Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
03.09.2024
Innowacyjny i zrównoważony materiał do wnętrz samochodów: skóra z konopi przemysłowych

Innowacyjny i zrównoważony materiał do wnętrz samochodów: skóra z konopi przemysłowych

  • Marka Volkswagen rozpoczęła współpracę ze start-upem Revoltech
  • Celem obu partnerów jest opracowanie innowacyjnego i zrównoważonego materiału wykończeniowego dla sektora motoryzacyjnego
  • Alternatywa dla skóry, w 100% bazująca na surowcach roślinnych, wykonana z konopi przemysłowych, może początkowo znaleźć zastosowanie we wnętrzach samochodów od 2028 roku

Volkswagen nawiązał współpracę z niemieckim start-upem Revoltech z Darmstadt. Celem jest opracowywanie zrównoważonych materiałów do wykończenia wnętrz, tworzonych z konopi przemysłowych. Materiały te mogłyby być wykorzystywane jako zrównoważony materiał do wykończenia wnętrz w samochodach Volkswagena od 2028 roku. Materiał wykonany w 100% z konopi powstaje z resztek z zakładów przetwarzających konopie. Może być produkowany na istniejących liniach przemysłowych i poddawany recyklingowi lub kompostowaniu po zakończeniu swojego cyklu życia w samochodzie. Pierwsze prezentacje tego innowacyjnego materiału spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem i opiniami klientów.

„W poszukiwaniu nowych materiałów jesteśmy otwarci na nowe pomysły z różnych branż. W dziale rozwoju technicznego kładziemy duży nacisk na innowacyjne, kreatywne i zrównoważone rozwiązania w całym procesie projektowania pojazdów” – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki Volkswagen ds. rozwoju.

„Zrównoważone wykorzystywanie zasobów jest kluczowym filarem naszej strategii ACCELERATE i idealnie pasuje do naszego sposobu myślenia i działania. Naszym jasnym celem jest połączenie życzeń klientów, wymagań dotyczących zrównoważonego rozwoju i interesów firmy” – powiedział Andreas Walingen, szef strategii marki Volkswagen. „Współpraca między Revoltech a Volkswagenem to dobry przykład korzyści płynących ze skoordynowanego połączenia mocnych stron start-upów i dużych koncernów z ugruntowaną pozycją – a wspólnym celem jest jak najszybsze wdrożenie nowych rozwiązań w motoryzacji” – dodał Walingen.

„Nasz innowacyjny materiał powierzchniowy o nazwie LOVR™, który rozwijamy i testujemy dla przemysłu motoryzacyjnego we współpracy z Volkswagenem, jest skalowalny i przełomowy dla zrównoważonego rozwoju w sektorze motoryzacyjnym” – powiedział Lucas Fuhrmann, prezes i współzałożyciel Revoltech.

Alternatywa dla skóry w 100% bazująca na surowcach roślinnych z konopi przemysłowych
Razem ze start-upem Revoltech, zespół odpowiedzialny za rozwój marki Volkswagen pracuje nad innowacyjnym materiałem, który ma się stać zamiennikiem skóry syntetycznej. Materiał ten, wykonany z tzw. konopi przemysłowych uprawianych na potrzeby przemysłu spożywczego, jest w pełni naturalnym, w 100% degradowalnym materiałem powierzchniowym o nazwie LOVR™ (skrót od „leather-free, oil-free, vegan, residue-based” – bez skóry, bez oleju, wegański, bazujący na resztkach), który jest opracowywany specjalnie z myślą o przemyśle motoryzacyjnym. Włókna konopne są łączone za pomocą specjalnej technologii z wykorzystaniem ekologicznego kleju, co pozwala stworzyć z nich materiał do wykończenia powierzchni w samochodach. Materiał pochodzi z pól konopnych i po zakończeniu cyklu życia można go poddać recyklingowi lub przetworzyć na kompost. Produkowany jest z resztek pochodzących z przemysłu konopnego, które nie mają dalszego zastosowania. Ponadto może być wytwarzany w istniejących zakładach przemysłowych, co sprawia, że nadaje się on do produkcji na dużą skalę.

Działy Technologii Materiałów, Projektowania i Rozwoju Komponentów Volkswagena, Volkswagen Group Innovation oraz start-up Revoltech łączą swoją wiedzę, aby znaleźć jak najwięcej zastosowań dla nowego materiału. Może się on pojawić w nowych samochodach Volkswagena od 2028 roku. Materiał był prezentowany klientom i zebrał bardzo pozytywne opinie.
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.