Podczas wideokonferencji prasowej Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen w Polsce omówił m.in. działania podjęte w sieci dealerskiej w świetle pandemii, nową ofertę finansową Volkswagena oraz najbliższe plany związane z wprowadzeniami do portfolio marki modeli: ID.3 oraz nowego Tiguana.
Volkswagen rozpoczął sprzedaż wallboxów ID. Charger. Urządzenia te umożliwiają sprawne ładowanie aut elektrycznych i hybryd typu plug-in. Najtańsza wersja produktu jest dostępna w bardzo przystępnej cenie – 1.729 złotych. Przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania, związane z użytkowaniem czy instalacją urządzenia.
Czwarty odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” poświęcono problematyce ładowania samochodu elektrycznego w domach wielorodzinnych. Z badań InsightOut Lab i marki Volkswagen wynika, że 48 procent Polaków chciałaby mieć stację ładowania auta elektrycznego w garażu, ale jednocześnie tylko 3 procent respondentów wie, co trzeba zrobić, aby ją zamontować. Prowadzący podcast rozmawiają z Filipem Opoką – radcą prawnym i partnerem kancelarii NGL Legal – na temat tego, jakie kroki należy podjąć, aby zainstalować wallbox we własnym garażu lub przy miejscu postojowym w garażu wielostanowiskowym.
Dynamiczny silnik, znakomite zawieszenie, wyróżniająca się stylistyka, doskonała ergonomia i czysta radość z jazdy to typowe cechy prawdziwego samochodu sportowego. U Volkswagena takie auta oznacza się trzema literkami: GTI. Właśnie pojawia się ósma generacja tej klasycznej odmiany Golfa. Nowy Golf GTI jest jeszcze bardziej cyfrowy, jeszcze lepiej skomunikowany z otoczeniem, jeszcze bardziej wyrazisty stylistycznie i wyróżnia się jeszcze lepszymi właściwościami jezdnymi. Zaopatrzony w turbosprężarkę silnik osiąga moc 180 kW (245 KM), a nowy system regulacji dynamiki jazdy inteligentnie zarządza układem napędowym i amortyzatorami o regulowanej charakterystyce tłumienia. Nowy Golf GTI zapewnia zarówno maksymalną dynamikę, jak i maksymalny komfort.
Grupa Volkswagen za pośrednictwem należącej do niego firmy Elli, zajmującej się sprzedażą infrastruktury do ładowania aut elektrycznych, rozpoczęła sprzedaż wallboxów ID. Charger. To urządzenia umożliwiające sprawne ładowanie aut elektrycznych i hybryd plug-in. Najtańsza wersja produktu dostępna jest w niezwykle przystępnej cenie, wynoszącej 1729 złotych. Urządzenie zainstalowano już w Volkswagen Home, nowatorskim salonie marki w Warszawie.
Volkswagen opracował szeroki wachlarz rozwiązań, znacząco podnoszących atrakcyjność finansową swojej oferty. Zdecydowana większość (około 75%) przedsiębiorców kupujących nowe samochody marki Volkswagen, korzysta z leasingu oferowanego przez Volkswagen Financial Services. Od teraz warunki, na których oferowany jest leasing EasyDrive stają się korzystne, jak nigdy dotąd: Volkswagen przejmuje na siebie płatność trzech pierwszych rat, alternatywnie oferując ubezpieczenie komunikacyjne na 1 rok za 1 zł dla pozostałych leasingów i kredytów.
Po Polsce jeździ 6.056 samochodów elektrycznych (dane Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych – PSPA). W porównaniu z liczbą aut spalinowych to wciąż niewielki odsetek, choć udział samochodów na prąd rośnie w bardzo dynamicznym tempie. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen, to tempo prawdopodobnie mogłoby jeszcze wzrosnąć, gdyby nie często powtarzane stereotypy.
„16 lat temu zacząłem z marką Skoda podróż, która teraz dobiega końca. Podróż, która nauczyła mnie jak współpracować z mediami i komunikować się z klientami oraz jak motywować i inspirować importerów marki Skoda w innych krajach. Przez ostanie 7 lat pracowałem z dealerami w Polsce. Bardzo się cieszę, że moją motoryzacyjną przygodę będę kontynuował z Volkswagenem. Jestem gotowy, aby wesprzeć zespół w realizacji zaplanowanych celów i współtworzyć wejście Volkswagena w erę elektromobilności” – mówi Tomasz Piasny, nowy Dyrektor ds. Rozwoju sieci dealerskiej marki Volkswagen.
Fabryka Volkswagena w Zwickau stopniowo wznawia produkcję samochodów elektrycznych. W czwartek ruszyła produkcja modelu ID.3 – na razie w mniejszej liczbie egzemplarzy i w dużo wolniejszym rytmie pracy. Wdrożono przy tym wiele dodatkowych środków służących ochronie zdrowia pracowników. Produkcja jest podejmowana stosownie do normalizowania się sytuacji w firmach dostawczych. „Wszyscy musimy teraz sprostać historycznemu zadaniu. Chodzi o ochronę zdrowia pracowników naszego zakładu, a jednocześnie o wznowienie produkcji w odpowiedzialny sposób” – powiedział Thomas Ulbrich, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. e-Mobilności i rzecznik kierownictwa Volkswagen Sachsen.
Głównym tematem drugiego odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni” są auta elektryczne napędzane ogniwami paliwowymizasilanymi wodorem. Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk porównują je z „klasycznymi” samochodami elektrycznymi wyposażonymi w silnik lub silniki elektryczne i akumulator. Prowadzący podcast opierają się na liczbach i faktach, a gość specjalny odcinka – Artur Włodarski, dziennikarz motoryzacyjny, którego teksty można przeczytać m.in. na portalu moto.pl opowiada o tym, jak produkuje się wodór, dlaczego na świecie tak mało jest aut wodorowych, a także jakie są wady i zalety wodoru jako paliwa alternatywnego. Czy wodór będzie ropą przyszłości? Odpowiedź – w drugim odcinku podcastu napędzanego przez markę Volkswagen.