Hanower/Poznań, 10 czerwca 2021 r. Bardzo niewiele współczesnych pojazdów cieszy się statusem samochodu kultowego. Jednym z nich jest wielozadaniowy MPV: Volkswagen Multivan. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza na światową premierę nowej generacji tego bestsellera zbudowanego według całkowicie nowej koncepcji. Nowy Multivan po raz pierwszy osadzony jest na modułowej płycie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie (Modular Transverse Matrix — MQB). To olbrzymi skok tego modelu w przód w kategoriach technicznych. Gama dostępnych układów napędowych zawiera nowy element: hybrydę typu plug-in. Dzięki temu, Nowy Multivan może również czasowo funkcjonować jako pojazd o zerowej emisji. Nowe, innowacyjne systemy wspomagania, obsługi i infotainmentu pojawiają się w tej linii modelowej po raz pierwszy. Maksymalny postęp dokonał się również w dziedzinie bezpieczeństwa zderzeniowego. Wyjątkowe DNA stylistyki tego samochodu zostało udoskonalone w drodze ewolucji: żaden inny pojazd wielozadaniowy nie był produkowany przez ponad 70 lat i z generacji na generację wizualnie szlifowany jak brylant. Dlatego nowy Multivan jest natychmiast rozpoznawalny jako następca legendarnego T1.
Hanower/Poznań, 8 czerwca 2021 r. Dwie wyjątkowe cechy nowego Volkswagena Caddy, które można konfigurować na różne sposoby: możliwość elastycznej adaptacji wnętrza oraz duża pojemność przestrzeni ładunkowej. Nowy Caddy oferuje nawet siedem miejsc siedzących. Pojedyncze fotele można w nim w zależności od potrzeb składać, przechylać do przodu lub wyjąć. Dodatkowo, po raz pierwszy w historii tego modelu, dostępne są dwa pojedyncze fotele w trzecim rzędzie. Trzeci rząd siedzeń to wyposażenie standardowe w wariancie Caddy Maxi z dłuższym rozstawem osi lub wyposażenie opcjonalne w wersji Caddy. Dwuosobowa kanapa i pojedynczy fotel w drugim rzędzie - teraz z regulacją kąta nachylenia oparcia, opcjonalnie składany fotel pasażera z przodu oraz przestrzeń ładunkowa o pojemności nawet 3,7 metra sześciennego, to kolejne przemyślane rozwiązania, którymi charakteryzuje się nowy Volkswagen Caddy.
Hanower/Poznań, 1 czerwca 2021 r. Jednym z najważniejszych elementów, którymi pochwalić się może produkowany w Poznaniu nowy Volkswagen Caddy, jest jego nowa oś tylna. By zoptymalizować komfort jazdy, system resorów piórowych dobrze znany z poprzednich generacji Caddy, zastąpiono sprężynami. Nowa konstrukcja nie spowodowała jednak żadnych zmian jeśli chodzi o dopuszczalną ładowność. Sztywna oś na wahaczach wleczonych z drążkiem Panharda, zajmuje bardzo mało miejsca. Jest tu dość przestrzeni np. na mechanizm różnicowy wersji z napędem na wszystkie koła Caddy 4MOTION lub opcjonalnie na zbiorniki gazu CNG przyszłego Caddy TGI. Co jeszcze możemy zyskać dzięki temu rozwiązaniu? Np. możliwość zamontowania rampy do przewozu osób na wózkach inwalidzkich lub załadunku nawet dwóch europalet w wersji Caddy Cargo.
Hanower/Poznań, 24 maja 2021 r. Jedną z najbardziej widocznych i wyróżniających cech nowego, produkowanego wyłącznie w fabryce w Poznaniu Volkswagena Caddy, jest bez wątpienia duży, panoramiczny szklany dach. Rozwiązanie to jest dostępne opcjonalnie w wersjach osobowych piątej generacji Caddy. W edycji specjalnej "Move", przygotowanej specjalnie w związku z wejściem nowego modelu na rynek, panoramiczny szklany dach jest elementem wyposażenia standardowego. Konstrukcja szklanego dachu zapewnia dobrą widoczność na zewnątrz, a jednocześnie zmniejsza niepotrzebne, dodatkowe zużycie paliwa. Specjalna powłoka umożliwia optymalne zarządzanie temperaturą wnętrza i sprawia, że nie ma już potrzeby stosowania żadnych rolet dachowych.
Hanower/Poznań, 20 maja 2021 r. Płynne poruszanie się po mieście z zerową emisją spalin, a jednocześnie bezproblemowe pokonywanie najdłuższych tras dzięki dużemu zasięgowi. Właśnie takiego MPV stworzył Volkswagen Samochody Dostawcze. To Multivan eHybrid. Hybrydowy system napędowy typu plug-in spełnia wymagania nowej ery i jest dla nowego Multivana idealny, ponieważ połączenie silników elektrycznego i benzynowego doskonale godzi zrównoważony rozwój z typowymi, wszechstronnymi cechami MPV.
Hanower/Poznań, 13 maja 2021 r. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze w ramach Grupy Volkswagen jest odpowiedzialna za rozwój w pełni autonomicznych systemów jazdy i ich komercyjne wykorzystanie w obszarach miejskich. Będzie rozwijać i budować pojazdy specjalnego przeznaczenia (SPV), takie jak np. robo-taksówki i furgonetki. Volkswagen Samochody Dostawcze opracowuje pojazdy, w których wykorzystywany będzie system samojezdny Argo (SDS). Pojazdy te bazują na w pełni elektrycznym modelu ID. BUZZ, który będzie miał swoją światową premierę w przyszłym roku, a autonomiczny transport ludzi i towarów tym modelem możliwy będzie już w roku 2025.
Hanower/Poznań, 12 maja 2021 r. Element, który już 35 lat temu pojawił się na pokładzie pierwszego Multivana: stolik z tyłu. Od tego czasu, to praktyczne rozwiązanie jest stale obecne w każdej kolejnej generacji tego wszechstronnego pojazdu. Z biegiem lat konstrukcja stolików stawała się coraz bardziej innowacyjna. Teraz, stolik w nowym Multivanie jest najbardziej wszechstronny w całej historii modelu. Dlaczego w ogóle ten element nazywamy stolikiem? Volkswagen Samochody Dostawcze od nowa wymyślił jego przeznaczenie: od teraz jest to wielofunkcyjny system, który może być używany również jako konsola środkowa - nie tylko z przodu, ale w każdym rzędzie siedzeń.
Hanower/Poznań, 6 maja 2021 r. Multivan to jedna z najważniejszych ikon współczesnej motoryzacji. Teraz nadszedł czas by napisać kolejny rozdział historii sukcesu tego modelu. To będzie zupełnie nowy Multivan, a Volkswagen Samochody Dostawcze już w czerwcu świętować będzie jego premierę. Pierwsze kompleksowe szkice pozwalają zobaczyć, jak będzie wyglądać nowy Multivan. Szef stylistów VWSD Albert Kirzinger podkreśla: “Nowy Multivan nosi geny stylistyki najlepiej na świecie rozpoznawanego MPV.”
Poznań, 30 kwietnia 2021 r. Volkswagen Samochody Dostawcze, wczoraj wieczorem podczas uroczystej gali, otrzymał tytuł „Marka Godna Zaufania” w kategorii „Samochód dostawczy dla firmy”. Przyznanie tego prestiżowego tytułu jest wynikiem badania, już po raz szósty przeprowadzonego wśród przedsiębiorców, specjalistów i kadry zarządzającej. Wzięło w nim udział 1064 respondentów. Organizatorem badania jest miesięcznik „My Company Polska”, a jego realizacją i opracowaniem wyników zajęła się firma badawcza Kantar Polska.
Hanower/Poznań, 29 kwietnia 2021 r. Czasami nawet coś naprawdę dobrego trzeba wymyślić na nowo, by uczynić to jeszcze lepszym. Volkswagen Samochody Dostawcze tak właśnie robi, i w nowym Multivanie po prostu pozbywa się dźwigni zmiany biegów. Cel: ułatwienie prowadzenia i powiększenie przestrzeni. Pierwsza i druga generacja tego świetnie sprzedającego się modelu - T3 i T4 - były wyposażone w konwencjonalną dźwignię zmiany biegów z długim trzonkiem. W trzeciej i czwartej generacji Multivana - T5 i T6 - dźwignię zmiany biegów przeniesiono na deskę rozdzielczą i skrócono jej trzonek. W ten sposób zoptymalizowano sposób przejścia między przednimi fotelami do tyłu, co od lat było cechą charakterystyczną modelu Bulli. Ale przecież zawsze może być jeszcze lepiej - co już wkrótce pokaże nowy Multivan.