Poznań, 10 czerwca 2024 r. – Należąca do Grupy Volkswagen spółka Elli prezentuje nowy produkt do ładowania pojazdów elektrycznych. Wallbox Elli Charger 2 jest tak skonstruowany, by umożliwić znaczne obniżenie kosztów ładowania i jest elementem doskonale skoordynowanego ekosystemu. Klienci Volkswagena mogą teraz kupić samochód elektryczny, wallbox i na niektórych rynkach wybrać optymalną taryfę energii elektrycznej w prosty i zintegrowany sposób z jednego źródła. W przyszłości będą mogli również zakupić system fotowoltaiczny za pośrednictwem wybranych kanałów sprzedaży Volkswagena. Przy okazji wprowadzenia na rynek nowego wallboxa, Elli ogłosiło strategiczne partnerstwo z europejskim dostawcą fotowoltaiki Otovo, aby zaoferować użytkownikom aut elektrycznych holistyczne i innowacyjne rozwiązania energetyczne dla domu.
Wolfsburg/Poznań, 29 maja 2024 – Zarząd Grupy Volkswagen podjął decyzję o większym upowszechnieniu w pełni elektrycznej mobilności w segmencie entry . Grupa marek Core wprowadzi na rynek przystępne cenowo pojazdy elektryczne z Europy, dla Europy. Światowa premiera zaplanowana jest na 2027 rok. Volkswagen od pewnego czasu pracuje nad zaoferowaniem kompaktowych, przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych w przedziale cenowym 20 000 euro. Marki wolumenowe Grupy spełniają w ten sposób obietnicę umożliwienia mobilności wszystkim i ułatwienia wejścia do świata elektromobilności. Dzięki różnorodności marek Grupa Volkswagen wypełnia również swoją społeczną odpowiedzialność za przystępną cenowo, zrównoważoną mobilność.
„Odpowiedzialne pozyskiwanie surowców jest częścią naszej holistycznej strategii zrównoważonego rozwoju. Od 2021 r. publicznie i dobrowolnie informujemy w naszych raportach o środkach stosowanych w całej Grupie w celu ograniczenia zagrożeń dla praw człowieka i środowiska w łańcuchach dostaw surowców. Skupiamy się na tych miejscach, gdzie wyzwania są największe – najczęściej u dostawców w łańcuchach dostaw wyższego szczebla. Identyfikujemy, oceniamy i eliminujemy ryzyko za pomocą naszego Systemu Odpowiedzialnego Zarządzania Surowcami, obejmującego obecnie 18 priorytetowych surowców i ich łańcuchów dostaw. Każdego roku dokumentujemy nasze wyniki, informujemy zarówno o postępach, jak i wyzwaniach, w Raporcie Odpowiedzialnej Gospodarki Surowcami. To nasz wkład w większą przejrzystość i zrównoważone łańcuchy dostaw" - powiedział Dirk Grosse-Loheide, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za zamówienia i członek rozszerzonego komitetu wykonawczego.
„Zgodnie z oczekiwaniami, nasze wyniki za pierwszy kwartał obrazują wolniejszy początek roku. Jesteśmy jednak przekonani osiągnięcia naszych celów finansowych na 2024 rok. Mocny marzec i solidny bank zamówień w ostatnich miesiącach są zachęcające i powinny mieć pozytywny wpływ w drugim kwartale. Spodziewamy się dodatkowego impulsu w ciągu roku dzięki wprowadzeniu na rynek ponad 30 nowych modeli naszych marek. Jednocześnie efekty naszych programów będą stopniowo widoczne w miarę upływu roku. W tym kontekście szczególnie istotne będzie zdecydowane przeciwdziałanie wzrostowi kosztów stałych i zachowanie dyscypliny inwestycyjnej” – powiedział Arno Antlitz, dyrektor finansowy i operacyjny Grupy Volkswagen.
Wolfsburg/Pekin, 25 kwietnia 2024 r. – Volkswagen rozpoczyna kolejną fazę transformacji w Chinach. Podczas China Capital Markets Day w Pekinie Grupa Volkswagen przedstawiła aktualizację strategii dla rynku chińskiego. Koncentruje się na wzmocnieniu możliwości technologicznych i obniżeniu kosztów na silnie rozwijającym się rynku. Grupa planuje osiągnąć koszty na poziomie lokalnej konkurencji w segmencie samochodów kompaktowych do 2026 r. i nabrać dalszej dynamiki dzięki lepiej dostosowanej strategii i uruchomionemu już programowi wydajności. Ponadto firma podkreśliła swoje zaangażowanie w realizację strategii „W Chinach, dla Chin”: Przedstawiła środki mające na celu jeszcze lepsze zaspokojenie potrzeb chińskich klientów, przyspieszenie rozwoju nowych modeli i skrócenie czasu wprowadzenia ich na rynek, a także znaczne obniżenie kosztów. Ponadto celem jest lepsze wykorzystanie innowacji i zwiększenie lokalnego udziału w tworzeniu łańcucha wartości poprzez zwiększenie wewnętrznych możliwości rozwoju i silnych lokalnych partnerstw. W rezultacie Grupa dąży do umocnienia swojej pozycji międzynarodowego producenta OEM nr 1 na rynku chińskim i wyznaczyła ambitne cele do 2030 r.: około 4 mln sprzedanych pojazdów i wzrost wyniku operacyjnego do około 3 mld euro, wliczając w to w pełni skonsolidowaną spółkę joint venture Anhui.
Wolfsburg/Poznań, 11 kwietnia 2024 r. – W pierwszym kwartale 2024 r. Grupa Volkswagen zwiększyła dostawy pojazdów do klientów o 3 procent – do 2,1 miliona sztuk. To przede wszystkim zasługa takich rynków Chiny (+8 procent), Ameryka Południowa (+14 procent) i Ameryka Północna (+5 procent). Dostawy pojazdów z silnikami spalinowymi wzrosły o 4 procent – do 1,97 miliona sztuk, rekompensując niewielki spadek dostaw pojazdów elektrycznych (o 3 procent – do 136,4 tys. pojazdów). W tym segmencie silny wzrost w Chinach (+91 procent) nie zrównoważył w pełni spadku w Europie (-24 procent). W okresie od stycznia do marca liczba zamówień na samochody elektryczne w Europie Zachodniej rosła. Zamówiono ponad dwa razy więcej aut elektrycznych niż w tym samym okresie ubiegłego roku (+154 procent), dzięki czemu portfel zamówień na tego typu pojazdy liczy obecnie około 160 000 sztuk.
Wolfsburg/Jerozolima – Grupa Volkswagen zacieśnia partnerstwo z Mobileye w obszarze zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy. Oznacza to, że koncern przyspiesza swoje wysiłki związane z rozwojem w tej dziedzinie. Wspólnie firmy wdrożą nowe funkcje związane ze zautomatyzowaną jazdą do produkowanych seryjnie samochodów. Mobileye dostarczy technologie do częściowo i wysoce zautomatyzowanej jazdy w oparciu o swoje platformy Mobileye SuperVision i Mobileye Chauffeur. W przyszłości należące do Grupy Volkswagen marki Audi, Bentley, Lamborghini i Porsche wykorzystają te technologie do szybkiego wprowadzenia nowych funkcji do swoich modeli o różnych rodzajach napędu. Wśród nowych rozwiązań znajdą się zaawansowane systemy wspomagania jazdy na autostradach i w mieście, takie jak automatyczne wyprzedzanie na autostradach w dozwolonych obszarach i warunkach, a także automatyczne zatrzymywanie się na czerwonym świetle i znakach stopu oraz wsparcie na skrzyżowaniach i rondach. Ponadto Mobileye ma dostarczać rozwiązania technologiczne do zautomatyzowanej jazdy dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze. W dłuższej perspektywie Grupa Volkswagen zamierza polegać na własnym, kompletnym systemie, który będzie efektem kontynuacji partnerstwa z firmami Bosch i Qualcomm, a także z Horizon Robotics w Chinach. Wszystkie systemy wspomagania kierowcy mają być oparte na architekturze oprogramowania opracowanej przez należącą do Volkswagena firmę Cariad.
Wolfsburg/Poznań, 13 marca 2024 r. – Grupa Volkswagen osiągnęła w 2023 r. solidne wyniki, mimo wielu wyzwań rynkowych. Dzięki postępom w elektryfikacji i elastycznej strategii produktowej Grupa jest w stanie spełniać życzenia klientów na całym świecie. Jednocześnie rok 2023 był dla Grupy Volkswagen rokiem restrukturyzacji. W wielu obszarach programu TOP 10 Grupa poczyniła szybsze postępy niż planowano. Rok 2024 będzie rokiem światowych premier – najważniejszymi z ponad 30 nowych modeli będą samochody elektryczne oparte na nowej platformie premium PPE. Grupa Volkswagen z ufnością spogląda zatem na bieżący rok i przyspieszony wzrost od 2025 r. Nadrzędnym celem Grupy pozostaje zrównoważony, tworzący wartość wzrost.
Doroczna konferencja prasowa Grupy Volkswagen rozpocznie się 13 marca 2024 r. o godz. 9:00 i transmitowana będzie na żywo w internecie. Podczas wydarzenia prezes zarządu Oliver Blume oraz dyrektor finansowy i operacyjny Arno Antlitz podsumują miniony rok i przedstawią perspektywy na przyszłość.
Wolfsburg/Poznań, 4 marca 2024 r. – Grupa Volkswagen osiągnęła w 2023 roku solidne wyniki finansowe. Przyczynił się do tego udany czwarty kwartał, w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 87 mld euro, a zysk operacyjny wzrósł o ponad jedną czwartą w porównaniu z rokiem poprzednim. W ciągu roku Grupa zrobiła kolejne postępy w realizacji swojej strategii i systematycznie kontynuowała restrukturyzację. Skupiono się na produktach zorientowanych na klienta i atrakcyjnym designie, a także na wzmocnieniu regionów, w szczególności Chin i Ameryki Północnej. Wprowadzając programy zwiększające wydajność we wszystkich działach, Grupa poczyniła znaczące postępy w kierunku trwałego wzrostu rentowności.