Poznań – Podczas odbywającego się wczoraj w Berlinie spotkania z dziennikarzami Volkswagen uruchomił europejski system rezerwacji swojego pierwszego elektrycznego modelu z nowej rodziny ID. – Volkswagena ID.3. Zainteresowanie klientów ograniczoną do 30.000 egzemplarzy edycją specjalną modelu znacznie przekroczyło oczekiwania marki. Internetowy system rezerwacji chwilami nie był w stanie sprostać liczbie korzystających z niego osób. W ciągu 24 godzin w całej Europie przyjęto ponad 10.000 rezerwacji. Ich liczba rośnie z każdą godziną.
Poznań – każdy, kto chce zapewnić sobie pierwszeństwo do zamówienia modelu, który zrewolucjonizuje rynek aut elektrycznych, od teraz ma taką możliwość. Rezerwacja modelu ID.3 w edycji specjalnej jest możliwa za pośrednictwem strony internetowej www.volkswagen.pl/prebooking. Do dokonania rezerwacji jest konieczna wpłata depozytu w wysokości 5.000 zł. Wszyscy, którzy zarezerwują i w późniejszym etapie zamówią elektryczny model ID.3 z serii limitowanej, otrzymają w cenie auta Wallbox o maksymalnej mocy ładowania 11 kW. W Niemczech cena ID.3 z serii limitowanej będzie zaczynać się poniżej 40 tys. euro. Samochód jest wyposażony w akumulator, który zapewnia zasięg do 420 km (WLTP). Cena startowa ID.3 z akumulatorem o mniejszej pojemności i zasięgiem do 330 km (WLTP) będzie zaczynała się w Niemczech poniżej 30 tys. euro (ceny na polskim rynku nie są jeszcze znane).
Poznań – Kilka miesięcy przed oficjalną światową premierą podczas międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie, Volkswagen ogłasza nazwę pierwszego modelu z nowej rodziny ID. Elektryczny odpowiednik Golfa nazywa się ID.3. Cyfra 3 ma podwójnie symboliczne znaczenie – wskazuje, że ID.3 należy do segmentu aut kompaktowych oraz, po Garbusie i Golfie, zaczyna trzeci ważny rozdział w historii marki.
Poznań – Marka Volkswagen Samochody Osobowe w pierwszym kwartale bieżącego roku odnotowała dobre wyniki mimo trudnej sytuacji rynkowej. W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku dostawy dla klientów wprawdzie nieco zmalały, główna marka koncernu Volkswagen zwiększyła jednak obroty i wynik operacyjny. Dzięki jeszcze lepszej ofercie obroty marki Volkswagen wzrosły o 7,1 procent do 21,5 miliarda euro. Wynik operacyjny przed zdarzeniami nadzwyczajnymi po trzech miesiącach roku zamknął się kwotą 921 milionów euro, czyli był o 4,8 procent wyższy niż w tym samym czasie w zeszłym roku. Także w tym wypadku powodem były bogatsza oferta oraz dobra sytuacja w zakresie kosztów produkcji i kosztów stałych. Operacyjna stopa zwrotu wyniosła w pierwszym kwartale 4,3 procent i utrzymała się mniej więcej na poziomie z ubiegłego roku. Z tytułu ryzyka prawnego wyniknęły w omawianym okresie wydatki nadzwyczajne związane ze sprawą diesli, których wysokość wyniosła 0,4 miliarda euro.
Poznań – Volkswagen uruchomił „Volkswagen ID. Hub”, bazę wiedzy nie tylko o modelach z rodziny ID., ale na temat elektromobilności w ogóle. Tu znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania związane z użytkowaniem samochodów elektrycznych oraz opis elektrycznych modeli Volkswagena nowej generacji – hatchbacka ID., 7-osobowego vana ID. BUZZ, SUV-a ID. CROZZ i limuzyny ID. VIZZION.
Poznań – Samochody przyszłości będą nas rozumiały i będą reagowały na to, co do nich mówimy, a także na gesty. Tak, jak w ograniczonym zakresie potrafi to już dziś większość nowych modeli Volkswagena czy najbardziej zaawansowany system multimedialny, który debiutował już dwa lata temu w Golfie. Jeśli pojawią się jakieś problemy, auta we właściwym czasie zaproponują właściwe rozwiązanie. Eksperci z Działu Rozwoju Elektroniki w Volkswagenie pracują nad urzeczywistnieniem tych wizji. Oto garść informacji na temat trendów w dziedzinie User Experience. Trendów, które Volkswagen kreuje od dawna.
Poznań – dzień po premierze jeszcze bardziej zaawansowanej technicznie wersji elektrycznego wyścigowego Volkswagena ID. R Romain Dumas przejechał pierwsze testowe okrążenia po 20,832-kilometrowej Północnej Pętli Nürburgringu. ID. R jest sportową wizytówką przyszłej rodziny samochodów Volkswagena napędzanych energią elektryczną i ma podjąć próbę bicia rekordu przejazdu w kategorii aut elektrycznych na najbardziej wymagającym torze świata. Żeby Romain Dumas, który zasiądzie za kierownicą sportowego ID. R, mógł pobić rekord wynoszący dziś 6:45,90 minut, Volkswagen Motorsport stale doskonali wyczynowe auto. Od teraz każdy może odbyć wirtualny przejazd na słynnym torze – po raz pierwszy samochód wyścigowy został w tym samym czasie co oryginał zaprezentowany w postaci realistycznej symulacji komputerowej, którą można pobrać bezpłatnie.
Poznań, 26 kwietnia 2019 r. – Porównanie tych samych modeli samochodów wyposażonych w różne układy napędowe pokazuje, że auta elektryczne napędzane energią z akumulatora już dzisiaj są bardziej przyjazne dla klimatu niż te same modele z silnikami spalinowymi. Ponadto, auta elektryczne mają większy potencjał do dalszego ograniczania emisji CO2 we wszystkich fazach cyklu życia produktu. Decydujące znaczenie dla emisji dwutlenku węgla ma to, czy energia potrzebna do napędu auta jest pozyskiwana ze źródeł kopalnych czy odnawialnych. Taki wniosek wynika z certyfikowanej oceny cyklu życia (LCA) Volkswagena Golfa, w której porównano emisję CO2 różnych wersji tego modelu – wyposażonych w silnik elektryczny i spalinowy.
Poznań – Volkswagen podda w tym roku model ID. R nowemu wyzwaniu – zamiast w wyścigu Pikes Peak, auto weźmie udział w biciu rekordu na Północnej Pętli Nürburgringu. Zamiast wyścigu górskiego – słynny tor, zamiast ostrych nawrotów – długie proste pozwalające na jazdę z maksymalną prędkością. Stosownie do tych wyzwań zestrojono pakiet aerodynamiczny elektrycznego Volkswagena ID. R.
Poznań, 16 kwietnia 2019 r. – Chiny odegrają główną rolę w globalnym procesie transformacji koncernu Volkswagen. Jeszcze w tym roku oferta pojazdów z zelektryfikowanymi układami napędowymi zostanie zdecydowanie poszerzona. Do 2028 roku ponad połowa z 22 milionów planowanych aut elektrycznych ma być produkowana w Chinach. Aby przyspieszyć ofensywę w dziedzinie modeli elektrycznych i wzmocnić akceptację dla tego rodzaju aut, powstanie nowa spółka joint venture, która zajmie się rozbudową infrastruktury zasilania samochodów elektrycznych. W celu prowadzenia przyszłych badań Volkswagen Group China skupi prace rozwojowe marek Volkswagen i Audi oraz Działu Badań koncernu pod jednym dachem w ramach nowej struktury ONE R&D.