Poznań, 25 stycznia 2023 r. Rok 2022 dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze stał pod znakiem modelu ID. Buzz – pierwszego od podstaw zaprojektowanego jako model elektryczny dostawczego Volkswagena. Po jego światowej, medialnej premierze w marcu, w maju 2022 rozpoczęła się przedsprzedaż. Jeszcze zanim jesienią pojazd trafił do dealerów, klienci zdołali zamówić już 21 000 sztuk, wyraźnie przekraczając prognozy marki Volkswagen Samochody Dostawcze na rok 2022. Do końca roku zamówienia na modele ID. Buzz Pro i ID. Buzz Cargo wyniosły łącznie 26 600 sztuk. W ciągu minionego roku główną fabrykę Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze opuściło 10 800 ID. Buzzów. 6000 egzemplarzy zostało już przekazanych klientom.
Zmiana na stanowisku szefa designu Volkswagena: Andreas Mindt, obecnie piastujący równorzędne stanowisko w marce Bentley, od 1 lutego 2023 roku stanie na czele działu designu Volkswagena. Zastąpi Jozefa Kabana, który został powołany na stanowisko Creative Art Directora marki Volkswagen i będzie podlegał bezpośrednio członkowi zarządu marki Volkswagen odpowiedzialnemu za rozwój. W ramach swojej nowej roli w Centrum Przyszłości Grupy Volkswagen w Poczdamie Jozef Kaban będzie opracowywał przyszłościowe rozwiązania w zakresie mobilności dla marki Volkswagen.
W Polsce na 100 km dróg przypada mniej niż 1 punkt ładowania aut elektrycznych. Nic dziwnego, że aż 90% Polaków pytanych przez InsightOut Lab na zlecenie Volkswagena uważa, że powinno być ich więcej. Nieco ponad 2 na 5 ankietowanych jest zdania, że na każde 100 km dróg powinno przypadać 5 punktów ładowania. Tymczasem w Europie jest z tym różnie.
Systemy klimatyzacji należą do standardowego wyposażenia nowoczesnych samochodów i zapewniają komfortową temperaturę w kabinie o każdej porze roku. Volkswagen poszedł o krok dalej i w modelu ID.7 wprowadzi system, który uruchomi ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza jeszcze przed rozpoczęciem jazdy. Jest to możliwe dzięki elektronicznie sterowanym nawiewom, które zaczynają działać w momencie, gdy kierowca będzie zbliżać się do samochodu. Nowy, inteligentny i zautomatyzowany system klimatyzacji reaguje na polecenia głosowe i bierze pod uwagę takie parametry jak np. położenie słońca czy indywidualne upodobania użytkownika. W efekcie ID.7 przenosi komfort podróżowania na inny poziom i wyznacza standardy w swojej klasie.
Poznań, 13 stycznia 2023 r. – Grupa Volkswagen zrobiła w 2022 roku znaczne postępy w swojej elektrycznej transformacji. Pomimo problemów z dostawami i wynikającymi z tego przerwami w produkcji, na całym świecie przekazano klientom 572 100 samochodów elektrycznych. W porównaniu z rokiem 2021 jest to wzrost o 26 procent. Udział pojazdów z napędem elektrycznym w dostawach ogółem wyniósł tym samym 6,9 procent, co oznacza wzrost z 5,1 procent w roku poprzednim. Grupa Volkswagen pozostaje liderem rynku samochodów elektrycznych na rynku europejskim i zajmuje 4. miejsce w tym segmencie w USA. Największy wzrost osiągnięto w Chinach, gdzie dostawy pojazdów elektrycznych wzrosły o 68 procent rok do roku. Z powodu wymienionych wyżej trudności globalne dostawy spadły o 7 proc. rok do roku – do 8,3 mln pojazdów. W drugiej połowie 2022 roku poprawa sytuacji z zaopatrzeniem pozwoliła zwiększyć dostawy do klientów o 12 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Nie zrównoważyło to jednak strat z pierwszej połowy roku. Portfel zamówień Grupy pozostaje wysoki i wynosi 1,8 mln pojazdów tylko w Europie Zachodniej, z czego 310 000 to samochody elektryczne.
Poznań, 12 stycznia 2023 r. Volkswagen Samochody Dostawcze oferuje swoim klientom szeroką gamę modeli zarówno z linii pojazdów użytkowych, jak i z coraz bardziej popularnej i ciągle rozbudowywanej linii samochodów rodzinnych i kempingowych. Warto podkreślić, że większość modeli z portfolio marki produkowana jest w Polsce, w zakładach w Poznaniu i we Wrześni. To w tych dwóch fabrykach powstają Volkswageny Caddy, Crafter, Grand California oraz samochody bazujące na modelu Transporter. Od teraz, wszystkie nowo zamawiane modele z portfolio marki będą posiadać 5-letnią gwarancję, wyróżniającą je na tle konkurencji.
Volkswagen notuje błyskawiczne postępy w swojej transformacji w stronę elektromobilności: dostawy samochodów elektrycznych wyniosły globalnie ok. 330 tysięcy sztuk, co oznacza wzrost o 23,6 procent w porównaniu z 2021 rokiem. Łączne dostawy pojazdów marki Volkswagen ze wszystkimi rodzajami napędu były nieco niższe niż w roku ubiegłym ze względu na wciąż trudną sytuację z zaopatrzeniem w podzespoły: w 2022 roku klientom na całym świecie dostarczono 4,56 mln pojazdów (spadek o 6,8 procent). Portfel zamówień pozostaje na bardzo wysokim poziomie. W Europie ok. 640 tysięcy klientów złożyło zamówienia na Volkswageny ze wszystkimi rodzajami napędu (wzrost o 18 procent).
Większość badanych wyobraża sobie, że przerwy w trasie na ładowanie auta elektrycznego budzą negatywne emocje u podróżujących, a na swoją kolej przy ładowarce często trzeba czekać. Tymczasem doświadczenia użytkowników „elektryków” pokazują zgoła inny obraz – wynika z badania, przeprowadzonego wśród polskich kierowców przez InsightOut Lab na zlecenie Volkswagena.
Poznań, 5 stycznia 2023 r. – według instytutu SAMAR w minionym roku zarejestrowano w Polsce 419 765 nowych, osobowych samochodów (-6 procent w porównaniu z 2021 r.), z czego 102 818 (-6,9 procent) przypada na auta siedmiu marek reprezentowanych przez Volkswagen Group Polska. Udział w rynku Grupy VW był porównywalny z minionym rokiem i wyniósł 24,5 procent. Oznacza to, że blisko co czwarty rejestrowany w naszym kraju nowy samochód osobowy pochodził z salonów marek Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Skoda, SEAT, Cupra, Audi i Porsche. Grupa dostarczyła także na rynek auta dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 6 ton – takich aut zarejestrowano w minionym roku 4 357 (-17 procent). Powyższe liczby nie uwzględniają samochodów dostarczonych do służb mundurowych, m.in. do Policji, które nie są ujęte w bazie CEPIK oraz w zestawieniu rejestracji. Na uwagę zasługuje istotny wzrost rejestracji samochodów elektrycznych. Na polskie drogi wyjechało 11 293 elektrycznych pojazdów osobowych (+59 procent), 2 292 z nich to auta Grupy Volkswagen (+69 procent).
Volkswagen Group of America wraca na CES (Consumer Electronics Show) – największe na świecie targi elektroniki po sześcioletniej przerwie. Właśnie podczas tej imprezy, między 5 a 8 stycznia, Volkswagen pokaże swoją pierwszą elektryczną limuzynę, opartą na platformie MEB. Zaprezentowane w Las Vegas auto będzie zakamuflowane przy pomocy unikatowej technologii z wielowarstwowym lakierem do tworzenia efektów świetlnych na karoserii pojazdu. Kamuflaż jest interaktywny, co symbolizuje kolejny krok na drodze do cyfryzacji przyszłego flagowego modelu rodziny ID. którego studyjną wersję zaprezentowano w ubiegłym roku w Chinach. W tym aucie, podobnie jak w przypadku ID.7, nacisk położono na doskonałość aerodynamiczną, dzięki czemu zasięg nowego modelu rodziny ID. może wynieść nawet do 700 kilometrów (wg WLTP).