Hanower/Monachium/Poznań, 7 września 2021 r. W czarno-białym kamuflażu i z dodatkową, wysoką konstrukcją na dachu, wjeżdża cicho do hali, w której w przeddzień rozpoczęcia targów IAA Mobility 2021 odbywa się „New Auto Night” - event Grupy Volkswagen: Jeden z pierwszych pięciu autonomicznych pojazdów testowych ID. BUZZ AD (Autonomous Driving) marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Produkcja seryjna tego samochodu rozpocznie się w roku 2025, a jego pierwszym użytkownikiem będzie firma MOIA – dostarczyciel usług mobilności. Do powstania tego modelu przyczyniła się również firma Argo AI, globalne przedsiębiorstwo zajmujące się technologią autonomicznej jazdy, które opracowało system autonomicznej jazdy (SDS) ID. BUZZ AD1, w tym mapy, sprzęt, oprogramowanie i infrastrukturę wsparcia w chmurze. Począwszy od roku 2025, autonomiczny ID.BUZZ AD1 w ramach usługi ridepooling obsługiwanej przez MOIA, będzie woził pasażerów na terenie Hamburga. „Grupa Volkswagen jest w trakcie transformacji od producenta samochodów, do globalnego dostawcy usług mobilności opartych na oprogramowaniu” - wyjaśniał podczas eventu prezes zarządu Grupy Volkswagen, dr Herbert Diess. „Jesteśmy firmą, która na nowo definiuje mobilność jako zrównoważone, połączone w sieci i bezpieczne rozwiązania dla przyszłych pokoleń.”
Hanower/Poznań, 13 maja 2021 r. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze w ramach Grupy Volkswagen jest odpowiedzialna za rozwój w pełni autonomicznych systemów jazdy i ich komercyjne wykorzystanie w obszarach miejskich. Będzie rozwijać i budować pojazdy specjalnego przeznaczenia (SPV), takie jak np. robo-taksówki i furgonetki. Volkswagen Samochody Dostawcze opracowuje pojazdy, w których wykorzystywany będzie system samojezdny Argo (SDS). Pojazdy te bazują na w pełni elektrycznym modelu ID. BUZZ, który będzie miał swoją światową premierę w przyszłym roku, a autonomiczny transport ludzi i towarów tym modelem możliwy będzie już w roku 2025.
Poznań, 2 marca 2021 r. Volkswagen Samochody Dostawcze konsekwentnie i w dużym tempie rozwija i wdraża systemy jazdy autonomicznej. „Wraz z akceptacją przez Radę Nadzorczą koncernu naszego programu badawczo-rozwojowego w zakresie jazdy autonomicznej, wyznaczamy kierunek dla przyszłości mobilności. Autonomiczna, elektryczna jazda będzie miała istotny wkład w mobilność miejską i w bezpieczeństwo na drogach. Nasze pojazdy elektryczne są pierwszymi, w których można zastosować takie systemy” - wyjaśnia Carsten Intra, Prezes Zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze.
Poznań, 3 grudnia 2018 r. – Podczas Auto Show odbywającego się w Los Angeles marka Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje po raz pierwszy w USA model ID. BUZZ CARGO – transportera nowych czasów wyposażonego w elektryczny napęd i tryb jazdy automatycznej. Auto nawiązuje wyglądem do legendarnego Bulli, znanego na niektórych rynkach jako Microbus. ID. BUZZ CARGO ma duży zasięg i bardzo obszerne wnętrze, dysponuje też cyfrowym systemem zarządzania przewożonym towarem – informacja na ten temat jest przekazywana automatycznie przez internet do magazynu, by można było uzupełnić towar. ID...
Poznań, 3 października 2018 r. – Bulli to najbardziej znany samochód dostawczy. Volkswagen Samochody Użytkowe prezentując – jako światową premierę podczas IAA w Hanowerze – nowego I.D. BUZZ CARGO pokazuał w jaki sposób zasilany energią elektryczną zupełnie nowy Bulli może poszerzyć gamę samochodów użytkowych. Na przykład jako pojazd dodatkowy obok bestsellerowego T6. Jest bardzo możliwe, że ten najbardziej innowacyjny bezemisyjny samochód do transportu towarów pojawi się na rynku do 2021 roku. Studyjny model wyposażony w tryb jazdy automatycznej „I.D. Pilot” (poziom 4...
Poznań – Napęd wyłącznie elektryczny, zasięg na poziomie nawet 600 km, ładowanie baterii do 80% w ekspresowym tempie, wynoszącym nieco ponad 30 minut – takich zalet elektrycznego vana niedalekiej przyszłości, Volkswagena I.D. BUZZ, trudno nie docenić. 15-osobowa kapituła konkursu Motor Show Awards, oprócz nagród przyznawanych przez każdego z członków indywidualnie, przyznała wczoraj wspólnie dwa wyróżnienia - Grand Prix Motor Show Awards oraz tytuł „Motoryzacja Jutra”...
Poznań – koncepcyjny Volkswagen I.D. BUZZ został opracowany i jest rozwijany pod kątem wdrożenia go do produkcji seryjnej. Prezesi Zarządu Volkswagena i Volkswagen Samochody Użytkowe – dr Herbert Diess i dr Eckhard Scholz – ogłosili decyzję o produkcji tego modelu na Concours d'Elegance w Pebble Beach, w Kalifornii. To jedyny w swoim rodzaju konkurs samochodowej elegancji, w którym biorą udział zarówno niezwykłe samochody historyczne, jak i nowe auta koncepcyjne. „To właściwe miejsce dla I.D. BUZZ” – wyjaśnia Dr Diess...
Poznań - Studyjny Volkswagen I.D. Buzz zostanie zaprezentowany, po raz pierwszy w Europie, podczas nadchodzącego Salonu Samochodowego w Genewie (9 - 19 marca). Nowy studyjny van z napędem elektrycznym jest drugim modelem z rodziny I.D. i wyznacza drogę na przyszłość – pokazuje, że modułowa platforma do budowy samochodów elektrycznych (MEB) może być wykorzystywana do konstrukcji wielkogabarytowych pojazdów. Akumulatory i układ napędowy umieszczono w podłodze auta, nad nimi znajduje się przestronna kabina zapewniająca wiele miejsca dla kierowcy i pasażerów...
Poznań / Detroit (USA) – Zaczyna się era samochodów elektrycznych, którą Volkswagen zamierza aktywnie kształtować. Podczas North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit Volkswagen prezentuje model I.D. BUZZ, czyli mikrobusa nowych czasów. Studyjny van z napędem elektrycznym pozwala w nowy sposób spojrzeć na przyszłą motoryzację. Jej celem jest spowodowanie, by samochody elektryczne stały się dostępne dla każdego. Przesłanie to można odczytać choćby w nowym haśle reklamowym marki: „We make the future real”...