przyjazną środowisku. Inwestuje miliardy Euro w elektromobilność, która jest kluczem do neutralności pod względem emisji CO2 i do bezemisyjnej motoryzacji.

Więcej Pobierz PDF

Poznań, 24. sierpnia 2020 – Volkswagen Group Polska zawarła umowę z największą polską prywatną grupą energetyczną Polenergia, w myśl, której użytkownicy elektrycznych samochodów marek Grupy Volkswagen będą mogli skorzystać z oferty zakupu energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Dostawca zielonej energii przygotował trzy propozycje – z gwarancją ceny, z gwarancją rabatu w wysokości 5 procent i z gwarancją rabatu w wysokości 10 procent.

Więcej Pobierz PDF

Poznań, 20. maja 2020 – z badań przeprowadzonych przez InsightOut Lab wynika, że ponad połowa respondentów (52 procent) chciałaby mieć samochód elektryczny. Własny garaż lub miejsce parkingowe były najczęściej wskazywane jako preferowane miejsce ładowania samochodu. Zdecydowana większość respondentów, bo aż 83 procent, niestety nie wie co trzeba zrobić, aby stację ładowania samochodów elektrycznych zamontować w domu. Wielu obecnych użytkowników aut także zmaga się z problemem instalacji ładowarki w garażu budynku wielorodzinnego.

Więcej Pobierz PDF

Poznań, 8. maja 2020 – w ubiegłym roku Volkswagen Group Polska nawiązał współpracę z Wydziałem Grafiki i Komunikacji Wizualnej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, której efektem jest kampania reklamowa części z linii Economy Parts w 7 miastach. Podczas zajęć w pracowniach Znaku i Identyfikacji, Grafiki Informacyjnej oraz Grafiki Kinetycznej studenci – we współpracy z pracownikami Działu Części i Akcesoriów Volkswagen Group Polska – przygotowywali prace konkursowe. Do konkursu zgłoszono kreacje 55 autorów – plakaty, infografiki oraz animacje. Główny zwycięzca konkursu, który odbierze dodatkową nagrodę pieniężną, zostanie wyłoniony po 3 miesiącach kampanii reklamowej w internecie. O zwycięstwie zdecyduje efektywność prezentowanych projektów.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.